[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

زمینه ازدواج جوانان فراهم شود، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ازدواج را از سنت های پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: هم دولت و هم خانواده ها وظیفه دارند که زمینه و شرایط را برای ازدواج جوانان فراهم کنند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: خود جوان هم اولین کسی است که باید برای این امر تلاش کند. وی تأکید کرد: بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور در سن ازدواج داریم که باید برای تسهیل این امر خدایی فرهنگ ازدواج آسان را بیش از پیش ترویج داد. او اظهار کرد: در زمینه جلوگیری از طلاق هم باید کار کنیم، تلاش‌های قابل‌توجه انجام شده، اما کافی نیست. امام جمعه شیراز گفت: باید بر روی سنت تولد، فرزندآوری و جلوگیری از سقط هم کار شود؛ سقط جنین گناه سنگینی است که برخی‌ها آگاهانه و یا ناآگاهانه مرتکب می‌شوند. آیت‌الله دژکام، با بیان اینکه دشمن از پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف عصبانی و خشمگین است، گفت: ما خطاب به همه کسانی که به محض اینکه پیشرفت می‌کنیم سر و صدایشان بلند می‌شود و ناراحت می‌شوند می‌گوییم از این عصبانیت بمیرید. وی ادامه داد: این ملت به پاخاسته ایران است که جوانانش امروز هم موشک ماهواره بر با فناوری پیشرفته و پیچیده می‌سازند و هم ماهواره‌های با کاربری‌های مختلف و به فضا می‌فرستند و برای خودشان پیشرفت‌های دیگر را برنامه‌ریزی می‌کنند.
او اظهار کرد: به دشمن هم بگویید از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد که امت اسلامی تحت ولایت ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) حرکت خودش را آغاز کرده برای اینکه عزت و عظمت را به امت اسلامی بازگرداند.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز که ۴۴ سال از آغاز انقلاب اسلامی گذشته است شما شاهد رشد در همه زمینه‌های مختلف هستید، این قدرتمندی یک ملت است وقتی تحت ولایت الله قرار می‌گیرد و رشد می‌کند.
آیت‌الله دژکام افزود: روز گذشته دیدید که با این حرکت ارزشمند هوافضای ایران و اینکه سه ماهواره را در مدارهای مختلف قرار دادند، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باز هم عصبانی شدند و بیانیه تندی نیز دادند. امروز فقط کشورهای غربی و آمریکا نیستند که می‌توانند ماهواره به فضا بفرستند، ما نیز امروز به این فناوری دست یافته‌ایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی