[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نجات آب در پرتو طرح داناب، روزنامه شیراز نوین

کارگاه و هم‌اندیشی طرح داناب و گسترش سواد آبی به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس و با حضور معاونان و مدیران آب شهرستان‌های استان فارس برگزار شد. در این هم‌اندیشی ابعاد مختلف طرح داناب مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و بر لزوم فرهنگی‌سازی برای مصرف آب مبتنی بر دانش و دانایی و ترویج آموزه‌های فرهنگی تأکید گردید. به گزارش روابط عمومی شر کت آب منطقه‌ای فارس، مدیران شرکت‌کننده در این نشست و کارگاه هم‌اندیشی با ترسیم سیمای مصرف آب کشاورزی و دیگر بخش‌ها در استان فارس، بر فرهنگ‌سازی و انتقال فرهنگ بهینه مصرف آب در بین دانش‌آموزان به عنوان سفیران فرهنگی خانواده و جامعه تأکید کردند.
سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، در حاشیه این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب و اهمیت طرح داناب و با بیان اینکه استمرار اجرای طرح داناب، در آینده نزدیک نسلی آگاه و مسئولیت‌پذیر نسبت به آب پرورش خواهد داد، گفت: آموزش در مقطع دانش‌آموزی به دنبال ایجاد یک تصویر منسجم از مسئله آب و راه‌های کمک به نجات آن در ذهن دانش‌آموزان است. طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) در استان به اهمیت رسیدگی به این موضوع مهم و چالشی می‌پردازد. در دنیای امروز پرداختن به مسئله آب که به حیات بشریت وابسته است، از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه ما باید نقش ویژه خود را برای کمک به حل این مسئله، در طول زندگی، ایفا کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به بحرانی بودن منابع آبی در بسیاری از مناطق استان فارس افزود: در وضعیت فعلی متأسفانه حجم آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش یافته است و منابع زیرزمینی آب تکافوی جمعیت و نیازهای توسعه‌ای را نمی‌دهد. به همین دلیل تنها راه باقی‌مانده، صرفه‌جویی در مصرف در همه بخش‌هاست. باید تلاش کنیم بینش و درک عمیق و درستی از اهمیت آب و نقش مصرف بهینه آن در تداوم حیات بشری در قشر دانش‌آموزان به عنوان آینده‌ساران این مرز پرگهر شکل دهیم.
رحیم کامیاب رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با اشاره به دستاوردهای مثبت اجرای طرح داناب گفت: توجه ویژه به مخاطب کودک و نوجوان در این طرح مورد هدف است. این گروه ضمن آموزش‌پذیری قوی از اثرگذاری بالایی نیز بر خانواده و گروه همسالان برخوردار هستند. از آنجا که آب‌های زیرزمینی دور از چشم ما و در زیر زمین قرار دارند، حفاظت و نگهداری و توجه به ظرفیت و محدودیت آنها حائز اهمیت است. رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی افزود: گسترش آموزش‌های آبی و ارتقای سواد آبی، یکی از مؤلفه‌های کلیدی در مدیریت پایدار منابع آبی است. امری که نیاز به روش‌شناسی و مطالعات تخصصی دارد تا از اقدامات تبلیغاتی فاصله گرفته و بتواند اثربخشی و کارایی مناسبی داشته باشد.
لازم به ذکر است طرح داناب و گسترش سواد آبی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احیا و تعادل‌بخشی منابع آب است. اجرای این طرح وارد پانزدهمین سال در مشارکتی فعال بین شرکت‌های آب منطقه‌ای و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها شده و شرکت آب منطقه‌ای فارس در تعامل بسیار خوبی که با اداره کل آموزش و پرورش استان داشته است، چندین سال این طرح مهم را اجرا کرده و بازخوردهای خوبی را در میان دانش‌آموزان گرفته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی