[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

تداوم سازندگی بزرگترین پروژه درمانی خیرساز شرق شیراز با مشارکت نیکوکاران، روزنامه شیراز نوین

سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش

amirabadi_shznvn@yahoo.com

آیین بازدید از روند ساخت بیمارستان مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) و افتتاح خانه بازی کودکان درمانگاه خیریه دکتر امامی راد برگزار شد.
این مراسم هم‌زمان با سالروز درگذشت بانوی نیکوکار گرانقدر، زنده‌یاد پروین حسن‌شاهی با حضور جمعی از مقامات مسئول، خیران حوزه سلامت، اعضای هیئت مدیره مؤسسه خیریه حضرت رسول اعظم(ص) و همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 مجتمع خیریه حضرت رسول اعظم(ص) بر مدار سازندگی
در این مراسم رئيس هيئت مديره بیمارستان رسول اعظم(ص) از پیشرفت عمرانی این پروژه عظیم درمانی خبر داد و از همراهی خیران عاقبت‌اندیش تقدیر کرد.
دکتر محمدرضا فتاحی با قدردانی از مساعدت ویژه آقای رحیم‌پور و سایر نیکوکاران در پیشبرد این پروژه مهم درمانی افزود: امروز آغاز عملیات نصب دو عدد تاور کرین که در پیشرفت مراحل عمرانی پروژه نقش مهمی دارد، انجام شد.
وی اضافه کرد: این منطقه از کلان‌شهر شیراز با کمبودهایی در حوزه درمان مواجه است که با بهره‌برداری از بیمارستان رسول اعظم(ص) گام بلندی در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان و شهرستان‌های همجوار در حوزه سلامت بر می‌داریم.
رئيس هيئت مديره مؤسسه خیریه حضرت رسول اعظم(ص) پیشرفت فیزیکی این پروژه بزرگ درمانی را بالغ بر 20 درصد ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه کمبود منابع اعتباری سبب پیشرفت آهسته پروژه درمانی شده بود که با مساعدت ویژه آقای رحیم‌پور و همسر ایشان، زنده‌یاد پروین حسن‌شاهی شاهد پیشرفت چشمگیری خواهیم بود.
او خاطر نشان کرد: ظرفیت بیمارستان مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) به صورت 300 تختخوابی طراحی شده و در تلاش هستیم با احداث سازه‌های جدید ظرفیت این پروژه بزرگ درمانی را تا 600 تختخواب افزایش دهیم.
دکتر فتاحی با اشاره به این موضوع که مجتمع خیریه حضرت رسول اعظم(ص) یک پروژه خیرساز است، عنوان کرد: استاندار مردمی فارس کمک‌های ارزنده‌ای را در راستای پیشرفت این پروژه مبذول داشته است و از حمایت‌های مجموعه‌های دولتی و مدیریت شهری برای ارائه خدمات درمانی به مردم استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در این مرکز طیف گسترد‌ه‌ای از خدمات عمومی و تخصصی به بیماران ارائه خواهد شد، تصریح کرد: به پاس زنده نگهداشتن یاد و خاطره زنده‌یاد، بانو پروین حسن‌شاهی ساختمان بیمارستان به نام ایشان نام‌گذاری خواهد شد.
 نقش‌آفرینی نیکوکاران در امور عام‌المنفعه
مهمان ویژه این مراسم آقای عبدالرحیم رحیم‌پور، همسر زنده‌یاد پروین حسن‌شاهی بود.
وی با پاسداشت یاد و خاطر همسر مرحومش اظهار داشت: ایشان در زمان حیات پربارشان، منزل خود را به مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس برای بهره‌برداری در امور عام‌المنفعه بخشیدند و پس از درگذشت همسرم، تصمیم گرفتم تا در زمان حیات مقدمات اهدای این منزل مسکونی را به عرصه سلامت فراهم آورم.
این نیکوکار گرانقدر حضور دکتر شاه‌محمدی را در رأس مدیریت این پروژه به‌عنوان مؤلفه‌ای کارآمد و قابل اعتماد برشمرد و گفت: پس از تحقیق و تفحص فراوان مجتمع خیریه حضرت رسول اعظم(ص) را برگزیدم.
مهندس رحیم‌پور که کارنامه درخشانی در امور عام‌المنفعه دارد، اظهار داشت: برای ساخت این بیمارستان از بهترین گروه‌های سازنده و مهندسان مشاور بهره می‌بریم و تمامی جزئیات پروژه با دقت دوچندانی از سوی تیم نظارتی و کارشناسان رصد می‌شود.
وی از اهتمام ویژه برای پیشبرد پروژه خبر داد و افزود: تمامی گروه‌هایی که برای ساخت مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) به میدان عمل آمده‌اند بر این نکته تأکید دارند که این مجموعه درمانی باید با بهترین، مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کیفیت طراحی و ساخت شده و در اختیار مردم قرار گیرد.
 مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) باشکوه‌ترین مرکز درمانی کشور
این کارشناس برجسته دادگستری اظهار امیدواری کرد که این مجتمع به باشکوه‌ترین مرکز درمانی کشور تبدیل شود تا بیماران در آن حس افسردگی و درد و رنج مضاعف نداشته باشند.
مهندس رحیم‌پور در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تمامی دست‌اندرکارانی که در راستای پیشرفت این ابرپروژه درمانی تلاش می‌کنند، اظهار داشت: امروز مقدمات استقرار دو دستگاه تاور کرین در محوطه کارگاهی بیمارستان فراهم شد و با گسترش زیرساخت‌های عمرانی امیدواریم پروژه شتاب بیشتری گیرد.
وی در ادامه از مراحل نهایی انعقاد قرارداد با پیمانکار و کارخانه‌های تولید مصالح خبر داد و افزود: برای پیشبرد این پروژه که به همت خیران عاقبت‌اندیش به بهره‌برداری خواهد رسید تمامی دانش، سعی و تلاش خود را به کار می‌گیریم.
این خیر گرانقدر با اشاره به سرانه جمعیتی قابل ملاحظه‌ای که در این منطقه از کلان‌شهر شیراز زندگی می‌کنند، اظهار داشت: منطقه جنوب و شرق شیراز دارای تراکم جمعیتی چشمگیری است و این در حالی است که فاصله زیادی با مراکز درمانی سطح شهر دارد؛ بنابراین امیدواریم با بهره‌برداری از این بیمارستان گامی بلند در راستای ارتقای سلامت و درمان جامعه برداریم.
مهندس رحیم‌پور با اشاره به جزئیاتی از این طرح عمرانی گفت: در طراحی‌های اولیه نگاه ویژه‌ای به بخش اورژانس بیمارستان داشته‌ایم؛ چراکه این منطقه از کلان‌شهر شیراز دارای خلأهایی در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان است و باید پاسخ‌گوی نیازهای اهالی شهرهای مجاور نیز باشد.
او از مسئولان ارشد استان تقاضا کرد تا همراهی بیشتری به منظور گسترش زیرساخت‌های این مجتمع خیریه درمانی داشته باشند و اظهار داشت: این مرکز درمانی در دامنه کوه قرار گرفته و با نگاه مثبت استاندار مردمی فارس امیدواریم اراضی بیشتری از این منطقه به مسائل رفاهی و اقامتی بیمارستان اختصاص یابد.
ایشان با اشاره به این موضوع که احداث این بیمارستان می‌تواند زمینه‌ساز رونق منطقه باشد، گفت: با راه‌اندازی زیرساخت‌های تفریحی، ورزشی، گردشگری و غیره می‌توان ارزش افزوده و رونق اقتصادی را برای اهالی شریف و مظلوم این منطقه به ارمغان آورد.
مهندس رحیم‌پور در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد که پروژه بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده و مردم شریف شیراز از خدمات آن بهره‌مند گردند.
 سیاست‌گذاری برای تحقق عدالت درمانی
در ادامه این مراسم مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس از سیاست‌گذاری به منظور برقراری عدالت درمانی خبر داد.
دکتر علی‌اکبر رامجردی با تقدیر از مساعدت‌های خیران در پیشبرد پروژه‌های عمرانی بیان داشت: کارنامه خیران استان فارس در بلندای تاریخ این سرزمین می‌درخشد و امروز آقای رحیم‌پور به نیابت از همسر گرانقدرشان، زنده‌یاد پروین حسن‌شاهی از این پروژه مهم درمانی حمایت می‌کنند.
او انتخاب‌های نیکوکاران حوزه سلامت را هوشمندانه توصیف کرد و گفت: مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) یکی از پروژه‌های ممتاز خیرین سلامت استان فارس طی دو دهه اخیر است که با مشارکت نیکوکاران احداث خواهد شد.
این مقام مسئول یکی از مهم‌ترین اهداف مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس را برقراری عدالت درمانی برشمرد و اظهار داشت: این مجتمع درمانی در جغرافیای محروم از کلان‌شهر شیراز در حال احداث است که اهالی آن دسترسی چندانی به مراکز درمانی ندارند.
مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس در بخش پایانی سخنانش با قدردانی از همکاری همه دستگاه‌هایی که برای پیشبرد پروژه‌های درمانی مشارکت دارند، عنوان کرد: با همراهی خیرین گرانقدر در حوزه گسترش زیرساخت‌های درمانی، گام‌های استواری بر می‌داریم.
 شیراز مهد نیکوکاران عرصه سلامت
به گفته دکتر رامجردی، شهر شیراز از دیرباز تاکنون نیکوکاران بی‌شماری داشته است که با وقف ثروت‌های مادی و معنوی در راستای گسترش زیرساخت‌های درمانی قدم‌های بی‌منتی بر می‌دارند.
دکتر رامجردی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آهنگ اجرایی پروژه بیمارستان رسول اعظم(ص) هیچ‌گاه متوقف نشده است، اظهار داشت: در بزنگاه‌هایی که به دلیل کمبود اعتبار در آستانه تعطیلی پروژه بودیم، خیران با نگاهی انسان‌دوستانه وارد میدان عمل شدند و روند اجرایی بیمارستان رسول اعظم(ص) تداوم یافت.
مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس در بخش پایانی سخنانش از خدمات درمانگاه خیریه دکتر امامی راد به نیکی یاد کرد و افزود: در مراکز خیریه درمانی با تعرفه‌های مناسب پاسخ‌گوی نیازهای همه اقشار جامعه هستیم.
 گسترش زیرساخت‌ها در درمانگاه امامی راد
گفتنی است خانه بازی کودکان در درمانگاه امامی راد هم‌زمان با سالروز وفات بانوی زنده‌یاد پروین حسن‌شاهی با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد؛ از این مجموعه به منظور نگهداری کودکان، آشنایی آنان با امور پزشکی و درمانی، تقویت نشاط و سرگرمی و موارد آموزشی بهره‌برداری می‌شود.
 ادای احترام به بانوی نیکوکار
گفتنی است همسر آقای رحیم‌پور که چندین سال پیش دارفانی را وداع گفت از خیران خوش‌نام شیراز است که کارنامه درخشانی در امور عام‌المنفعه و خداپسندانه دارد.
بر اساس این گزارش شایان ذکر است که در پایان این مراسم هیئت مدیره مؤسسه خیریه حضرت رسول اعظم(ص) با حضور در مزار زنده‌یاد پروین حسن‌شاهی به مقام والای این بانوی نیکوکار گرانقدر با قرائت فاتحه ادای احترام کردند.
این بانوی گرانقدر منزل مسکونی خود را 13 سال پیش و در زمان حیات برای امور نیکوکارانه حوزه سلامت اهدا کرده بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی