[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعمال مدیریت هیئت‌امنایی در حافظیه و سعدیه، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز در نشست تخصصی تبیین و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری گفت: اعمال مدیریت هیئت‌امنایی دو مجموعه حافظیه و سعدیه بهترین راه برای تأمین اعتبار لازم در راستای سامان‌دهی این دو مجموعه است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در نشست تخصصی تبیین و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهردار کلان‌شهر تهران و دیگر شهرداران کلان‌شهرهای ایران و رؤسای شورای اسلامی کلان‌شهرها در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار شد، گفت: نقش مدیریت شهری و شهرداری‌ها و همکاری و هم‌افزایی با شورای اسلامی شهرها در توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم و حیاتی است.
محمدحسن اسدی ضمن اشاره به نقش بی‌بدیل شهرداری‌ها در بسترسازی برای رونق گردشگری گفت: ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی، ارتقای فضای سبز و منظر شهری و ایجاد شهر دسترس‌پذیر از مؤلفه‌های مهم ایفای نقش مدیریت شهری برای ارتقای خدمات به شهروندان و گردشگران است.
وی در خصوص مشکلات شهرداری‌ها در صنعت گردشگری گفت: در یک سال گذشته دولت هیچ‌گونه تسهیلاتی به شهرداری‌ها پرداخت نکرده و حمایتی در این خصوص صورت نگرفته است.
شهردار شیراز از وزیر میراث‌فرهنگی در جهت ثبت جهانی مجموعه زندیه درخواست کرد با توجه به فرصت بسیار خوب این مجموعه در جذب گردشگران داخلی و خارجی، هنوز این مجموعه ثبت جهانی نگردیده و نیاز به حمایت و پیگیری وزیر میراث و مقامات عالی‌رتبه کشوری می‌باشد.
اسدی با انتقاد از اجرایی نشدن تفاهم‌نامه سال‌های گذشته در خصوص واگذاری ۲۸ خانه تاریخی به شهرداری گفت: این بناهای تاریخی از جمله فرصت‌های بسیار خوب در جذب گردشگر می‌باشد و نیاز است هرچه زودتر اقدامات و مجوزهای لازم برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از خانه‌ها صادر شود و سازمان‌های ذی‌ربط پای‌ کار بیایند.
وی همچنین خواستار واگذاری خانه‌های تاریخی و میراثی در قالب قراردادهای مشارکتی به شهرداری در جهت مرمت و بهسازی شد و گفت: در صورت عقد قرارداد، شهرداری شیراز‌ خانه‌های میراثی را در زمان مقرر مرمت خواهد کرد.
وی همچنین خواستار اعمال مدیریت هیئت‌امنایی دو مجموعه حافظیه و سعدیه شد تا اعتبار لازم برای سامان‌دهی آنها تعریف شود که این پیشنهاد مورد استقبال ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفت.
اسدی در خاتمه سخنانش یادآور شد: فاز نخست پروژه ملی زندیه در قالب احیای میدان توپخانه و نقاره‌خانه در سال گذشته که مورد تصویب کمیسیون ماده پنج قرار گرفته، در انتظار تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است تا به مرحله اجرا برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی