[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گام‌های جدید برای تولید و اکران مشترک با روسیه، روزنامه شیراز نوین

در نشست مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با رئیس سازمان سینمایی روسیه بر افزایش مراودات سینمایی، اجرایی شدن توافقات حاصله و اکران فیلم‌های ایرانی در روسیه تأکید شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در دیدار مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با دیمیتری داویدنکو، رئیس سازمان سینمایی روسیه بر افزایش مراودات سینمایی، اجرایی شدن توافقات حاصله، برگزاری هفته‌های فیلم و اکران فیلم های ایرانی در روسیه، حضور در جشنواره کودک و جشنواره مسکو تأکید شد.
مجید زین‌العابدین، مدیرعامل فارابی در این نشست با ابراز خرسندی از انعقاد قرارداد سینمایی بین طرفین به معاونت بین‌الملل فارابی مأموریت داد، ساز و کارهای اجرایی قرارداد بین سینمای ایران و روسیه را به بهترین شکل در بنیاد سینمایی فارابی پیگیری کند.
زین‌العابدین با ابراز امیدواری به گستردگی برگزاری هفته‌های فیلم در هر ۲ کشور با هدف ارتقای تبادل فرهنگی و سینمایی ایران و روسیه اظهار کرد: علاوه‌ بر برگزاری هفته فیلم، مراودات آموزشی بین سینماگران هر ۲ کشور می‌تواند در زمره برنامه‌های تکمیلی قرار بگیرد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه درباره مبادلات سینمایی بین ایران و روسیه گفت: از حضور سینماگران روسی به‌عنوان داور در جشنواره‌ها نیز استقبال می‌کنیم و متقابلاً آماده معرفی و اعزام فیلم‌سازان برجسته ایرانی برای داوری یا برگزاری کلاس‌های آموزشی به روسیه هستیم.
وی با اشاره به اینکه امیدوار است گام‌های جدیدی در راستای توزیع و پخش آثار سینمایی طرفین در سینماهای هر ۲ کشور و البته تولیدات مشترک برداشته شود، یادآور شد: فارابی با اتحادیه فیلم‌سازان روسیه و روسکینو توافق‌نامه سینمایی دارد که امیدواریم با حضور شما در ایران این توافق‌نامه‌ها شکل اجرایی به خود بگیرد.
در ادامه این نشست، دیمیتری داویدنکو، رئیس سازمان سینمایی روسیه گفت: ما اطلاع داریم که بنیاد سینمایی فارابی توجه ویژه‌ای به تولید فیلم و کارهای مشترک دارد؛ بنابراین از این فرصت باید نهایت بهره را برد.
وی با اشاره به اینکه امسال در ایران و روسیه هفته فیلم ۲ کشور برگزار می‌شود، تأکید کرد: گرچه چنین رویدادهایی سنتی هستند، اما می‌توانیم به‌واسطه آنها تجربیات سینمایی خود را منتقل کنیم.
نشست داویدنکو، رئیس سازمان سینمایی روسیه با مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، با حضور رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل فارابی، دنیس آکسیونوف، مدیرعامل گوسفیلموفوند، فییودور سوسنوف، رئیس اجرایی بنیاد سینمایی روسیه، آنا آتانسیان، رئیس دپارتمان بین‌المللی بنیاد سینمایی روسیه و گئورگی ژیتکوف، تهیه‌کننده، عصر روز سه‌شنبه بیست‌و‌چهارم بهمن‌‌ماه سال جاری در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی