[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خط و نشان کانگورو برای مدعیان، روزنامه شیراز نوین

استرالیا با برتری پرگل مقابل اندونزی به استقبال مرحله یک‌چهارم نهایی رفت.
به گزارش فوتبال 360، مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا از دیروز(یکشنبه) با 2 مسابقه آغاز شد. در نخستین بازی این مرحله تیم‌های ملی استرالیا و اندونزی از ساعت 15 به مصاف هم رفتند تا اولین تیم راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شود.
استرالیا در مرحله گروهی با کسب 7 امتیاز بالاتر از ازبکستان، سوریه و هند به‌عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی شد و اندونزی هم با یک برد و 2 شکست و کسب 3 امتیاز در گروه(D) به‌عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر به مرحله حذفی مسابقات رسید. برنده این مسابقه در مرحله یک‌چهارم نهایی در یک دیدار سخت و حساس باید به مصاف پیروز نبرد عربستان -  کره‌جنوبی برود و کار ساده‌ای برای صعود به نیمه‌نهایی نخواهد داشت.
دیدار 2 تیم از ساعت 15 دیروز با قضاوت محمد عبدالله حسن محمد اماراتی در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه آغاز شد. مطابق انتظار استرالیا شرایط بهتری در آغاز بازی داشت و خیلی زود هم موفق به گلزنی شد؛ در دقیقه 12 بازی الکان باگوت، مدافع تیم ملی اندونزی روی یک توپ ارسالی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی به سود استرالیا شود.
شاگردان گراهام آرنولد در ادامه بازی موقعیت خاصی نداشتند و در شرایطی که دیدار 2 تیم آرام دنبال می‌شد، در آخرین دقیقه نیمه اول مارتین بویل، هافبک 30ساله استرالیا با یک ضربه سر شیرجه‌ای دومین گل تیمش در این بازی و دومین گل خودش در جام ملت‌های 2023 را به‌ثمر رساند. نکته جالب در خصوص عملکرد استرالیا در نیمه اول این بود که آنها در طول 45 دقیقه نخست تنها یک شوت به سمت دروازه اندونزی زدند، ولی موفق شدند 2 بار دروازه این تیم را باز کنند!
بازی 2 تیم در نیمه دوم هم کم‌هیجان دنبال می‌شد و یکی از اتفاقات مهم حرکت عجیب گتین جونز روی بازیکن اندونزی بود که درگیری بازیکنان 2 تیم را به دنبال داشت. استرالیا در ادامه چند حمله روی دروازه اندونزی ترتیب داد و موقعیت‌های خوبی خلق کرد. آنها در دقایق پایانی مسابقه 2 بار دیگر روی توپ‌های ارسالی گل زدند و با یک برد پرگل به استقبال مرحله بعدی رفتند. در دقیقه 89 کریگ گودوین روی یک توپ ارسالی گل سوم را زد و سپس دقیقه(1+90) هری سوتار باز هم روی توپ‌های ارسالی و با ضربه سر حساب کار را 4 بر صفر کرد.
با این نتیجه شاگردان گراهام آرنولد به راحتی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها رسیدند و منتظر برنده دیدار عربستان سعودی و کره‌جنوبی خواهند بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی