[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کشت گندم در بیضا به ۱۱ هزار هکتار رسید، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از پایان کشت گندم در بیضا خبر داد و گفت: 11 هزار هکتار گندم آبی و 730 هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مؤیدی با بیان اینکه کشت گندم در شهرستان بیضا از نیمه آبان‌ماه آغاز شد و تا اوایل بهمن‌ماه ادامه داشت، افزود: گندم کشت‌شده عمدتاً از ارقام سیروان، مهرگان، طلایی، برات، آران، چمران2 و ترابی است که دارای مقاومت به خشکی آخر فصل، مقاوم به ورس، دوره رشد کوتاه، عملکرد مطلوب و مقاومت به بیماری زنگ زرد می باشند.
مؤیدی اظهار کرد: از این میزان سطح کشت شده 219 هکتار دارای قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها و شش هزار و ۵۰۰ هکتار در طرح کشت قراردادی مشارکت دارند. وی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد کشت گندم در این شهرستان مکانیزه انجام شده است، توضیح داد: کاهش مصرف بذر، کاهش تردد ادوات، عملیات خاک‌ورزی در عمق یکسان، کاهش هزینه تولید، کنترل راحت‌تر علف‌های هرز از مزایای کشت مکانیزه است.
به گفته او کشت مکانیزه این محصول توسط ۵۰ دستگاه شامل کمبینات، کشت مستقیم، خطی‌کار و کشت بر روی پشته انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا تصریح کرد: مزارع آبی این شهرستان به دو روش تحت فشار(نوارتیپ، بارانی و مه پاش) و غرقابی آبیاری می‌شوند.
وی گفت: مهم‌ترین عوامل در دستیابی به عملکرد مطلوب، استفاده از بذر اصلاح‌شده، رعایت تاریخ کشت، تراکم بهینه بذر، تناوب زراعی، اجرای کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب است.
این مقام مسئول یادآور شد: کود شیمیایی مورد نیاز کشت پاییزه در مراکز عرضه نهاده های شیمیایی تأمین شده و تمهیدات لازم برای جذب سهمیه کود سرک در این شهرستان نیز به انجام رسیده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی