[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اتحاد برای تعالی شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
پروژه‌های شهرداری شیراز هم‌زمان با روزهای آغازین دهه پرفروغ فجر بر مدار بهره‌برداری قرار گرفتند. آیین افتتاح فاز سوم پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی و سالن ورزشی بعثت با حضور وزیر دادگستری، استاندار فارس، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان‌شهر شیراز، رئیس کل دادگستری استان فارس، فرماندار شهرستان شیراز، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در محل پروژه‌ها برگزار شد.
 نقش‌آفرینی شهرداری در آبادانی شیراز
استاندار فارس در این مراسم گفت: شهرداری شیراز پروژه‌های مهمی در مناسبت‌های مختلف دارد و شاهد حضور پررنگ مدیریت شهری در مناسبت‌های مختلف هستیم. محمدهادی ایمانیه بیان کرد: در برخی از شهرهای کشور اختلاف نظر شورای شهر و شهرداری منجر به کند شدن پروژه‌ها می‌شود، اما در شیراز این موضوع وجود ندارد و شاهد وحدت و هم‌دلی و روند خوب اجرای پروژه‌ها هستیم.
وی افزود: امید است این پروژه‌ها به خوبی و با همکاری ادامه داشته باشند و شاهد پیشرفت و بهتر پروژه‌ها باشیم. استاندار فارس خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی خط سوم انتقال به شیراز نیز به زودی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) آغاز می‌شود و در خصوص راه آهن شیراز و بوشهر نیز ۱۰ قطعه به قرارگاه واگذار خواهد شد تا زودتر به دست مردم برسد.
 تعریف بسته ۵۸ هزار میلیارد تومانی برای سازندگی شیراز
شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین افتتاح و آغار عملیات اجرایی ۳۴ پروژه شهرداری  گفت: یک بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی پروژه در راستای امیدآفرینی در دهه فجر تعریف شد که امروز این بسته به بیش از ۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و نشان از هم‌دلی و اتحاد مردم و مسئولان فارس و شیراز دارد. ممدحسن اسدی در آیین افتتاح و آغار عملیات اجرایی ۳۴ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۶۷۱۲.۷ میلیارد تومان اظهار کرد: شهرداری شيراز چهار ماه پیش و در حاشیه دومین سفر هیئت دولت به استان فارس در قالب برنامه مهر تا مهر، ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه تقدیم مردم این کلان‌شهر کرد. وی ادامه داد: در راستای امیدآفرینی نیز یک بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شامل ۲۰ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه و ۳۰ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی پروژه تعریف شد که امروز این بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی به بیش از ۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که نشان از هم‌دلی و اتحاد مردم و مسئولان فارس و شیراز دارد. شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین از حمایت‌ دستگاه‌های اجرایی، خصوصی و خدمات‌رسان در همراهی برای ارائه این پروژه‌ها تقدیر کرد.
اسدی در خصوص محور جنوبی بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی که در سفر وزیر دادگستری به بهره‌برداری رسید، گفت: این بزرگراه به طول ۸ کیلومتر و ۴ تونل به ارزش سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تقدیم مردم شیراز شد. شهردار شیراز با اشاره به بهره‌برداری از سالن ورزشی تنیس روی میز بعثت به‌عنوان اولین سالن تخصصی در شیراز عنوان کرد: به سهم خود از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، پیمانکاران و مؤسساتی که ما را در اجرای این پروژه‌ها همراهی کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.
 هم افزایی برای آبادانی کلان‌شهر شیراز
در ادامه این مراسم وزیر دادگستری به‌عنوان نماينده هیئت دولت در سفر به فارس و در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر شهرداری شیراز، از همراهی و همکاری شهرداری شیراز و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تقدیر کرد.
امین‌حسین رحیمی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۴ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۶۷۱۲.۷ میلیارد تومان اظهار کرد: موضوع مهمی که موجب شده در استان فارس کارها خوب پیش رود و امیدآفرینی شکل گیرد، تعامل دستگاه‌های مختلف است.
وی با ابراز امیداوری از تداوم این روند از همراهی و همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های شهری تقدیر کرد. وزیر دادگستری به ایجاد مجتمع شوق زندگی توسط دادگستری فارس نیز اشاره و از همکاری شهرداری شیراز در راه‌اندازی این مجتمع تقدیر کرد.
 طروات عمرانی بر شیراز مستولی می‌شود
در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) از دیرباز مهم‌ترین شهر و شهر فرهنگ و هنر و ادب بوده است؛ لذا اهمیت شهر شیراز در چهارراه جنوبی کشور و ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و تاریخی و مباحث گردشگری و علمی و ... همواره مطرح بوده است.
رضا محمدیان افزود: طی یک سال گذشته شهرداری شیراز از نظر تعداد پروژه‌ها از نظر کمی و کیفی کم‌نظیر بوده است. وی خاطر نشان کرد: پروژه محور جنوبی آیت‌الله حائری از نظر فنی مباحث زیادی داشت و امروز این راه به بهره‌برداری رسید و در نیمه اول سال آینده ضلع شمالی آن به بهره‌برداری می‌رسد. عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امروز در شهر شیراز تعداد پروژه‌های عمرانی و ابعاد آن نشان می‌دهد که اگر بحث‌های حاشیه‌ای کنار گذاشته شود، می‌شود کارهای بزرگی انجام داد و مردم قدردان خواهند بود. به گفته محمدیان نیاز است امروز طراوت، امید و شادابی با اجرای پروژه‌های مختلف به مردم داده شود.
 تحویل پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز گفت:  پروژه آیت‌الله حائری در ادامه پروژه شهید سلیمانی امتداد داشته و یک محور مواصلاتی مهم در شمال شهر شیراز محسوب می‌شود؛ این پروژه نقش ارزنده‌ای در اتصال شمال غرب به شمال شرق شیراز داشته و ترافیک شهر را روان می‌کند. سردار زمانی خاطر نشان کرد: این پروژه از نظر فنی در موقعیت خاصی قرار داشت و رانش‌هایی که در محور کوهسار مهدی شاهد بودیم وضعیت خاصی را به این پروژه داد؛ با توان مهندسی که در شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) وجود داشت، موفق به اجرای آن شدیم و رانش‌ها مهار شد. زمانی اعلام کرد: ضلع شمالی این پروژه در سال آینده به افتتاح خواهد رسید و 5/3 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در این پروژه تلاش داشتند که یک رکورد محسوب می‌شود. وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در بیش از ۴۰۰ پروژه در ۳۱ استان و کشور مشغول خدمت است و ۲ پروژه بزرگ دیگر هم شامل زیرگذر گویم و ادامه خط فاز دو مترو از میدان امام حسین(ع) تا کلبه سعدی در شیراز است که امید است در زمان‌بندی مقرر به افتتاح برسند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی