[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هرگز به این حریف گل نزده‌ایم!، روزنامه شیراز نوین

ایران و ژاپن در شرایطی عصر امروز(شنبه) به مصاف هم می‌روند که تیم ملی از 35 سال قبل دو طلسم عجیب مقابل سامورایی‌ها دارد.
به گزارش ورزش سه، اگرچه تیم ایران به سخت موفق شد سوریه را در ضربات پنالتی شکست بدهد و راهی دور بعدی جام ملت‌های آسیا شود، اما همچنان فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند هستند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی به موفقیت‌های خود ادامه بدهند و حریفان را از پیش رو بردارند.
حالا تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها باید مقابل ژاپن قرار بگیرد؛ سامورایی‌ها با سابقه 4 قهرمانی در قاره کهن طی سال‌های 1992، 2000، 2004 و 2011 رکورددار کسب جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا هستند و هیچ‌ تیمی به اندازه آنها طعم قهرمانی را نچشیده است.
اگرچه نظرات متفاوتی درباره شرایط کنونی ژاپن از سوی کارشناسان بیان شده و بعد از شکست مقابل عراق در دور گروهی خیلی‌ها بر این باورند این تیم قدرت گذشته خود را ندارد، اما برخی دیگر معتقد هستند که شکست مقابل عراق یک اتفاق بوده و چشم‌بادامی‌ها یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند.
در چنین شرایطی تیم ملی ایران روز شنبه از ساعت 15 به وقت تهران باید در دوحه به مصاف ژاپن برود و اهالی فوتبال امیدوار هستند در این بازی دشوار ملی‌پوشان بتوانند عملکرد خوبی ارائه بدهند، با برتری مقابل سامورایی‌ها به نیمه‌نهایی راه یابند و مسیر صعود به فینال را هموار کنند.
اتفاق ویژه‌ای که در تاریخ جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی ایران رخ داده، این است که یوزهای کشورمان هرگز در هیچ دوره‌ای از این تورنمنت موفق به شکست دادن ژاپن نشده‌اند و حتی گلی هم وارد دروازه سامورایی‌ها نکرده‌اند!
ایران و ژاپن تاکنون در جام ملت‌های آسیا 4 بار با هم رودررو شدند که دو بار در مرحله گروهی به تساوی بدون گل رسیدند و دو بار هم ژاپن برنده بوده است.
اولین تقابل ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا در سال 1988 و در شهر دوحه اتفاق افتاد؛ جایی که دو تیم در مرحله گروهی به تساوی بدون گل رسیدند. 4 سال بعد و در جام ملت‌های آسیا در هیروشیمای ژاپن بازهم در مرحله گروهی تیم میزبان با نتیجه یک بر صفر و با گل میورا ایران را شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار زد.
بعد از آن 12 سال ایران و ژاپن به هم برخورد نکردند تا اینکه در سال 2004 و در جام ملت‌ها به میزبانی چین تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ با ژاپن هم‌گروه شد! ایران و ژاپن در آخرین بازی دور گروهی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند؛ این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت و منجر به صعود هر دوتیم به مرحله یک‌هشتم نهایی شد.
ملی‌پوشان فوتبال ایران آخرین رویارویی خود با ژاپنی‌ها در جام ملت‌های آسیا را نیز 4 سال پیش با هدایت کارلوس کی‌روش تجربه کردند. جایی که در کشور امارات تیم ایران با نتیجه 3 بر صفر شکست سختی را در مرحله یک نیمه‌نهایی مسابقات تجربه کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
حالا پنجمین تقابل ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا در شرایطی روز شنبه برگزار می‌شود که تیم ملی هرگز در بازی‌های گذشته نه پیروز شده و نه گلی به ثمر رسانده است! امیر قلعه‌نویی و شاگردانش امیدوار هستند در این بازی حساس در کشور دوحه دو طلسم عجیب مقابل ژاپن را بشکنند و با کنار زدن حریف سرسخت شرق آسیایی به جمع 4 تیم برتر مسابقات راه یابند. اتفاقی که تحقق آن برای قلعه‌نویی و شاگردانش بسیار جذاب خواهد شد و آنها هرچه در توان دارند برای این موفقیت خواهند گذاشت.
اگرچه تیم ملی در بازی با سوریه به سختی پیروز شد و خیلی‌ از هواداران را نگران دیدار با ژاپن کرد، اما در فوتبال پیش‌بینی نتیجه خوبی ندارد و بی‌شک انگیزه بازیکنان ایران در مصاف با ژاپن متفاوت‌تر از بازی‌های دیگر است. هرچند که تیم ملی در مسابقه روز شنبه مهدی طارمی ستاره خود را در  خط حمله در اختیار ندارد و همین مسئله می‌تواند روز دشوارتری را به امیر قلعه‌نویی و تیمش تحمیل کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی