[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

از اماکن ورزشی ارگان‌ها استفاده بهینه شود، روزنامه شیراز نوین

به اعتقاد استاندار فارس، اماکن ورزشی بسیاری در شهر شیراز وجود دارد که در تعداد زیادی از ساعات شبانه‌روز، بلااستفاده هستند و در اختیار هیچ کسی قرار نمی‌گیرند. 
به گزارش ایسنا، محمدهادی ایمانیه 12 بهمن‌ماه در آیین تجلیل از قهرمانان ورزش استان هم‌زمان با آغاز دهه فجر گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از توان، انرژی و انگیزه جوان‌ها، تقویت و توسعه ورزش است. وی افزود: خواهش من از مدیریت ورزش استان این است که ورزش همگانی را جدی بگیرند.
وی اضافه کرد: استانداری هم در این زمینه آمادگی کمک دارد و از امام جمعه و دادگستری هم خواهش می‌کنیم حمایت کنند تا هر هفته ورزش همگانی در شیراز و شهرستان‌ها انجام شود و هر هفته هم یک ارگان حامی مالی آن باشد. ضمن اینکه برای ورزش همگانی بانوان هم هر هفته یکی از بوستان‌ها اختصاص پیدا کند. 
استاندار فارس در ادامه به اهمیت استعدادیابی پرداخت و گفت: استعدادیابی کاری بسیار ارزشمند بوده و نیازمند برنامه‌ریزی جدی است. 
ایمانیه در خصوص ورزش بانوان نیز اظهار کرد: خواهران عزیز ما با حفظ حرمت حجاب و عفاف، همواره مورد تقدیر مقام معظم رهبری هم قرار گرفته‌اند. در سفر هیئت دولت هم اعتبار خوبی گذاشته شد برای ورزش بانوان و قرار شد ورزشگاه حجاب هم به مرور بازسازی شود؛ خواهش من این است که بازسازی هرچه زودتر انجام شود. 
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به اهمیت ورزش روستاها تأکید کرد و گفت: اگر قرار است روستائیان در روستاها ماندگار شوند، باید از همه تنعمات دنیوی برخوردار باشند. در راستای حمایت از ورزش روستایی، احداث و تکمیل ورزشگاه‌ها، آمادگی کمک داریم  و وزارت آموزش‌وپرورش هم قبول کرده تا با مشارکت اداره ورزش در ساخت خانه‌های ورزش روستایی کمک کند. 
ایمانیه در ادامه بر استفاده بهینه از اماکن ورزشی تأکید کرد و گفت:  اگر آمار بگیریم، متوجه می‌شویم که بسیاری از اماکن ورزشی در سازمان‌های دولتی، مدارس، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها، ساعت‌های زیادی بدون استفاده می‌مانند. باید هم‌افزایی شود تا این‌همه سرمایه که از نظر مالی برای احداث آنها هزینه شده است، ساعت‌های بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد. 
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه فارس بیشترین عشایر را در بین استان‌های کشور دارد بر اهمیت فراهم کردن شرایط ورزش برای این قشر تأکید کرد. 
ایمانیه به لزوم تکمیل ۵٠٠ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان نیز تأکید کرد و گفت: علاوه بر بودجه‌ها، باید از ظرفیت خیران، مسئولیت اجتماعی کارخانه‌جات و حتی مولدسازی در این زمینه استفاده کرد.
وی در پایان از سنگ‌بنای مجمع خیرین ورزش‌دوست به یمن روز ۱۲ بهمن را نوید داد و عنوان کرد: برای آغاز کار، یک میلیارد تومان اول را استانداری به حساب اداره ورزش استان واریز می‌کند.
در این آیین، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در صحبتی کوتاه با ورزشکاران، از افتخارآفرینی‌های مداوم قهرمانان استان فارس تمجید کرد و بر لزوم حمایت از این قشر تأکید کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی