[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

کاروان خدمت صدرا الگوی فاخر فارس، روزنامه شیراز نوین

کاروان خدمت شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا به محله کشاورزی رسید. پس از برگزاری میز خدمت که چند روز گذشته در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، اینک کاروان مجهزی از متشکل از مسئولان مدیریت شهری و ماشین‌آلات سبک و سنگین در محله پرجمعیت کشاورز حاضر شده و پاسخ‌گوی مطالبات شهروندان بودند. این مراسم با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر صدرا، فرماندار شهرستان شیراز، فرمانده ناحیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) سپاه و جمعی از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
آغاز جهاد خدمت‌رسانی در صدرا
شهردار صدرا عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راه فعالیت اعلام کرد و بر خدمت‌رسانی جهادی به شهروندان تأکید داشت. دکتر مجتبی پارسایی با تقدیر از تمامی مسئولانی که همواره یار و یاور شهروندان صدرا در پیشبرد پروژه‌های عمرانی بودند، اظهار داشت: امیدآفرینی یکی از رسالت‌های اصلی مسئولان و خدمتگزاران مردم است و در این حوزه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم. او با تأکید بر این موضوع که کاروان خدمت شهرداری صدرا با تمام قوا در سطح محلات حرکت خواهد کرد، گفت: رفع مشکلات محلات از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است و بر این اساس مشکلات محلات به سه دسته کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای رسیدگی تقسیم‌بندی می‌شود. شهردار صدرا با اشاره به این موضوع که مشکلات کوتاه‌مدت محله کشاورزی امروز برطرف خواهد شد، عنوان کرد: در کاروان‌های خدمت پاسخ‌گوی مطالبات شهروندان در حوزه‌های حمل‌ونقل، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی، خدمات شهری و عمرانی هستیم. دکتر پارسایی با اشاره به این موضوع که بودجه شهرداری صدرا  برای حل چالش‌های شهری به طور چشمگیری افزایش یافته است، بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های منسجمی برای غلبه بر مشکلات بزرگتری که شهروندان در صدرا با آن روبه‌رو هستند در دستور کار است. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شهرداری صدرا نسبت به راه‌اندازی طرح کاروان خدمت بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه خدمت بی‌واسطه به مردم و امیدآفرینی اقدام کرده است. او با اشاره به اینکه مشکلات محلات از طریق کارشناسان شهرداری و مطالبات مردمی احصا می‌شود، بیان داشت: در گام بعد مسئولان با مراجعه به محلات نسبت به رصد مشکلات اقدام کرده و در نهایت کاروان خدمت راهی محلات خواهد شد.
کاهش فاصله مسئولان با مردم
شهردار صدرا با بیان اینکه فاصله میزهای خدمت با راهی شدن کاروان خدمت‌رسانی به حداقل رسیده است، بیان داشت: مشکلات کوچک عموماً با صرف هزینه‌های کم و در مدت زمان کوتاه قابل برطرف شدن هستند و این امر نقش مهمی در رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.به گفته این مقام مسئول، طرح کاروان خدمت به صورت فازبندی در پهنه شهر صدرا اجرا خواهد شد و تا پایان سال 1402 تمامی خدمات کوتاه‌مدت اجرایی می‌شوند. دکتر پارسایی با تأکید بر این موضوع که ارائه خدمات جهادی در ارتقا رضایتمندی شهروندان تأثیرات مطلوبی دارد، بیان داشت: موارد میان‌مدت در بودجه سال 1403 لحاظ خواهد شد و برای موارد کلان‌تر برنامه‌ریزی طولانی‌مدت در قالب برنامه راهبردی شهرداری در دست انجام قرار می‌گیرد. شهردار صدرا با تشریح خدماتی که در کاروان خدمت محله کشاورزی در دستور کار قرار گرفت؛ اظهار داشت: بنا بر درخواست‌های شهروندان فهیم محله کشاورزی اقداماتی به منظور تجهیز کتابخانه محله، خط‌کشی معابر، نصب تجهیزات ورزشی، رنگ‌آمیزی و نصب ایستگاه‌های اتوبوس، گسترش زیرساخت‌های لازم برای توسعه فضای سبز به وسعت یک هکتار و مواردی از این‌دست در دستور کار است. دکتر پارسایی خاطر نشان کرد: شهروندان فهیم صدرا در زمینه دسترسی به سیستم حمل‌ونقل عمومی با مشکلاتی روبه‌رو بودند که در این راستا احداث ایستگاه‌های جدید اتوبوس در دستور کار قرار گرفت. وی با بیان اینکه شهر صدرا در زمینه پیاده‌رو با خلأهای اساسی روبه‌رو است، افزود: شهرداری صدرا با حمایت شورای اسلامی شهر نگاه ویژه‌ای به مناسب‌سازی معابر دارد و این امر در بودجه 1403 دیده شده است.
عزم راسخ برای شناسایی چالش‌ها
شهردار صدرا با بیان اینکه برپایی میزهای خدمت برای شناسایی چالش‌ها اثرگذار و مفید است، بیان داشت: راه‌اندازی کاروان خدمت حلقه مفقوده‌ای است که با راه‌اندازی آن می‌توان به شهروندان خدمات مطلوبی را در مدت زمان کوتاه ارائه کرد. او با تأکید بر این موضوع که عدالت‌محوری در رأس کار شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا قرار دارد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری، تعداد 8 محله در فازهای اول و دوم صدرا تحت پوشش کاروان‌های خدمت قرار می‌گیرند. دکتر پارسایی در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از همراهی اصحاب رسانه با شهرداری صدرا گفت: خبرنگاران نقش تأثیرگذاری در زمینه‌های امیدافرینی و بیان خدمات دارند.
تقدیر از از تلاش جهادی مدیریت شهری صدرا
در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان شیراز، از تلاش جهادی مدیریت شهری صدرا به منظور گسترش خدمات شهری و ارتقای رضایتمندی شهروندان تقدیرکرد. دکتر لطف‌الله شیبانی درحاشیه برنامه کاروان خدمت در محله کشاورزی فاز 2 صدرا گفت: برنامه‌ای که شورای اسلامی شهر و شهرداری صدرا تحت عنوان کاروان خدمت برای رفع مشکلات محلات تدارک دیده‌اند، می‌تواند الگویی فاخر برای دیگر شهرهای استان باشد. وی با تأکید بر اهمیت جلب رضایت شهروندان افزود: طی این برنامه مدیریت شهری صدرا در ابتدا به محلات هدف مراجعه می‌کنند و با شناسایی مشکلات و نواقص محلات آنها را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و براساس برنامه زمان‌بندی‌شده نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌کنند. فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: مشکلات دسته‌بندی‌شده در برنامه کوتاه‌مدت توسط خدمتگزاران شهرداری در همه حوزه‌ها با مراجعه در آن محله طی یک روز برطرف خواهد شد. دکتر شیبانی اضافه کرد: در برنامه میان‌مدت و بلندمدت مشکلاتی که در محلات وجود دارد احصا شده و پس از برآورد هزینه در بودجه شهرداری پیش‌بینی می‌شوند و سال آینده در دستور رسیدگی قرار می‌گیرند.فرماندار شهرستان شیراز اظهار کرد: مواردی نظیر نصب تابلوهای راهنمایی، خط‌کشی معابر و آسفالت با همت مدیریت شهری صدرا به صورت روزانه و هفتگی در محلات انجام می‌شود. وی پیشنهاد داد تا  شهرداری‌های دیگر شهرها هم از برنامه راه‌اندازی کاروان خدمت در محلات که به همت شهردرای صدرا انجام می‌پذیرد الگوبرداری کنند. این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: می‌توان با رفع مشکلات محلات رضایتمندی شهروندان را افزایش داد.
شورا و شهرداری صدرا پای کار شهروندان
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا هم در این مراسم گفت: راه‌اندازی کاروان خدمت گامی ارزشمند است که شهرداری صدرا در این دوره موفق به انجام آن شده و نتیجه پرباری به دنبال دارد. خداکرم فیروزمند افزود: برپایی میز و کاروان‌های خدمت موجب رشد رضایتمندی شهروندان خواهد شد و مدیریت شهری صدرا بر انجام آن اهتمام دارد. وی با تأکید بر این موضوع که مشکلات کوچک در مدت زمان کوتاه برطرف خواهند شد، اظهار داشت: بدیهی است که رسیدگی به مشکلات بزرگ و نیازهای اساسی زمان‌بر است و طبق برنامه‌ریزی به مرور زمان حل می‌شوند.او با بیان اینکه شورای اسلامی شهر صدرا در این دوره شهرداری انتخاب کرده که پای کار است، عنوان کرد: در خصوص مباحث فرهنگی یکی از مشکلات این محله کمبود مدرسه بود که در این راستا با پیگیری شورای اسلامی شهر صدرا و کمک شرکت عمران صدرا، نوسازی مدارس مدرسه شهدای حضرت شاهچراغ(ع) اجرا شد. فیروزمند تصریح کرد: در خصوص زیباسازی شهر صدرا نیز هم‌اکنون در همه میادین و تقاطع‌های مهم شهر، پرچم پرشکوه ایران اسلامی به اهتزاز درآمده است. 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا با تشریح دیگر اقدامات، بیان کرد: مساجد تبدیل به یک پایگاه مهم مردمی شده و به همین دلیل میزهای خدمت را از این پایگاه‌های دینی آغاز کردیم؛ در این راستا مشکلات مردم در این برنامه‌ها احصا و طی یک هفته تا 10 روز کاروان خدمت اعزام می‌شوند. 
وی اظهار داشت: متأسفانه در گذشته نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه فرهنگی توجه نشده که در این راستا امسال اولین عملیات اجرایی کتابخانه بزرگ صدرا آغاز شده است.
هم‌افزایی برای آبادانی صدرا
عضو شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه این برنامه با اشاره نقش مؤثر کاروان خدمت در شهر صدرا اظهار کرد: با سیاست‌های اتخاذشده توسط مدیریت شهری صدرا، کاروانی متشکل از نیروهای پرتلاش شهرداری تحت عنوان کاروان خدمت راه‌اندازی شده است که وظیفه اصلی آن رسیدگی به مشکلات شهروندان ساکن در محلات شهر صدراست.مهندس حمید صادقی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به شهروندان با راه‌اندازی این کاروان تسریع می‌شود، گفت: کاروان خدمت برای اولین‌بار در کشور راه‌اندازی شده است که می‌تواند الگویی فاخر برای تمام شهرهای ایران باشد. او با اشاره به کمبودهای موجود در شهر صدرا افزود: حضور فرماندار شیراز و فرمانده ناحیه «امیرالمؤمنین(ع)» و سایر مقامات مسئول در این برنامه، نشان‌دهنده اهمیت موضوع و توجه خاص به مطالبات شهروندان در محرومیت‌زدایی است. 
مهندس صادقی گفت: ما به‌عنوان خادم مردم در شورای اسلامی شهر شیراز تا پایان کار در کنار شهرداری خواهیم بود. عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: سه هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در کاروان خدمت در دستور کار قرار دارد. او افزود: کاروان خدمت در تمام محلات شهر صدرا حضور می‌یابد و تمام مشکلات را با رعایت قوانین شهرسازی رفع خواهد کرد.
هماهنگی اجزای مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی
در ادامه این مراسم سرهنگ علی همتی، فرمانده ناحیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) سپاه شهر صدرا نیز طی سخنانی با قدردانی از تلاش‌ها و کوشش‌های شهرداری و شورای شهر صدرا اظهار داشت: جا دارد که به روح بزرگ شهدای انقلاب، شهدای جنگ و شهدای مدافع حرم که زمینه امنیت و توسعه کشور را فراهم کردند درود بفرستیم. وی ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای مقام معظم رهبری و مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا ابراز داشت: به‌عنوان یک ‌مسئول و یک شهروند در شهر صدرا باید اذعان کرد که الحق والانصاف خدمات برجسته و قابل‌توجهی را از شهرداری و شورای شهر صدرا شاهد بوده‌ایم. سرهنگ همتی این موضوع را نشان‌دهنده تلاش و همت مدیران شهرداری و شورای شهر صدرا در راستای اوج‌گیری اصل خدمت‌رسانی به شهروندان توصیف کرد و گفت: در این مدت اقدامات خوبی را در زمینه تأمین و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی، توسعه فضای سبز، بهبود خدمات شهری و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی شاهد بوده‌ایم. وی در ادامه اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا در راه‌اندازی کاروان خدمت در محله کشاورزی را اقدامی در خور و شایسته تحسین، توصیف کرد و گفت: این‌گونه اقدامات نشان‌دهنده هماهنگی و وحدت بین اجزای شهرداری و شورای سالامی در راستای تحقق عملکردهای جهادی می‌باشد.
ارائه پیشنهاد بودجه ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای سازندگی صدرا
براساس این گزارش شایان ذکر است طی چند روز گذشته پیشنهاد بودجه ۱۵ هزار میلیارد ریالی شهرداری صدرا برای سال ۱۴۰۳ به شورای اسلامی شهر ارائه شد. بودجه پیشنهادی مشتمل بر 67% پروژه عمرانی و 33% هزینه جاری، استفاده از روش‌های نوین درآمدزایی از جمله استفاده از تسهیلات و اوراق مشارکت، تعریف پروژه‌های زیرساخت تأسیساتی از جمله احداث جایگاه‌های سوخت و توسعه جایگاه‌های سی ان جی، توسعه زیر ساخت‌ها و ناوگان حمل‌ونقل شهری با بیش از 1700 میلیارد ریال اعتبار، عدالت‌محوری در تعریف پروژه‌های عمرانی شهر در فاز یک و 2، بهینه‌سازی فعالیت‌ها و توسعه فضای مناسب شهری است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی