[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کباب شیشلیک، روزنامه شیراز نوین

کباب شیشلیک یکی از کباب‌های سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دنده گوسفند تهیه می‌شود. این کباب خوش‌مزه یکی از کباب‌هایی محسوب می‌شود که دارای فوت و فن‌های بسیاری می‌باشد، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل طرز تهیه کباب شیشلیک در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
دنده گوسفندی: ۱ کیلوگرم
پیاز: ۳ عدد بزرگ
کره: ۱۰۰ گرم
فلفل سیاه: نصف قاشق چای‌خوری
آب‌لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری
ماست چکیده: ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده: ۲ قاشق غذاخوری 

 طرز تهیه
 مرحله اول
ابتدا دنده‌ها را با یک کارد تیز از هم جدا می‌کنیم، سپس برای مرینت یا همان طعم‌دهی به گوشت، پیازها را به صورت خلالی درشت خرد کرده و داخل یک کاسه جادار می‌ریزیم. در ادامه فلفل‌سیاه، نمک، زعفران دم‌کرده و ماست را به پیاز خلالی اضافه می‌کنیم.
 مرحله دوم
حالا پیازها و دیگر مواد را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا پیازها کاملاً رنگ بگیرند سپس گوشت دنده‌ها را به کاسه اضافه و خوب با پیاز طعم‌دارشده مخلوط می‌کنیم. باید مواد را به خوبی مخلوط کنیم که تمام نقاط گوشت طعم‌دار شود.
 مرحله سوم
حالا برای اینکه گوشت به خوبی طعم‌دار شود روی کاسه سلفون می‌کشیم و به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. پس از گذشت ۶ ساعت ظرف را از داخل یخچال بیرون می‌آوریم و با بیفتک‌کوب خوب می‌کوبیم تا گوشت یک‌دست شود.
 مرحله چهارم
در این مرحله دنده‌ها را به سیخ‌های بزرگ می‌کشیم، اگر سیخ بزرگ ندارید می‌توانید از دو تا سیخ استفاده کنید و منقل را آماده می‌کنیم و زغال‌ها را به طور یک‌دست روشن می‌کنیم و سیخ‌های حاوی دنده را روی منقل می‌چینیم.
 مرحله پنجم
حالا صبر می‌کنیم تا به مرور زمان کباب شوند. کره را در تابه‌ای کوچک قرار می‌دهیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا آب شود، سپس با آب لیموترش و مقداری زعفران مخلوط می‌کنیم و در پایان پخت کباب روی گوشت دنده‌ها می‌کشیم.
 مرحله ششم
با مالیدن سس کره روی دنده‌ها شیشلیک نرم و لذیذی خواهیم داشت؛ چندین مرتبه این کار را انجام می‌دهیم.
شیشلیک‌ها که آماده شد می‌توانید تعدادی گوجه‌فرنگی را نیز کباب کنید و همراه با پلو، شیشلیک‌ها را نوش جان کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی