[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طلسم نیمه‌نهایی می‌شکند؟، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین- یک پیروزی تاریخی مقابل یکی از تیم‌های پرقدرت و در حد کلاس جهانی فوتبال آسیا یعنی ژاپن، ایران را برای نهمین بار به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رساند.
ایران باید در مرحله نیمه‌نهایی قطر میزبان را از پیش روی بردارد تا بعد از ۴۴ سال ایران به فینال بزرگترین تورنمنت فوتبال آسیا برسد.
بی‌شک ایران از لحاظ فنی تیمی سرتر از قطری است که تا به اینجای کار به لطف امتیاز میزبانی و قرعه آسان به این مرحله رسیده است.
و خیلی از کارشناسان و حتی مردم‌ به لطف تیم خوب و باتجربه ایران و پیروزی با ارزش مقابل ژاپن مدعی، مسابقه مرحله نیم‌نهایی مقابل قطر را چندان سخت تصور نمی‌کنند و ایران را از پیش در فینال می‌بینند.
اما تجربه تلخ گذشته ایران در جام‌ ملت‌ها و مسابقه ماقبل فینال نشان ‌می‌دهد که این ‌مسابقه به‌ خصوص مقابل میزبان بسیار سخت‌تر از مسابقه مقابل ژاپن است.
همچنان که در جام ‌ملت‌های ۱۹۹۶ تیم نسل طلایی ایران با هدایت محمد مایلی کهن که در دور مقدماتی عربستان را مقدرانه با ۳ گل مغلوب کرده بود و یک برد تاریخی ۶ بر ۲ مقابل کره جنوبی مدعی در مرحله حذفی کسب کرده بود در عین ‌ناباوری و در حین‌ شایستگی مقابل همان عربستان مغلوب در دور مقدماتی در ضربات پنالتی مغلوب شد تا حسرت قهرمانی آن نسل طلایی تاکنون در ذهن‌ها باقی بماند.
همچنین در جام‌ ملت‌های ۲۰۰۴ هم تیم خوب و آماده برانکو در جام‌ ملت‌ها علی‌رغم شکست تاریخی کره در یک بازی مهیج با نتیجه ۴ بر ۳ و رسیدن به مرحله نیم‌نهایی، در مسابقه ما قبل فینال مقابل چین میزبان که قدرت زیادی هم در مقایسه با سایر تیم‌های مدعی دیگر نداشت، در عین ناباوری در ضربات پنالتی  مغلوب شد و حسرت رسیدن به فینال این مسابقات باز برای ایرانی‌ها باقی ماند.
حتی در دور قبل جام ملت‌ها در سال ۲۰۱۹ هم تیم خوب و آماده کیروش علی‌رغم نتایج خوب در مراحل قبل و امید زیادی که به قهرمانی این تیم‌ می‌رفت در مقابل ژاپن غافل‌گیر شد و به فینال نرسید.
حال همه این‌نتایج غیرقابل پیش‌بینی در مراحل قبل فینال برای ایران در جام ملت‌ها نشان از طلسم ایران و سختی مسابقه پیش روی آن هم مقابل میزبان مسابقات دارد که ایرانی‌ها نباید به هیچ عنوان این بازی را دست کم بگیرند تا طلسم‌ ۴۴ساله ایران در جام‌ملت‌ها شکسته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی