[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهینه‌سازی شبکه انتقال و افزایش قابلیت اطمینان خطوط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سیکل ترکیبی ، روزنامه شیراز نوین

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس در راستای طرح‌های بهینه‌سازی شبکه با هدف بهبود وضعیت شبکه، از اجرای طرح اصلاح و بازسازی مقره‌های خطوط 400 کیلولت ذوب آهن کوار- نیروگاه سیکل ترکیبی حافظ خبر داد و بیان داشت: این اقدام در راستای بهینه‌سازی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال برق و صرفه‌جویی در تعویض مقره‌ها انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، فرشاد فرامرزی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: این اقدام با صرف 21میلیارد ریال به سرانجام رسید. تأمین برق در خطوط انتقال ذوب آهن کوار بهینه‌سازی شد و صرفه‌جویی در پروژه اصلاح و بازسازی مقره خطوط 400 کیلولت ذوب آهن کوار- نیروگاه سیکل ترکیبی حافظ و ذوب آهن کوار- فسا محقق گردید.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس اضافه کرد: تعویض مقره‌های خطوط یادشده حداقل 110میلیارد ریال هزینه به همراه داشت که با اجرای پروژه اصلاح و بازسازی در تأمین بودجه شرکت برق منطقه‌ای نیز صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای صورت گرفت.
وی با تشریح موقعیت خطوط یادشده ادامه داد: این خط انتقال در شهرستان کوار قرار دارد و برق موردنیاز کارخانه ذوب آهن پاسارگاد را تأمین می‌کند. ذوب آهن پاسارگاد به جهت فرایند تولید آهن خام دارای آلودگی‌های ناشی از تولید می‌باشد که این آلودگی باعث می‌گردد که مقره‌های خطوط 400 کیلولت متصل به پست ذوب آهن را به شدت دچار آلودگی نماید و باعث می‌گردد خاصیت عایقی مقره و در نتیجه قابلیت اطمینان شبکه به شدت کاهش یابد.
فرامرزی با اشاره به اینکه اعتبارات این طرح از محل منابع مالی داخلی شرکت برق منطقه‌ای فارس تأمین گردید، افزود: این طرح در آذرماه 1402 آغاز شد و دی‌ماه امسال به پایان 
رسید.
غلامرضا صفاری مدیر بازسازی شبکه انتقال برق منطقه‌ای فارس نیز اجرای طرح اصلاح و بازسازی مقره‌های خط 400 کیلوولت را ضروری دانست و افزود: پس از بررسی مباحث فنی و اقدامات کارشناسی فنی اجرای پروژه نسبت به اصلاح و بازسازی مقره‌ها با استفاده از ترکیب مواد شوینده با مبلغ 21میلیارد ریال اقدام به عمل آمد. تعویض این مقره‌ها دست‌کم 110میلیارد ریال منابع اعتباری نیاز داشت که با اصلاح و بازسازی مقره‌ها صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در منابع اعتباری شرکت صورت پذیرفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی