[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

همراهی شهروندان و شهرداری برای مدیریت بهینه پسماند در شیراز، روزنامه شیراز نوین

 اسامی برندگان اولین مرحله قرعه‌کشی جشنواره بازیافت در محلات مناطق یازده‌گانه سطح شهر شیراز که از دی‌ماه آغاز شده و به صورت ماهانه حداقل دو بار در طول سال جاری برگزار می‌شود، اعلام شد.
به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ تفکیک پسماند‌های خشک و تر در محلات شیراز برگزار شده و به شهروندانی که پسماندهای خشک قابل بازیافت خود را به ایستگاه بازیافت تحویل داده‌اند، جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود.
مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه آموزش‌های شهروندی در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز قرار دارد، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های بازیافت محلی از مواردی است که در جهت حفاظت از محیط زیست پیش‌بینی شده است؛ چراکه در کنار آموزش و اطلاع‌رسانی تئوری در زمینه محیط زیست، مانورهای اجرایی نیز اهمیت دارد. مردم شیراز پاکیزگی و محیط زیست پاک را دوست دارند و شهرداری با انجام چنین اقداماتی ضمن افزایش صمیمیت و هم‌دلی بین شهروندان و مسئولان، فرهنگ حفاظت از محیط زیست را نیز ترویج می دهد. روح الله خوشبخت، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز  نیز در این‌باره گفت: این سازمان به منظور تشویق شهروندان و افزایش مشارکت مردمی، اقدام به برگزاری جشنواره‌های متعددی نموده و برگزاری جشنواره محلی ماهانه ویژه فصل زمستان در سطح ایستگاه‌های بازیافت یکی از آنهاست.   او خاطر نشان کرد: در این دوره، شهروندان با مشارکت در تفکیک پسماندهای خشک و تحویل مواد بازیافتی به ایستگاه های بازیافت در جشنواره دی‌ماه شرکت کردند. خوشبخت افزود: تعداد 65 ایستگاه فعال اطلاع‌رسانی و تبادل مواد بازیافتی در سطح شهر شیراز وجود دارد که همه‌روزه صبح و عصر آماده تحویل مواد بازیافتی هستند و هر ماه از بین شهروندانی که پسماند خشک را به ایستگاه‌های بازیافت تحویل دهند با برگزاری قرعه‌کشی جوایزی اهدا می‌گردد. رئیس سازمان در ادامه گفت: همچنین پنجمین جشنواره بزرگ بازیافت با جوایزی همچون خودرو ۲۰۶ و بیش از 400 هدیه نقدی و غیرنقدی از دی‌ماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره محلی در جشنواره بزرگ بازیافت هم مشارکت خواهند داشت. به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند، شهروندان می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های ثابت بازیافت ضمن تحویل پسماند خشک و همچنین خشکاله در جشنواره محلی بهمن‌ماه و اسفندماه و همچنین جشنواره بزرگ بازیافت شرکت کنند. اسامی برندگان جشنواره دی‌ماه در سایت سازمان مدیریت پسماند به نشانی(WASTE.SHIRAZ.IR) قابل مشاهده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی