[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آب پایدار در بیدزرد، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل آبفا شیراز در خصوص پروژه‌های دهه فجر ۱۴۰۲ گفت: در حوزه روستایی سه طرح آب‌رسانی افتتاح و در شهر شیراز و صدرا نیز عملیات اجرایی دو طرح توسعه‌ای تصفیه خانه آغاز شده است.
بهمن بهروزی اذعان داشت: مخزن بتنی دو هزار متر مکعبی بیدزرد که ساخت آن از دی‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال به سرانجام رسیده و آماده بهره‌برداری است؛ با وارد مدار شدن این مخزن جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر به صورت پایدار از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه از طرح‌های آب‌رسانی در روستاهای تابعه داریون خبر داد و افزود: چاه آب آشامیدنی روستای کوشک مولا از سال ۹۸ به دلیل نیترات بالاتر از میزان استاندارد از مدار بهره‌برداری خارج شد و با همت گروه جهادی شهدای آب شرکت آبفا شیراز خط انتقالی به طول بیش از سه کیلومتر از چاه روستای دیندارلو تا مخزن کوشک مولا اجرا شد. این مقام مسئول بیان داشت: شبکه آب روستای کم‌برخوردار علی آباد سه تلان مربوط به سالیان گذشته و به صورت غیراستاندارد کار شده بود که با اقدام گروه جهادی شرکت آبفا خطوط شبکه به طول ۲/۵ کیلومتر به صورت کامل تعویض شد و در اختیار مردم این روستا قرار گرفت.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز به افزایش روزافزون جمعیت شهر شیراز اشاره کرد و گفت: گسترش شهر باعث به وجود آمدن فاضلاب بیشتر می‌شود؛ از این‌رو توسعه مدول ۳ و ۴ تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز با پیش‌بینی اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال در دستور کار این شرکت است و عملیات اجرایی طرح توسعه آن آغاز شده است.
در شهر صدرا نیز به دلیل گسترش شهر، طرح احداث مسکن‌های ملی و روند افزایشی جمعیت نیاز به تصفیه‌خانه‌های بیشتر بسیار محسوس است و شرکت آب و فاضلاب شیراز علاوه بر بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شرق صدرا، عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه غرب صدرا را با پیش‌بینی اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز نموده است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی