[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۶۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در فارس تأیید صلاحیت شده‌اند، روزنامه شیراز نوین

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: تاکنون ۶۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در این استان تأیید صلاحیت شده‌اند.
به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در مرحله پیش ثبت‌نام ۲ هزار و ۷۳۹ نفر در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۵ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند.
وی ادامه داد: با آغاز بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت یک هزار و سه نفر از داوطلبان از سوی هیئت‌های اجرایی و ۶۶۸ نفر نیز از سوی هیئت‌های نظارت استان مورد تأیید قرار گرفت. او اظهار کرد: در ادامه روند بررسی صلاحیت‌ها و در چهار مرحله در مجموع ۲۳۹ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند تا تعداد کل افراد تأیید صلاحیت‌شده در ۱۵ حوزه انتخابیه استان به ۹۰۷ نفر برسد. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از آنجا که ۱۹ بهمن‌ماه جاری آخرین مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان است، لذا امکان ایجاد تغییر در آمار مذکور همچنان وجود دارد.
قزل سفلی افزود: پس از اتمام زمان بررسی صلاحیت داوطلبان، افرادی که صلاحیت آنها مورد تأیید قرار نگرفته سه روز مهلت دارند تا اعتراض خود را ثبت کنند و پس از بررس مجدد اعتراضات، لیست نهایی افراد تأییدشده در روز اول اسفندماه اعلام خواهد شد. وی اضافه کرد: ۲۵ بهمن آخرین مهلت تغییر حوزه‌های انتخابیه و ۷۲ ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری نیز آخرین فرصت برای انصراف از داوطلبی نمایندگی مجلس خواهد بود و فرایند تبلیغات نیز از سوم اسفندماه آغاز خواهد شد و تا ساعت هشت صبح دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.
افزون بر سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن
رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: از مجموع جمعیت بیش از پنج میلیون نفری استان فارس، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واحد شرایط رأی دادن و شرکت در انتخابات هستند که ۱۴۶ هزار نفر از آنها را رأی‌اولی‌ها تشکیل می‌دهند. قزل سفلی، با اشاره به برگزاری نیمه‌الکترونیک انتخابات در فارس افزود: براساس قانون جدید انتخابات، رأی گیری به وسیله یکی از مدارک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهی‌نامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت انجام خواهد شد.
پیش‌بینی سه هزار و ۵۱۴ شعبه ثبت و سیار در فارس
وی با اشاره به پیش‌بینی سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در استان گفت: از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۵ شعبه ثابت و یک هزار و ۹ شعبه سیار است و ۲ هزار و ۴۷ شعبه شهری و یک هزار و ۴۶۷ شعبه نیز روستایی است. رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: در انتخابات آتی ۸۷ هزار و ۲۰۵ نفر به‌عنوان عوامل نظارت، عوامل تأمین‌کننده امنیت و هیئت‌های بازرسی نقش‌آفرینی خواهند کرد. قزل سفلی گفت: در استان فارس ۲۰ نفر نیز برای انتخابات مجلس خبرگان نام‌نویسی کردند که از این تعداد تاکنون چهار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی