[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

از راه‌اندازی کانون خدمت رضوی تا احداث چای‌خانه، روزنامه شیراز نوین

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس از راه‌اندازی کانون خدمت رضوی در شیراز و شهرستان‌های این استان و همچنین احداث چای‌خانه حضرت(ع) خبر داد.
جابر مهدی‌یار از بررسی چگونگی راه‌اندازی کانون‌های خدمت رضوی در شیراز و شهرستان‌های فارس خبر داد و گفت: در قالب این اقدام با برگزاری نشست‌های منسجم هماهنگی با مسئولان استانداری فارس و شهرداری شیراز زمینه برای احداث چای‌خانه حضرت و تحکیم ارادت امت اسلامی به امام رئوف فراهم شده است.
وی افزود: احداث چای‌خانه آستان قدس رضوی در شیراز و شهرستان‌های استان فارس اقدامی در راستای ایجاد ۸۸۸ چای‌خانه در سراسر کشور است و استان فارس و شیراز نیز ۴۰ چای‌خانه رضوی خواهند داشت.
مهدی‌یار با بیان اینکه مردم در اقصی نقاط استان فارس و شیراز از دیر باز ارادت قلبی به امام رضا(ع) داشته‌اند و در حرکت‌های مردمی ما شاهد ابراز ارادت مردم به امام رئوف بوده‌ایم، گفت: نشست‌هایی با مسئولان استانداری فارس در حوزه معاونت زیارت و گردشگری برگزار شده است.
مسئول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: ما مصمم هستیم تا با بهره‌گیری از نذورات مردمی و با همکاری استانداری و شهرداری حداقل در ۱۱ نقطه از شهر مقدس شیراز و در شهر صدرا یک مورد و در همه شهرستان‌های استان فارس نیز حداقل یک چای‌خانه در کنار کانون‌های خدمت رضوی راه‌اندازی کنیم؛ در کنار این چای‌خانه‌ها قطعاً مراودات مذهبی و پاسخ‌گویی به سئوالات شرعی و همچنین امکانات پذیرایی از مشتاقان زیارت حرم رضوی و زمینه انس بیشتر امت اسلامی استان فارس و شیراز با آستان قدسی امام هشتم(ع) فراهم خواهد شد.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان فارس با اشاره به اهداف هشت‌گانه ایجاد چای‌خانه و کانون‌های خدمت رضوی در شیراز و سایر شهرستان‌ها افزود: در تلاش هستیم تا در هر منطقه شهرداری شیراز و شهر صدرا همان‌طور که قبلاً حداقل یک کانون خدمت رضوی ایجاد شده در کنار این کانون‌ها یک چای‌خانه هم احداث شود، به این ترتیب حداقل ۱۲ چای‌خانه رضوی در کنار کانون‌های خدمت در کلان‌شهر شیراز ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد:‌ کانون‌های خدمت رضوی کار افزایش هم‌دلی و همراهی امت اسلامی با آستان قدسی رضوی را دنبال می‌کنند و مردم هم از برکات چای‌انه رضوی و خوان بابرکت امام رضا(ع) بهره‌مند می‌شوند. در زیر سایه پرچم رضوی قطعاً امت اسلامی با مراجعه به کانون‌های خدمت، انس و الفت بیشتری پیدا خواهند کرد و سایه خدمت رضوی در سراسر استان و هم‌زمان در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.
مهدی‌یار ادامه داد: علاوه بر تقویت ارتباط قلبی امام رئوف(ع) با امت اسلامی در سراسر استان ما کار گسترش و ترویج نمادهای اسلامی با محوریت امام هشتم(ع) را در شیراز و شهرستان‌ها دنبال می‌کنیم.
وی بیان کرد: بنای چای‌خانه‌ها الهام‌گرفته از نمادهای اسلامی و نمادهای حرم مطهر رضوی است و الگویی با محوریت آستان قدسی حضرت ثامن‌الحجج در کشور ایجاد خواهد کرد؛ در کانون‌های خدمت رضوی همه دلدادگان امام رضا(ع) و خدام رضوی فرصت و توفیق خدمت دارند و از توان و توشه همه ارادتمندان بهره‌گیری خواهد شد.
مهدی‌یار ادامه داد: این کانون‌ها در کنار چای‌خانه دفتر آستان قدس رضوی در واقع پایگاهی برای حضور اقشار مختلف خواهد بود و خانواده و جوانان می‌توانند از این کانون‌ها برنامه گذران اوقات فراغت دریافت کنند.
مسئول نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در استان فارس با بیان اینکه این کانون‌ها به پایگاهی برای بهسازی روحی جامعه و افزایش معنویت در جامعه تبدیل خواهد شد، گفت: کانون‌های رضوی بستری برای فعالیت‌های عام‌المنفعه ایجاد خواهند کرد و در هر شهرستانی که چراغ خدمت کانون‌های رضوی روشن است. با ایجاد چای‌خانه حرم مطهر رضوی، امید در دل شیعیان و ارادتمندان امام رضا(ع) می‌افروزد و پرچم رضوی در آن شهر به اهتزاز درمی‌آید.
مهدی‌یار افزود: این موضوع به افزایش همراهی و هم‌دلی امت اسلامی در شهرستان‌ها کمک می‌کند و شهروندان زیر پرچم پر افتخار رضوی احساس یگانگی، اتحاد و انسجام خواهند کرد؛ ضمن آنکه از خوان با برکت و سفره گسترده رضوی نیز محروم نخواهند ماند و کسانی که امکان تشرف به حرم مطهر رضوی برایشان میسر نیست از راه دور با حضور در کانون‌های خدمت رضوی به آن بارگاه نورانی عرض ارادت خواهند کرد.
وی در پایان تأکید کرد: همه مسئولان استان باید در کنار مردم دست به دست هم بدهند تا این کانون‌های خدمت و چای‌خانه‌ها در فضایی معنوی و آمیخته با مهر و محبت اهل ‌بیت(ع) و در رأس آن امام رضا(ع) شکل گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی