[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تکاپو در مسیر جهاد اقتصادی ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با تشریح دستاوردهای این شرکت طی چهار دهه فعالیت پس از انقلاب تاکنون، تصریح کرد: این شرکت هم‌اکنون در مسیر جهاد اقتصادی قرار دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، مهندس احمدرضا حیدرنیا ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان کرد: پیش از انقلاب پتروشیمی در کشور از تولید زیادی برخوردار نبود و تنها ۱.۷میلیون تن در سال تولید داشتیم. وی ادامه داد: اکنون با گذشت ۴۵ سال از انقلاب تولید ما از ۱.۷میلیون تن به حدود ۶۰میلیون تن رسیده است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز اضافه کرد: اگرچه پس از انقلاب جنگ هشت‌ساله به ما تحمیل و کشور با یک رکود نسبی مواجه شد، اما در حال حاضر ۷۰ پتروشیمی در کشور فعال است و تعداد زیادی هم در دست احداث و توسعه داریم.
تأمین قطعات پتروشیمی شیراز تا ۲۵ سال آینده
وی تصریح کرد: علی‌رغم همه مشکلات برای تأمین قطعات، اما تا ۲۵ سال آینده قطعات موردنیاز به میزان کافی در پتروشیمی شیراز تأمین شده است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز اضافه کرد: از جمله مسائلی که در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی همیشه مورد بحث برای مردم بوده، یکی مصارف و دیگری بحث زیست‌محیطی بوده است. به گفته مهندس حیدرنیا، تنها ۸ درصد گاز طبیعی و همچنین آب کشور توسط پتروشیمی‌ها مصرف می‌شود.وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های پتروشیمی، ارزآوری است و یک‌سوم ارز کشور را پتروشیمی‌ها تأمین می‌کنند، باید تلاش کرد به سمتی حرکت کنیم که استمرار تولید تداوم یابد و فکری هم به حال تأمین گاز شرکت‌ها شود.
اشتغال به کار مستقیم ۲۸۰۰ نفر در پتروشیمی شیراز
وی با تصریح بر این نکته که رسالت نخست ما ایجاد اشتغال است، اعلام کرد: بالغ بر ۲۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در پتروشیمی شیراز مشغول به کار هستند و علاوه بر آن در حوزه حمل و نقل و ترابری، گمرک، کشتیرانی و…نیز فعال است و اشتغال خوبی ایجاد شده است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز عنوان کرد: هرساله بخشی از سود حاصل از درآمد این شرکت به حوزه مسئولیت اجتماعی اختصاص داده می‌شود. در شهرستان‌های مرودشت و شیراز هم بنا به نیاز و با هماهنگی با استاندار محترم فارس، در این حوزه هدفمند ورود کرده‌ایم. مهندس حیدرنیا افزود: در حوزه پتروشیمی حرکت مطلوبی در بالادست، میان‌دست و در پایین‌دست نیز انجام شده که می‌طلبد از شتاب بیشتری برخوردار شود. وی اضافه کرد: اخیراً نیز با مصوبه هیئت‌مدیره این شرکت و در راستای حفظ محیط‌زیست، حمایت از یک گونه جانوری در استان فارس (خرس قهوه‌ای) را برعهده گرفتیم. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز اعلام کرد که این شرکت، جزو اولین شرکت‌هایی در خاورمیانه است که با نصب سیستم CDM از بحث پالایش آنلاین آلودگی زیست‌محیطی استفاده می‌کند.
در پر قو بزرگ نشدیم
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم سیاسی، یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال، بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تأکید و خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی شوخی نبود. ۱۲ساله بودم که انقلاب شد و ۱۴ساله بودم که جنگ آغاز شد. ما در پر قو بزرگ نشدیم و سختی‌های فراوانی را به چشم دیدیم و حالا هم افتخار می‌کنم که بسیجی هستم. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز افزود: امروز سختی و مشکل وجود دارد و رهبر معظم انقلاب هم بارها از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم گلایه داشته‌اند، اما امید داریم؛ چراکه پیشرفت‌های خوبی در صنعت نسبت به ۴۵ سال پیش انجام شده و ایران اکنون در عرصه پتروشیمی یکی از کشورهای بزرگ منطقه و دنیا محسوب می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی