[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

ناسا نقطه عطفی در آزمایش تاکسی‌های هوایی ایجاد کرد، روزنامه شیراز نوین

نرم‌افزار خودکار ناسا نقطه عطفی در آزمایش تاکسی‌های هوایی است.
به گزارش ایسنا، ناسا با شرکت هوانوردی سیکورسکی(Sikorsky) و دارپا همکاری می‌کند و بالگردهای خودران آنها در آسمان‌های شبیه‌سازی شده بر فراز لانگ آیلند ساوند(Long Island Sound) حرکت می‌کنند.
در این پروژه دو بالگرد اصلاح شده به نام‌های SARA S-76B سیکورسکی و مدل بزرگتر OPV Black Hawk وجود داشت. این بالگردها که به پنج سیستم نرم‌افزاری طراحی شده توسط ناسا مجهز شده‌اند، آزمایش‌های سختی را پشت سر گذاشتند و پتانسیل افزایش خودرانی را در طول زمان نشان دادند.
آدام ینگلینگ(Adam Yingling)، سرپرست پروژه ناسا با اشاره به موفقیت ترکیب یکپارچه فناوری‌ها خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها نشان می‌دهد ما می‌توانیم با خیال راحت عملیات پرواز هواپیما را با استفاده از چندین فناوری از روی یک تبلت ناوبری هدایت کنیم.
با حضور خلبانان ایمنی ناسا و سیکورسکی، این بالگردهای خودران ۱۲ پرواز موفقیت‌آمیز انجام دادند که ۷۰ مانور مختلف را پوشش می‌داد و هر کدام بیش از ۳۰ ساعت پرواز داشتند. این تلاش مشترک در را برای آزمایش بیشتر فناوری اتوماسیون باز کرد و ما را به تاکسی‌های هوایی و سایر گزینه‌های حمل‌ونقل هوایی خودکار در آینده، یک گام نزدیک‌تر کرد.
نحوه تعامل خلبانان انسانی با سیستم‌های خودران
موفقیت این همکاری در گرو ادغام سیستم پرواز خودکار سیکورسکی با نرم‌افزار ناسا بود که روی تبلت‌های طراحی شده ویژه اجرا می‌شد.
این تبلت‌ها نه تنها به بالگردها اجازه می‌داد تا به طور مستقل در مسیرهای برنامه‌ریزی شده پرواز کنند، بلکه خلبانان را قادر می‌کرد تا نظارت و اصلاحات لازم را انجام دهند. این آزمایش‌ها هماهنگی بین سیستم‌های نرم‌افزاری مختلف و نحوه تعامل خلبانان انسانی با سیستم‌های خودکار را ارزیابی کرد.
محققان ناسا در طول پرواز از عینک‌های طراحی‌شده ویژه‌ای برای درک تعامل خلبان با تبلت‌های ناوبری استفاده می‌کردند. این داده‌ها نقش مهمی در شکل‌دهی طرح‌های بصری و تعاملی نرم‌افزارها و تبلت‌های آینده ایفا خواهند کرد.
یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های این آزمایش‌ها، معرفی فضای هوایی با واقعیت ترکیبی بود. همان‌طور که بالگردها پرواز می‌کردند، هواپیماهای مجازی به طور یکپارچه در همان حریم هوایی ادغام شدند که در مجموع بیش از ۱۵۰ هواپیما را شامل می‌شد.
مارک بالین(Mark Ballin)، محقق اصلی توسعه سیستم مدیریت مسیر پرواز، می‌گوید: برای این آزمایش، ما از مدلی از فضای هوایی آینده استفاده کردیم و این نرم‌افزار امکان تعاملات برنامه‌ریزی شده با برنامه‌های پرواز هواپیماهای مجازی را فراهم می‌کند.
موفقیت این همکاری بین ناسا، سیکورسکی و دارپا راه را برای عصر جدیدی از خودرانی در هوانوردی هموار می‌کند. داده‌های جمع‌آوری‌شده از این آزمایش‌ها از اداره هوانوردی فدرال در یکپارچه‌سازی سیستم‌های خودکار، ایجاد سیستم‌های پیشرفته تحرک هوایی به حریم هوایی ملی و در نهایت، نجات جان‌ها، هواپیماها و دستیابی به منابع پشتیبانی می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی