[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طارمی جای کدام ستاره؟، روزنامه شیراز نوین

بدون‌شک مهم‌ترین چالش امیر قلعه‌نویی برای دیدار با ژاپن، چگونگی تغییر در ترکیب برنده است. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران عملکردی فراتر از حد انتظار را در جدال با تیم ملی ژاپن از خود به جای گذاشت. در حالی‌که شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه نخست با شکستی یک‌گُله به رختکن رفتند، اما در نیمه دوم معادلات تغییر کرد و کامبک ملی‌پوشان توأمان با ثبت ارائه یک نمایش درخشان باعث شد تا یکی از بهترین بردهای تاریخ تیم ملی ایران به‌ثبت برسد. جالب آنکه این پیروزی در شرایطی به ‌دست آمد که مهدی طارمی در قامت یکی از کلیدی‌ترین ستارگان فوتبال ایران به دلیل محرومیت در ترکیب تیم نبود!
قلعه‌نویی برای پر کردن جای خالی طارمی در ترکیب تیمش، خط هافبک تیم ملی را دگرگون کرد؛ به‌ طوری‌که بعد از خروج مهدی طارمی از ترکیب اصلی تیم ملی، به‌‌جای او امید ابراهیمی وارد ترکیب شد! ابراهیمی در حالی در قامت جانشین مهدی طارمی وارد ترکیب شد که با حضور او، سامان قدوس دیگر زوج سعید عزت‌اللهی در خط هافبک نبود و ابراهیمی در کنار این هافبک باتجربه قرار گرفت و همین مسئله باعث شد تا قدوس در پست شماره 10 به‌جای مهدی طارمی به میدان برود.
*چالش انتخاب 11 ستاره از میان 24 مدعی
امید ابراهیمی با ارائه نمایشی درخشان در خط هافبک تیم ملی، پاسخ مناسبی به اعتماد قلعه‌نویی داد و قدوس هم با تکیه بر توانمندی خود در قامت یک ستاره بازی‌ساز، جای خالی مهدی طارمی را به خوبی پر کرد. حالا کادرفنی تیم ملی ایران در اندیشه چینش بهترین ترکیب برای دوئل با قطر است؛ آن‌هم در حالی‌که در جدال با ژاپن، امیر قلعه‌نویی تا دقیقه 90 دست به ترکیب تیمش نزد و بعد از آنکه علیرضا جهانبخش توپ را به تور دروازه ژاپن دوخت، تصمیم گرفت برای مدیریت بازی به سراغ تغییر در ترکیب تیمش برود.
امیر قلعه‌نویی در شرایطی به دنبال انتخاب 11 بازیکن آماده برای چینش ترکیب تیمش است که به‌جز مجید حسینی و صادق محرمی که شانس حضور در ادامه جام ملت‌های آسیا 2023 را از دست داده‌اند، تیم ملی ایران برای جدال با قطر، بازیکن محروم و یا مصدوم دیگری را ندارد. دوره محرومیت مهدی طارمی تمام شده و او می‌تواند در جدال با تیم ملی قطر به فهرست تیم ملی بازگردد و همین مسئله باعث شده تا قلعه‌نویی از میان فهرست 24 نفره‌ای که در مقابل خود می‌بیند، کار سختی برای چینش ترکیب اولیه داشته باشد.
*بازگشت طارمی با نیمکت‌نشینی ابراهیمی؟
مهدی طارمی که با 3 بار گل‌زنی در ترکیب تیم ملی ایران یکی از مدعیان رسیدن به کفش طلای جام ملت‌های آسیا 2023 هم به شمار می‌آید، در حالی آماده بازگشت به ترکیب تیم ملی است که یکی از احتمالات، حضور او به‌جای امید ابراهیمی است. در واقع، قلعه‌نویی به مانند دیدار با تیم ملی سوریه، ابراهیمی را نیمکت‌نشین کند و از زوج قدوس-عزت‌اللهی در خط هافبک استفاده کند تا طارمی در پست هافبک شماره 10، در قامت یک یار پشت مهاجم کارش را در ترکیب تیم ملی برابر قطر دنبال کند.
ابراهیمی در حالی گزینه اول انتقال به نیمکت تیم ملی است که یکی از برترین بازیکنان تیم در جدال با ژاپن بود و اگر آفساید میلی‌متری سردار آزمون اعلام نمی‌شد، امید ابراهیمی می‌توانست با یک پاس گل روز خوبش را برابر ژاپن تکمیل کند! سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس دیگر گزینه‌های انتقال به نیمکت تیم ملی هستند که با توجه به زمان حضور عزت‌اللهی و قدوس در ترکیب تیم ملی در طول 5 بازی گذشته، احتمال نیمکت‌نشینی آنها برابر قطر دور از ذهن به نظر می‌رسد و جانشینی مهدی طارمی به‌جای امید ابراهیمی، محتمل‌ترین اتفاق است؛ هر چند که باید چشم‌انتظار تصمیم نهایی کادرفنی تیم ملی بود و دید آیا برای جدال با قطر هم امیر قلعه‌نویی به مانند دوئل با ژاپن، سورپرایزهایی خواهد داشت یا خیر؟

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی