[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

طرز تهیه چیپس ذرت، روزنامه شیراز نوین

چیپس ذرت یکی از میان‌وعده‌های خوش‌مزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با روش‌های متنوعی تهیه می‌شود؛ برای مشاهده این دستور آشپزی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
آرد ذرت: ۱ پیمانه
آرد سفید: یک‌دوم پیمانه
پیاز: ۱ عدد کوچک
سیر: ۲ حبه
آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری
نعناع: ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم 

 طرز تهیه
 مرحله اول
ابتدا پیاز و سیر را به صورت ریز رنده می‌کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم. در ادامه آرد ذرت را به همراه آرد سفید، نعناع خشک، فلفل قرمز، نمک و آویشن به کاسه اضافه و با هم ترکیب می‌کنیم تا یک‌دست شوند.
 مرحله دوم
در این مرحله کم‌کم آب اضافه می‌کنیم و مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا حالت خمیر بگیرد. پس از اینکه خمیر جمع شد روی سطح کار را آردپاشی کرده، خمیر را به سطح کار منتقل می‌کنیم و کمی ورز می‌دهیم.
 مرحله سوم
حالا خمیر را با وردنه به صورت نازک و یک‌دست باز می‌کنیم(تا جایی که امکانش هست باید خمیر را نازک پهن کنیم). حالا خمیر را به صورت طولی با عرض ۵ سانتی‌متر و سپس به صورت مثلثی برش می‌زنیم.
 مرحله چهارم
حالا خمیر ما آماده است و باید آن را سرخ کنیم؛ برای این منظور یک تابه گود روی حرارت قرار می‌دهیم و به حدی روغن داخل تابه می‌ریزیم که چیپس‌ها در روغن شناور باشند. 
پس از اینکه روغن داغ شد، خمیرهای برش داده‌شده را داخل روغن می‌ریزیم تا سرخ شوند.
 مرحله پنجم
زمانی که چیپس‌ها طلایی شدند آنها را روی دستمال حوله‌ای یا توری فلزی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان خارج شود. در آخر چیپس‌های ذرت را داخل ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و به همراه سس یا ماست چکیده سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی