[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طعم شیرین انتقام، روزنامه شیراز نوین

سه سال پس از شکست تلخ سه بر صفر با کیروش مقابل ژاپن، این بار در آخرین ثانیه، آخرین ضربه را جهانبخش تبدیل به گل کرد تا کار ژاپن تمام شود و ایران به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برسد.
به گزارش «ورزش سه»، تیم‌ملی فوتبال ایران پس از موفقیت در گروه C جام ملت‌های آسیا که سه پیروزی متوالی مقابل فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به دست آورد و در مرحله یک هشتم نهایی رقابت سختی برابر سوریه انجام داد و در ضربات پنالتی به برتری رسید، روز شنبه در جدال با ژاپن شوکه شد و در دقیقه 28 با گل هیدماسا موریتا عقب افتاد، اما در نیمه دوم شاگردان امیر قلعه‌نویی کاملاً متفاوت نشان دادند و توانستند در دقیقه 55 روی پاس در عمق استثنایی سردار آزمون و ضربه تمام کننده محمد محبی گل تساوی را بزنند.
حملات ملی پوشان ایران پس از زدن گل تساوی با ارائه نمایش چشم نواز تا ثانیه آخر ادامه پیدا کرد و در وقت‌های اضافه محمدحسین کنعانی‌زادگان با حضور در محوطه جریمه ژاپن پنالتی گرفت و علی‌رضا جهانبخش آن را تبدیل به گل کرد تا تیم‌ملی به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برسد.
ترکیب تیم‌ملی ایران: علی‌رضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (8+90- روزبه چشمی)، علی‌رضا جهانبخش، محمد محبی (8+90- مهدی ترابی) و سردار آزمون (8+90- کریم انصاری‌فرد) سرمربی: امیر قلعه‌نویی
ترکیب تیم‌ملی ژاپن: زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، تاکهیور تومیاسو، سیا مایکوما، هیروکی ایتو، واتارو اندو، تاکفوسا کوبو (67- کارو میتوما)، هیدماسا موریتا (90+8- مائو هوسویا)، ریتسو دوآن (8+90- تاکوما آسانو)، دایزن مائدا (67- تاکومی مینامینو) و آیاسه اوئدا . سرمربی:‌هاجیمه موریاسو
شرح گل:ها  در دقیقه 28 موریتا با نفوذ از سمت چپ زمین و یک- دو با آیاسه اوئدا به راحتی از بین مدافعان ایران عبور کرد که شوت زمینی او و دفع اشتباه بیرانوند منجر به گل اول ژاپن شد.
در دقیقه 55 پاس رو به جلوی رامین رضاییان به پشت محوطه جریمه برای سردار آزمون را این ستاره ایران پس از چرخش و پاس در عمق استثنایی به محمد محبی رساند تا این بازیکن با شوت زمینی دروازه ژاپن را باز کند و گل تساوی را بزند.
در دقیقه 96  پنالتی به دست آمده برای ایران با خطا روی کنعانی‌زادگان را علی‌رضا جهانبخش با شوت استثنایی و دور از دستان سوزوکی که سمت راست را نشانه رفته بود، تبدیل به گل کرد.
بهترین بازیکن: بدون شک باید سردار آزمون را ستاره تیم‌ملی ایران در رقم خوردن پیروزی مقابل ژاپن دانست؛ بازیکنی که یک گل او مردود شد و به تنهایی در خط حمله دوندگی زیادی داشت و توانست درخشان ظاهر شود و توانست با پاس گل استثنایی خود کار را به تساوی بکشد و سرنوشت را عوض کند.
اتفاق ویژه: پیروزی مقابل ژاپن و جبران شکست سنگین دوره قبل در جام ملت‌ها؛ این بهترین اتفاق ممکن بود تا شاگردان قلعه نویی به نیمه‌نهایی آسیا برسند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی