[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه بورک سیب‌زمینی، روزنامه شیراز نوین

بورک سیب‌زمینی یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود؛ برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
سیب‌زمینی: ۴ عدد متوسط
پنیر پیتزا: ۱۵۰ گرم
پیاز: ۱ عدد متوسط
کره: ۱۰۰ گرم
جعفری: ۵۰ گرم
خمیر یوفکا: به تعداد کافی
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و آویشن: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه بورک سیب‌زمینی خوش‌مزه ابتدا سیب زمینی‌ها را به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا سیب‌زمینی‌ها بپزند. پس از اینکه سیب‌زمینی‌ها پختند، آنها را پوست می‌گیریم.
 مرحله دوم
در این مرحله سیب‌زمینی‌ها را به قطعات کوچک تبدیل کرده یا اینکه با گوشت‌کوب به طور کامل له می‌کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می‌دهیم تا پیاز سبک شود.
 مرحله سوم
در این مرحله سیب‌زمینی را به تابه اضافه می‌کنیم و در حد دو دقیقه تفت می‌دهیم، سپس جعفری خردشده را به همراه پنیر پیتزا و مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می‌کنیم و به خوبی تفت می‌دهیم تا با هم یک‌دست شوند.
 مرحله چهارم
حالا کره را داخل یک کاسه فلزی می‌ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می‌دهیم تا ذوب شود، سپس خمیرهای یوفکا را با صورت طولی با عرض ۱۰ سانتی‌متر برش می‌زنیم و روی سطح کار قرار می‌دهیم. در ادامه کمی کره روی خمیر یوفکا می‌مالیم.
 مرحله پنجم
حالا مقداری از مخلوط سیب‌زمینی را روی خمیر یوفکا قرار می‌دهیم، سپس خمیر یوفکا را مانند سمبوسه به صورت مثلثی یا لوله‌ای جمع می‌کنیم. حالا سینی فر را با روغن کمی چرب می‌کنیم، سپس بورک‌ها را داخل سینی فر می‌چینیم.
 مرحله ششم
در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم تا کاملاً گرم شود، سپس روی بورک‌ها را با مخلوط زرده تخم‌مرغ و ۱ قاشق غذاخوری شیر رومال می‌کنیم، حالا کمی کنجد یا سیاه‌دانه روی بورک‌ها می‌پاشیم.
 مرحله هفتم
حالا سینی فر را داخل فر که به طور کامل گرم شده است قرار می‌دهیم تا بورک‌ها آماده شوند؛ پس از گذشت ۳۰ دقیقه گریل را روشن می‌کنیم تا رنگ روی بروک‌ها طلایی شود، سپس به همراه سس دل‌خواه سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی