[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اجازه ندهیم مناسبت‌های دینی فراموش شوند، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: همه امت اسلام باید نمایش اسلامیت را در عید مبعث نشان دهند، نباید کاری کنیم که مناسبت‌های دینی به فراموشی سپرده شوند.
به گزارش روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه شورای اداری شهرستان مُهر افزود: مسئولان و مردم برای جشن عید مبعث برنامه‌ریزی کنند، باید عید مبعث را با عظمت جشن بگیریم و محترم بشماریم؛ به ویژه که امسال این عید فرخنده با دهه فجر نیز مصادف شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذشت ۱۱۰ روز از عملیات طوفان‌الاقصی و جنگ حماس با صهیونیست‌ها ادامه داد: باید جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل را یادآوری کنیم. در آن زمان کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایرانی‌ها بد می‌گفتند که چرا با اسرائیلی‌ها هم‌دست هستید و در این جنگ ۶ روزه به اعراب کمک نکردید، اما ملت ایران به میدان آمده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نشان داد که با صهیونیست‌ها نیست.
امام جمعه شیراز اظهار کرد: پیش از انقلاب، همکاری شاه با اسرائیل مایه ننگ ایران بود و ملت اسلام شاه را کنار زدند و امروز همه امت اسلام عقیده دارند که ایرانی‌ها پای کار اسلام و مبارزه با صهیونیست‌ها هستند.
آیت‌الله دژکام افزود: ملت ایران همراه مردم فلسطین هستند، کاری به حاکمیت و دولتمردان عربی نداریم، اما مردم به پیروزی فلسطین چشم دوخته‌اند، زیرا پیروزی و عظمت امت اسلام است.
وی اضافه کرد: چنین نگاهی در همه دنیا وجود دارد و در ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی چنین دیدگاهی محکم است و امت اسلامی یکپارچه شده‌اند.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اگر کار حاکمان برخی کشورهای اسلامی اشکال دارد باید اصلاح شود وگرنه امت اسلامی تکلیف خود را در قبال مسئله فلسطین می‌داند. صهیونیسم دشمن ماست و در مقابل این دشمن ایستاده‌ایم. آیت‌الله دژکام افزود: امروز و در چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بدانیم که آیا این انقلاب بعد از ۴۵ سال برای ما دستاورد و پیروزی‌هایی داشته است یا خیر؟ همه دنیا دور هم جمع شده‌اند و می‌گویند که انقلاب اسلامی دستاوردی نداشته و پوچ است، اما خودمان باید ببینیم که چه کرده‌ایم و چه داریم. اگر دستاورد و موفقیت و پیروزی داریم، هرچقدر دشمنان تبلیغ کنند، خودمان می‌دانیم که دستمان پر است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به داشته‌ها در انقلاب اسلامی گفت: از نگاهی الهی و قرآن کریم باید بررسی کنیم و ببینیم این انقلاب چه داشته است. امروز ایران اسلامی حکومتی بر پایه قرآن و احکام اسلامی دارد؛ یعنی احکام اسلامی در آن جاری است و حاکمیت ضامن اجرای این احکام است؛ چنانکه در قانون اساسی چنین مطالبی نوشته شده و حکومت اسلامی است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در حاکمیت جمهوری اسلامی شرط بر این است که حکم خدا باید اجرا شود، اگر نماینده مجلس، وزیر، روحانی و هر مسئولی حکم خدا را انجام نداد اشتباه کرده است. مردم ما رأی به این داده‌اند که حکم خدا اجرا شود و به حمد الهی امانت‌دار هم هستند، اما آیا بقیه مردم دنیا هم امانت‌داری می‌کنند؟
آیت‌الله دژکام افزود: امروز ملت از وجود مشکلات ناراحت هستند و گلایه دارند و این مشکلات نشأت‌گرفته از آن است که حکم خدا اجرا نمی‌شود. ملت ایران مردم خوبی هستند که پای کار دین ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند امانت خدا ضایع شود.
وی تصریح کرد: نمی‌توان دست از دین خدا برداشت؛ اگر چنین اتفاقی افتاد خیانت در امانت الهی انجام شده است، اصل نظام اسلامی که برای اجرای حکم خدا برپا شده بسیار ارزشمند است و باید مراقب آن باشیم.
آیت‌الله دژکام گفت: البته در اجرای احکام الهی در جاهایی موفق نبوده‌ایم و باید آن را اصلاح کنیم.
وی اظهار کرد: امروز کسی منکر پیشرفت کشور نیست، زیرا هم ماهواره‌ای که به فضا می‌فرستیم و هم ماهواره ‌بر را خودمان ساختیم، اما سئوالی که مطرح می‌شود این است که چرا در تولید خودرو چنین اتفاقی نمی‌افتد و خودروهای ما ایمن نیستند؟
امام جمعه شیراز افزود: در قسمت‌هایی از کار مشکل داریم و باید منطقی بپذیریم که مشکل داریم، اما راه حل این مشکلات چیست، اگر چهارچوب نظام اسلامی محکم باشد و نظام قدرتمند و مستحکم و مردم در جایگاه خودشان قرار داشته باشند که بتوانند مطالبه حق و دستور الهی را انجام دهند، مدیران مجبور هستند پای کار بیایند و مسئله را حل کنند. آیت‌الله دژکام گفت: انتخابات برای همین است که اگر احساس کردیم مدیری درست پای کار دستور عدل و پیشرفت کشور نبوده او را کنار بگذاریم؛ البته می‌دانیم که در انتخاب هم گاهی اشتباه می‌کنیم، اما در مسیر طبیعی اداره اجتماع غیر از این راهی نداریم.
وی افزود: راه بدی نرفته‌ایم و باید به همین شکل ادامه دهیم تا هم آن نعمت نظامی که بر پایه حکم خداست برای ما باقی بماند، هم به مرور عقب‌ماندگی و مشکلات خود را درست کنیم. این کار هم به تدریج انجام می‌شود و اگر کسی ادعا می‌کند یک روزه شرایط را درست می‌کند، دروغ می‌گوید. مشکلات یک روز یا یک شبه یا یک مجلس حل نمی‌شود. امام جمعه شیراز افزود: دانشمندان جامعه‌شناس اعتقاد دارند چند نسل طول می‌کشد تا مردم یاد بگیرند چه کار کنند. هر ۳۰ سال یک نسل حساب می‌شود و ما امروز یک‌ونیم نسل را در انقلاب اسلامی گذرانده‌ایم و امیدوار هستیم باقی‌مانده نسل دوم عمده این مشکلات را اصلاح کنن؛ به شرط اینکه پای کار بایستیم و در رأی دادن دقت کنیم تا اولاً انتخاب اصلح کنیم و در ثانی در این مسیر جلو برویم.  

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی