[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اتخاذ تدابیر پیشگیری در مدیریت بحران، روزنامه شیراز نوین

در کارگروه بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها برکاهـش زمان و افزایـش سرعت دسترسی به نقاط مختـلف شهری تأکید شد. به گزارش روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، چهارمین جلسه کارگروه اجرای بند 14 مائه 55 قانون شهرداری‌ها با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد. روح الله خوشبخت، رئیس این کارگروه و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در این جلسه با تأکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در مدیریت بحران‌های شهری، عنوان کرد: سرعت عمل در همه فرایندها باعث می‌شود امیدواری برای نجات افراد از آسیب در برابر حوادث بیشتر شود. به اعتقاد خوشبخت فراهم شدن همه عواملی که باعث کاهش زمان و افزایش سرعت دسترسی به شریان‌ها و ساختمان ها می‌شود باید در دستورکار دستگاه‌های زیرمجموعه کارگروه قرار گیرد.
معاون صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه تدابیر لازم برای رفع هرگونه خطر باید اندیشیده شود، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید تکالیف قانونی خود در راستای پیشگیری از رخ دادن خطرات در شهر شیراز را انجام دهند و در صورتی که دستگاهی انجام وظایف قانونی خود را نادیده بگیرد باید تذکر دریافت کند.
ابراهیمی همچنین با بیان اینکه قانون برای همه قانون است و هیچ استثنایی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: اگر اقدامی خارج از ضابطه و براساس روابط خاص منجر به حادثه در ساختمان‌های ناایمن شود از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در این جلسه همچنین هر یک از اعضا گزارش‌هایی از وضعیت موجود، دلایل رخ دادن حوادث بزرگ مانند پلاسکو و مواردی از این قبیل ارائه و اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند.
چهارمین جلسه کارگروه بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها با 16 دستور کار در راستای اهداف پیشگیرانه و حفاظت از جان شهروندان به تصویب رسید و مقرر شد انجام هر یک از موارد به تصویب‌رسیده از سوی کارگروه رصد شود. براساس این بند از ماده 55 قانون شهرداری ها یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت شهری به کارگرفتن تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر بناها و سازه‌های خطرناک و به طور کلی رفع خطر از هر نوع اشیا آسیب‌زا برای سلامت شهروندان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی