[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طلوع جشنواره فجر در پگاه شیراز ، روزنامه شیراز نوین

در ادامه بهار هنری فجر در پایتخت فرهنگ و ادب ایران، شیراز میزبان جشنواره فیلم فجر خواهد بود و بلیت‌فروشی برای تماشای فیلم‌های این جشنواره در سه سالن این شهر از لحظاتی پیش آغاز شده است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، جشنواره فیلم فجر در شیراز میزبان سبد مشترکی از فیلم‌های بهش سودای سیمرغ و نگاه نو است؛ تا این لحظه ۱۷ فیلم سینمایی و انیمیشن در اختیار شیراز قرار گرفته و هنوز هم پیگیری برای افزایش اکران‌ها ادامه دارد.
حمیدرضا قانعی عنوان کرد: آغوش باز، صبح اعدام، شه‌سوار، نبودنت، مجنون، آپارتچی، بهشت تبهکاران، شکار حلزون، آسمان غرب، قلب رقه، پرویزخان، شمشیر و اندوه، باغ کیانوش، احمد، ظاهر و تابستان همان سال فیلم‌هایی هستند که در سالن‌های تالار حافظ، سینما شیراز و پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب می‌رود.
او افزود: هر فیلم تا سه نوبت اکران می‌شود و بهای بلیت‌ها برای تماشای فیلم‌های جشنواره فجر در هنر شهر آفتاب و سالن حافظ ۶۰۰ هزار ریال، در سینما شیراز ۳۵۰ هزار ریال و در سالن حافظ ۶۰۰ هزار خواهد بود.
آن‌طور که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت قرار است نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌ها و آیین‌های رونمایی و اکران نیز در خلال برپایی جشنواره فجر در شیراز برگزار شود.
از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۷ فیلم جشنواره فجر به روی پرده نقره‌ای سه سینمای شیراز می‌رود و میزبان علاقه‌مندان به هنر هفتم است.
ساز کوک جشنواره موسیقی فجر در شیراز
سپس نوبت به برپایی جشنواره موسیقی فجر در شیراز می‌رسد تا از ۲۴ تا ۲۸ بهمن‌ماه سالن‌های حافظ و شاید احسان و شهید دستغیب شیراز را پر از آوا و نوا کند.
به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، جشنواره موسیقی یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های فجر است و فارس نیز تاکنون ۱۸ دوره از این جشنواره‌ها میزبانی کرده است. سید رسول موسوی نژادیان گفت: امسال هم‌زمان با سی‌ونهمین دوره جشنواره موسیقی فجر، شیراز نیز میزبان نوزدهمین دوره برپایی این جشنواره در فارس خواهد بود. آن‌طور که او گفت: قرار است در این جشنواره با هدف از بهره گیری از هنرمندان استانی موسیقی، از ظرفیت گروه‌های موسیقی فارس استفاده شود. معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: پس از فراخوان جشنواره، ۲ برابر ظرفیت تعیین‌شده، برای حضور در این رویداد نام‌نویسی کردند که در نهایت ۱۲ گروه استانی برای اجرای غیررقابتی در جشنواره موسیقی فجر فارس انتخاب شدند. او با بیان اینکه گروه‌های موسیقی در در چهار بخش سنتی، کلاسیک غربی، محلی مقامی و پاپ در شیراز اجرا دارند، اظهار کرد: فارس از تنوع موسیقایی بالایی برخوردار است و گروه‌های حاضر نیز سطح فنی و کیفی خوبی دارند.
آن‌طور که موسیان نژاد گفت: اجراهای موسیقی فجر فارس در تالار حافظ و احتمالاً ۲ نوبت نیز در سالن‌های احسان و شهید دستغیب برگزار می‌شود.
البته شیراز از ابتدای بهمن‌ماه نیز روزهای پرآوایی را گذرانده؛ به گونه‌ای که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سبد موسیقایی استان همه انواع موسیقی را در بر داشته و گروه‌های متنوع و مختلفی به اجرای برنامه پرداخته‌اند.
قانعی گفت: حتی گروه‌های موسیقی در بسیاری از شهرستان‌های فارس اجرای برنامه داشته‌اند و این استان در میان پنج استان برتر کشور از نظر برپایی کنسرت‌های موسیقی در این مدت قرار گرفته است. هنر برای شهر ارمغانی از نشاط و شادابی به همراه می‌آورد و چنانکه پیشتر نیز نشان داده‌شده و استقبال از جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس نیز اثبات کرده، مردم هنردوست و هنرپرور شیراز تنفس در فضایی هنری را بسیار می‌پسندند و بر آن ارج می‌نهند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی