[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نمایش اسلیم بر تاروپود قالی ایرانی ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
فارس میزبانی هنرمندان بزرگ فرش دستباف ایران را برعهده گرفته است. با افتتاح نمایشگاه تخصصی فرش دستباف شیراز، امید آن می‌رود تا این صنعت بزرگ از چالش‌های پیش رو خلاصی یابد و دوباره بتواند عناوین مهم و بین‌المللی خود را به دست آورد. صنعت فرش دستباف یکی از صنایع ارزآور است که می‌توان از قِبل آن به درآمدهای پایدار ارزی و نیز تثبیت در نظام بودجه‌ریزی و نگاه مثبت به برنامه‌های پنج‌ساله توسعه دست یافت. دکتر محسن نهاوندی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، با مهم برشمردن برگزاری این نمایشگاه با حضور اساتید 15 استان کشور به زوایای اقتصادی و نیز رونق تولید این صنعت اشاره نمود و گفت: فرش دستباف امروزه به عنوان یک صنعت جهانی شناخته شده است و دستان هنرمند بافندگان ایرانی در این راستا نقش‌ونگاری ماندگار بر دارهای قالی بسته‌اند و این ماندگاری سینه به سینه در بین طراحان ترنج‌ها و نقش‌های ایرانی اصیل محفوظ مانده است. به گفته این مدیر اقتصادی در فارس، بیستمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف شیراز با حضور مسئولان استانی و نیز استقبال صنعتگران و کارآفرینان از بیست و چهارم بهمن‌ماه آعاز به کار کرده است. دکتر محسن نهاوندی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، همچنین فرش دستباف را یکی از قدیمی‌ترین هنرهای ایرانی معرفی کرد.
او فرش دستباف را یکی از هنر‌های اصیل ایرانی معرفی کرد و افزود: این هنر زیبا جایگاه بسیار ویژه‌ای در تاریخ ایران دارد و به عنوان یکی از نماد‌های فرهنگی و هنری میهن عزیزمان شناخته شده است. نهاوندی فرش دستباف را نماد صبر، تلاش، حوصله، ذوق و دقت هنرمدان ایرانی نامید و گفت: هرکدام از این نقش‌ونگار‌های بافته شده داستانی از خلاقیت و ذوق مردمان ایران‌زمین دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: فرش دستباف امروزه به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود؛ صنعتی خاص و پررونق در اقصی‌نقاط جهان و ایران که با توجه به استقبال خوبی که از آن صورت گرفته به عنوان یک هنر و صنعت باعث شده که نقش خود را در اقتصاد و فرهنگ پیدا کند.
دکتر محسن نهاوندی در ادامه سخنان خود گریزی به آمار و ارقام نمایشگاه تخصصی فرش دستباف زد و اعلام داشت که در این نمایشگاه فارس میزبان هنرمندان ایرانی فعال در حوزه فرش دستباف از 15 استان کشور می‌باشد که این موضوع علاوه بر نشان دادن گستره صنعت فرش دستباف در ایران، نشان از استقبال خوب غرفه‌داران از این نمایشگاه دارد که این موضوع نویدی برای توسعه صنعت فرش دستباف و گسترش استفاده از این هنر ایرانی بین مردمان ایران‌زمین است.
این مقام اقتصادی استان فارس ضمن دعوت از علاقه‌مندان هنر به بازدید از این رویداد مهم فرهنگی‌هنری، خاطرنشان کرد: نمایشگاه تخصصی فرش دستباف از 24 لغایت 29 بهمن‌ماه به مدت 6 روز میزبان هنردوستان ایرانی از ساعت 16 تا 21 خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی