[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خوشبختی شیراز با جان‌فشانی پاکبانان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
آیین تجلیل از پاکبانان شیراز با عنوان «سفیران پاکیزگی» هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. این مراسم شامگاه پنجشنبه 19 بهمن‌ماه با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان‌شهر شیراز، معاون استاندار فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه و حضور پرشور پاکبانان و خانواده‌های آنان در استادیوم شهید دستغیب برگزار شد.
 نقش ارزنده پاکبانان در پایتختی زیست‌محیطی شیراز
شهردار شیراز در این مراسم پایتخت محیط‌زیستی شهرراز را وام‌دار تلاش خستگی‌ناپذیر پاکبانان دانست. محمدحسن اسدی در این مراسم اظهار کرد: سفیران پاکیزگی خانواده سه‌هزار و پانصد نفری پرسنل پرتلاش شهرداری شیراز هستند. وی افزود: شهر شیراز یک شهر تاریخی و مهم است و این کلان شهر در مقایسه با سایر شهرها تمام داشته‌ها را یکجا دارد و این افتخار بزرگی برای مجموعه مدیریت شهری است و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. شهردار شیراز با اشاره به اینکه شیراز شهر سومین حرم اهل بیت(ع)، شهر باغات قصردشت و شهر حافظ و سعدی است، اضافه کرد: امروز شهر شیراز عنوان پایتخت محیط‌زیست آسیا را در میان تمام شهرهای آسیا به خود اختصاص داد و هر شخص عامی می‌داند که پایتخت محیط‌زیست یکی از عوامل انتخاب آن داشتن سفیران پرتلاشی است که از صبح علی‌الطلوع تا پاسی از شب در حال خدمت‌رسانی به مردم و این شهر هستند. اسدی ادامه داد: اگر کلان‌شهر شیراز به روایت آمار و ارقام یک روز آلوده ندارد، یکی از علت‌های آن وجود سفیران پاکیزگی است و دست تک‌تک آنها را به گرمی می‌فشارم. وی اضافه کرد: امروز با همراهی شما سفیران، شهروندان، پرسنل خدوم شهرداری، شورای اسلامی شهر شیراز، استاندار فارس و همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی و خدماتی توانستیم در دهه فجر افتخاری بی‌نظیر ثبت کنیم که قریب به ۵۰۰ پروژه در قالب ۲۰هزار میلیارد تومان پروژه قابل‌افتتاح و ۳۰هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی شد. شهردار شیراز با اشاره به افتتاح بخشی از بزرگ‌راه آیت‌الله حائری شیرازی و عملیات اجرایی حفاری مکانیزه خط ۳ مترو و بهره‌برداری از بزرگ‌راه شهید استوار و دو ایستگاه قطار شهری تا پایان سال جاری، افزود: از نظر تعداد، حجم، اعتبارات و پروژه‌های نیمه‌تمام، در سال جاری اقدامات بی‌نظیری انجام شده است. این در حالی است که امروز ما در جنگ و بحران اقتصادی هستیم، اما هیچ‌یک از این اتفاقات موجب نشده است ما از رسالتی که بر عهده داریم، عقب‌نشینی کنیم. اسدی ادامه داد: شیراز شهر جهانی صنایع دستی است و این کلان‌شهر عضو اصلی متروپولیس و عضو هیئت‌مدیره شهرهای تاریخی جهان بوده و این افتخارات بزرگی است که برای آن مدیون مردم، خون شهدا و جانبازان هستیم که جان خود را برای کشور فدا کردند. وی با اشاره به در پیش بودن ۲۲ بهمن و چهل و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی، از شهروندان درخواست کرد تا همچون سال‌های گذشته با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند. شهردار شیراز تصریح کرد: طی دو هفته آینده دو انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پیش روی مردم است و ما نیز وظیفه داریم دین خود را به کشور و انقلاب ادا کنیم و در انتخابات یازدهم اسفندماه شرکت کنیم.
 شیراز پرچم‌دار مدیریت پسماند
در ادامه این مراسم، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: شهر شیراز این افتخار را دارد که پرچم‌دار عنوان کسب پایتخت زیست‌محیطی آسیا باشد و یکی از مؤلفه‌های این انتخاب، حوزه مدیریت پسماند و پاکیزگی شهر شیراز است. روح‌الله خوشبخت اظهار کرد: چهارمین جشن ویژه پاکبانان نارنجی‌پوش شهر شیراز به مناسبت دهه فجر با حضور و همت شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد. وی افزود: در ماه گذشته کلان‌شهر شیراز به عنوان پایتخت زیست‌محیطی شهرداری‌های آسیای انتخاب شد و یکی از مؤلفه‌های این انتخاب، حوزه مدیریت پسماند و پاکیزگی شهر شیراز است. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اضافه کرد: سه‌هزار نفر از نیروهای خدوم و پرتلاش سازمان مدیریت پسماند اعم از پاکبانان، رانندگان، کارگران جمع‌آوری زباله، سرکارگران و بانوان حاضر در کانکس‌های جمع‌آوری مواد بازیافتی در این جشن بزرگ حضور داشتند. خوشبخت ادامه داد: در مجموعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اقدامات زیست‌محیطی مؤثر بسیاری در شهر شیراز همچون محل دفن مهندسی بهداشتی مانند خط‌های تفکیک در مقصد، سلول‌های مراکز دفن مهندسی بهداشتی، آزمایشگاه تخصصی، یک‌هزار فضای سبز اختصاصی پیرامونی و برای اولین بار در کشور تولید انرژی از پسماند در یک دهه گذشته با همکاری سفیران پاکیزگی اجرا شد. وی خاطرنشان کرد: شهر شیراز این افتخار را دارد که پرچم‌دار عنوان کسب پایتخت زیست‌محیطی آسیا باشد. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز هدف از برگزاری این جشن را افزایش شور و شوق و تقدیر از زحمات پاکبانان عنوان و اظهار کرد: در این جشن به منظور تقدیر از خدمات این نیروهای پرتلاش، هدیه‌ای از سوی شهرداری شیراز در قالب برگزاری قرعه‌کشی سفر به شهر مشهد مقدس به عنوان هدیه روز مبعث تقدیم پاکبانان شد که در این خصوص سه نفر از پاکبانان محلات یازده‌گانه شهر شیراز به سفر مشهد اعزام می‌شوند. خوشبخت تأکید کرد: مقرر شده است بنا بر دستور شهردار شیراز، در روز پاکبان از سفیران پاکیزگی شهر شیراز تجلیل و قدردانی شود. وی ادامه داد: اگر حضور و زحمت این نیروهای پرتلاش نباشد، شاهد شهری تمیز نخواهیم بود. این در حالی است که یکی از مؤلفه‌های اصلی شهر شیراز پاکیزگی آن است و هرساله با نظرسنجی که در ایام نوروز از میهمانان نوروزی صورت می‌گیرد، از پاکیزگی این کلان‌شهر به عنوان اولین مؤلفه نام برده می‌شود. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد: با نریختن زباله روی زمین باعث خم شدن قامت پاکبانان نشویم.
 فارس بر مدار سازندگی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی، بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور با احداث راه‌آهن شیراز به بوشهر به طول ۶۴۵ کیلومتر طی چهار سال آینده احداث می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. محمود رضایی کوچی در چهارمین مراسم تجلیل و قدردانی از پاکبانان شیراز، اظهار کرد: در ایام دهه فجر پروژه‌های بزرگی تقدیم مردم استان فارس و شهر شیراز شد. وی افزود: در ایام دهه فجر سال جاری بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶هزار میلیارد تومان اجرا شد که نسبت به سال گذشته دو برابر و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ شش برابر افزایش یافت. معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در هفته دولت سال جاری و هم‌زمان با سفر هیئت دولت به استان فارس بیش از ۲۵۰ پروژه عمرانی بزرگ‌مقیاس عملیات اجرایی آنها با اعتبار ۷۰میلیارد تومان به پایان رسید، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از پروژه‌ها در حوزه بهره‌برداری و افتتاح آزادراه، بیمارستان و چندین پروژه بزرگ عمرانی و فرهنگی در حوزه مدیریت شهری، زیست‌محیطی و پسماند بوده است.کوچی تأکید کرد: در ایام دهه فجر، پروژه‌های افتتاح شده از سوی مدیریت شهری به عنوان دستاورد بزرگ این مجموعه بود که پروژه‌های حوزه‌های حمل و نقل همچون ایستگاه‌های مترو، بزرگ‌راه و چند پروژه عمرانی را در بر می‌گرفت. وی ادامه داد: در حوزه عمرانی استانداری فارس با ارزیابی شاخص‌ها می‌توان گفت در این دوره از مدیریت شهری، شهرداری شیراز بسیار خوش درخشید که این موضوع نشان‌دهنده برنامه‌ریزی، مشارکت، همراهی و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با شهردار شیراز و پرسنل خدوم آن است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: استاندار فارس بر اساس یک برنامه میان‌مدت در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای پیشنهاداتی را مصوب کرده و عملیات اجرایی آنها شروع شده است که چشم‌انداز بسیار خوبی را برای استان فارس در این برنامه‌ها می‌توان مشاهده کرد. کوچی در ادامه به تشریح وضعیت پروژه‌های ریلی استان اشاره و تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور با احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر به طول ۶۴۵ کیلومتر طی چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.وی تصریح کرد: در این راستا همچنین احداث راه‌آهن شیراز به اهواز در دستور کار است و علاوه بر اینکه توسعه استانی و منطقه‌ای را در بر دارد، برای کلان‌شهر شیراز نیز بسیار حائز اهمیت است.معاون استاندار فارس اظهار کرد: در حوزه آب‌رسانی نیز خط انتقال پنجم کشور از خلیج فارس به استان در حال انجام است و این نکته ضرورت دارد تا بدانیم در سال جاری و سال آینده بر اساس پیش‌بینی هواشناسی با پدیده خشک‌سالی مواجه هستیم که در این راستا موضوع انتقال آب از خارج استان بسیار اهمیت دارد.کوچی با تأکید بر اینکه در این موضوع، صرفه‌جویی در مصرف آب شرب که در حال حاضر در دسترس است، توسط شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده، ادامه داد: انتقال آب از شهر کهگیلویه و بویراحمد به استان فارس و تکمیل سدهای استان از اقدامات در دستور کار است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در پایان اضافه کرد: تکمیل و توسعه پروژه‌های حمل و نقل کلان‌شهر شیراز همچون عملیات تکمیل خط دو مترو و عملیات اجرایی خطوط ۳ و ۴ مترو از برنامه‌هایی است که طی چند سال آینده دنبال می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
 هدیه ویژه شهردار شیراز برای نارنجی‌پوشان
هدف از برگزاری چهارمین جشن «نارنجی‌پوشان، سفیران زندگی»، تجلیل از زحمات پاکبانان بود که در پایان این مراسم هدیه‌ای از سوی شهرداری شیراز به مناسبت روز مبعث تقدیم پاکبانان شد و 45 نفر از سفیران پاکیزگی مناطق یازده‌گانه شهر شیراز به قید قرعه به همراه خانواده راهی سفر مشهد مقدس می‌شوند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی