[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

افتتاح پروژه بهسازی روستای کنارمالک فراشبند، روزنامه شیراز نوین

هم‌زمان با دهه مبارک فجر با حضور دکتر مجید وامق، فرماندار شهرستان فراشبند، حیدرجوکار حراست فرمانداری، مهندس غلامی، مدیر بنیاد مسکن و جمعی از مسئولان محلی، پروژه بهسازی روستای کنارمالک از توابع بخش مرکزی شهرستان فراشبند به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، دکتر مجید وامق، فرماندار شهرستان فراشبند در این مراسم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن خواستار شتاب‌بخشی به طرح‌های محرومیت‌زدایی و توسعه مسکن روستایی در این شهرستان شد.
این طرح با حضور مسئولان ادارات، دهیار و شورای اسلامی و جمع زیادی از اهالی افتتاح گردید. این پروژه به مساحت ۳۰۲۱ متر مربع آسفالت با اعتبار 4 میلیارد و 997 میلیون ریال از محل اعتبارات قیر رایگان به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
همچنین پروژه بهسازی روستای حسین‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان فراشبند به مناسبت دهه مبارک فجر  افتتاح گردید. این پروژه به مساحت ۳ هزار و ۳۴۸ متر مربع آسفالت با اعتبار 7 میلیارد و 199 میلیون ریال از محل اعتبارات قیر رایگان به مناسبت دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
فرماندار فراشبند در این مراسم، دهه فجر را فرصتی برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی دانست و گفت: سیمای شهرستان فراشبند در محرومیت‌زدایی با تلاش بنیاد مسکن نسبت به سال‌های گذشته تغییر چشمگیر دارد.
اصغر غلامی، مدیر بنیاد مسکن مدیر بنیاد مسکن شهرستان فراشبند نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی در این شهرستان تأکید کرد: توسعه روستایی، صدور اسناد مالکیت، واگذاری اراضی به متقاضیان و مقاوم‌سازی و بهسازی روستایی از جمله فعالیت‌های جهادی است که بنیاد مسکن امسال و ساله‌ای گذشته در این شهرستان دنبال کرده و در این زمینه گام‌های اساسی برای دستیابی به توسعه با تأکید بر مشارکت مردم برداشته شده است.
غلامی با ارائه آماری از تعداد واحدهای بهسازی و مقاوم‌سازی‌شده  در سال گذشته گفت: در این مدت 89 واحد روستایی با اعتباری بالغ بر 23میلیارد 350میلیون ریال بهسازی و مقاوم‌سازی شده است و در سال‌های گذشته نیز شمار واحدهای مقاوم‌سازی‌شده از ابتدا تاپایان سال 95 بیش از 1446 واحد بوده است. این واحدها با اعتباری بالغ بر 115میلیارد و 446میلیون ریال بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند. 
مدیر بنیاد مسکن شهرستان فراشبند در ادامه به نقش تأثیرگذار بنیاد مسکن در محرومیت‌زدایی از چهره روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال در سه روستای شهرستان فراشبند و در سال‌های گذشته در 19 روستا طرح های هادی اجرا شده است. تهیه طرح های هادی نیز سال گذشته در هفت روستا و در سال‌های قبل در 42 روستای این شهرستان به اتمام رسیده است. وی ادامه داد: عمده اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای محرومیت‌زدایی در روستاهای این شهرستان عملیاتی می‌شود و افزایش انگیزه روستائیان برای ماندگاری و ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها از جمله اثرات مثبت خدمات عمرانی در این مناطق محسوب می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی