[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس در صدرا افتتاح شد، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
آیین راه‌اندازی دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس با حضور فرماندار شیراز، رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس در شهر صدرا برگزار شد.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: امروز در این ایام مبارک شاهد راه‌اندازی دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس در شهر صدرا هستیم. سید عبدالهادی خسروفرد افزود: بنا به ضرورت خدمات‌رسانی در حوزه اصناف در شمال غرب صدرا، هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس تصمیم گرفت تا زمان ساخت ساختمان اصلی این دفتر، سازه فلزی موقت برای خدمات‌رسانی به شهروندان در این منطقه ایجاد کند. وی اضافه کرد: ساختمان اصلی دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس در زمینی به مساحت 6 هزار و 300 متر مربع و با صدور پروانه اصلی در زمینی که متعلق به اتاق اصناف مرکز استان فارس است در این منطقه احداث خواهد شد. خسروفرد همچنین اعلام کرد که دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس علاوه بر شهر صدرا، گویم و دوکوهک را زیرمجموعه خود قرار می‌دهد. رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس همچنین گفت: در حال حاضر ساخت بنای فلزی دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس در فضایی به وسعت 140 متر و با تمام امکانات راه‌اندازی شده است که موجب تسهیل روند اقدامات مورد نیاز مردم و اصناف خواهد شد. خسروفرد در ادامه به اقداماتی که در دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس ارائه می شود اشاره کرد و افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به مستقر شدن واحد بازرسی نظارت اصناف مرکز استان در منطقه، صدور مجوز و پروانه کسب و امور صنفی اشاره کرد. رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس تصریح کرد: این مرکز در تسهیل خدمات‌رسانی حوزه اصناف به شهروندان در غرب صدرا مثمر ثمر واقع خواهد شد. وی ادامه داد: در این مرکز دفترهای بازرسی و بسیج اصناف فعالیت دارند و تمامی خدمات اتاق اصناف مرکز استان فارس در آن به انجام می‌رسد. خسروفرد در بخش دیگری از سخنان خود از مکان‌یابی ایجاد دفتر داریون اتاق اصناف مرکز استان فارس هم خبر داد که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
 محقق شدن ایجاد سازمان‌ها در صدرا به همت اتاق اصناف مرکز استان فارس
در ادامه این مراسم، فرماندار شیراز هم از اقدامات هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس برای ایجاد دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس در صدرا تقدیر و تشکر کرد.
لطف‌الله شیبانی در ادامه گفت: با ایجاد دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس در صدرا شاهد تحقق یکی از وعدهای داده‌شده به مردم شهر صدرا در زمینه ایجاد سازمان‌ها و ادارات در این شهر جدید هستیم که به همت اتاق اصناف مرکز فارس، عملیاتی و اجرا شده است. وی تصریح کرد: امیدواریم که سایر اداراتی که در شهر صدرا مستقر هستند همکاری خوبی با اتاق اصناف مرکز استان فارس داشته باشند تا لازم نباشد مردم و کسبه شهر صدرا برای دسترسی به خدمات مورد نیاز خود در حوزه اصناف به شیراز مراجعه کنند. 
 اقدامات مطلوب اتاق اصناف مرکز استان فارس در بهبود معیشت مردم 
مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: مجموعه اتاق اصناف مرکز استان فارس با هم‌دلی و همکاری خوب خود در اجرای طرح‌های تنظیم بازار با استانداری فارس و دستگاه‌های دولتی تعامل خوبی داشته‌ است که قابل تقدیر می‌باشد. مرتضی شریفی ادامه داد: با تفاهم‌نامه اخیری که اتاق اصناف مرکز استان فارس با مجموعه جهاد کشاورزی منعقد کرده است شاهد حضور و همکاری اتاق اصناف مرکز استان در بخشی از اقدامات جهاد کشاورزی خواهیم بود. وی تصریح کرد: موضوع معیشت مردم از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و اتاق اصناف مرکز استان فارس و بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان در این راستا به حق، موفق عمل کرده‌اند که نمونه آن بازارچه مرکزی میوه و تره‌بار است که علاوه بر فارس، استان‌های هم‌جوار را نیز منتفع ساخته و بهبود رفاه و معیشت مردم را در پی دارد.
 تسهیل روند انجام امور صنفی در صدرا 
رئیس خانه صنعت و معدن استان فارس نیز در این مراسم گفت: با راه‌اندازی این مرکز، روند انجام امور صنفی در صدرا تسهیل می‌شود. سهراب شرفی ادامه داد: کاسب حبیب خداست و تسهیل روند صدور پروانه کسب و انجام سایر امور صنفی در این مرکز تسهیل ارائه خدمات به کسبه است. وی تصریح کرد: خوشحال و خرسندیم که مسئولان ما دغدغه رفع مشکلات مردم و صنوف را همواره در نظر دارند و برای رفاه آنها در تلاش هستند.
 ارتقای حوزه نظارتی اصناف در شهر صدرا
مشاور استاندار فارس در امور اصناف نیز با تبریک دهه مبارک فجر گفت: فرماندار شیراز همواره در کنار اصناف به کمک‌رسانی پرداخته و همچنین بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان فارس هم همواره با هدف رفع مشکلات مردم در صحنه حضور داشته است. سید محمود هاشمی ادامه داد: بسیج امروز نقش مهمی در امنیت جامعه دارد؛ بسیجیان فارس همواره حامی اصناف بوده‌ و همواره برای رفع مشکلات این حوزه اقدام و حمایت کرده‌اند. وی در ادامه با مطلوب خواندن راه‌اندازی دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس در صدرا اظهار کرد: برای احداث این مرکز در صدرا بعد از ۲ سال دوندگی پروانه اخذ شد؛ در سال ۱۴۰۰ هزینه پروانه و ناظر را کامل پرداخت کرده بودیم. هاشمی افزود: اما تعیین حریم با کوچه پایین این زمین که متعلق به اتاق اصناف مرکز استان فارس است مدتی طول کشید و خوشبختانه محقق شد. وی عنوان کرد که این مرکز در حوزه نظارتی اصناف در شهر صدرا بسیار اثربخش خواهد بود. هاشمی همچنین گفت: اگر حمایت مسئولان از بازار نباشد انرژی فعالان اصناف کم می‌شود؛ اصناف به حمایت برای رفع گرفتاری‌های حوزه خود نیاز دارند. وی تصریح کرد: این حامی بودن به معتقد بودن مسئولان ما به حمایت و کمک به اصناف نیاز دارد که فرماندار شیراز، بسیج اصناف و ... به آن توجه داشته‌اند.
 لزوم تسهیل‌گری برای اصناف
پاسدار مهدی دوکوهکی هم در این مراسم با تبریک چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فارس گفت: مقام معظم رهبری در جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی همواره تأکید ویژه داشته‌اند. 
مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس ادامه داد: به اصناف باید با نگاه ثواب و حمایتگر نگاه کرد، اصناف جایگاه ویژه دارند و در سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس سعی کرده‌ایم این نگاه را جا بیندازیم و با تعامل با دستگاه‌های دیگر برای رفع مشکلات اصناف همواره تسهیل‌گری می‌کنیم. وی تصریح کرد: بسیج اصناف همواره در کنار مجموعه اصناف است و راه‌اندازی دفتر شمال غرب اتاق اصناف مرکز استان فارس در صدرا فرصت خوبی برای رفع مشکلات کسبه و اصناف می‌باشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی