[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

با چاشنی دارچین به جنگ دیابت بروید، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صد آنلاین، دارچین میزان قند خون افرادی را که در مرحله پیش‌دیابت قرار دارند کاهش می‌دهد.
دارچین میزان قند خون افرادی را که در مرحله پیش‌دیابت قرار دارند کاهش می‌دهد.
شاید زمان آن رسیده باشد که قدری چاشنی به غذایتان اضافه کنید. با توجه به پژوهش‌های جدیدی که از تأثیر مثبت دارچین بر کاهش قند خون خبر می‌دهد، بهتر است سراغ این ادویه خوش‌طعم و بو بروید.
بنا به نتایج پژوهشی جدید، دارچین میزان قند خون افرادی را که در مرحله پیش‌دیابت قرار دارند، کاهش می‌دهد. افرادی که در مرحله پیش‌دیابت قرار دارند به‌ این علت که میزان قند خون‌ آنها از میزان طبیعی بیشتر است با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مواجه‌اند.
به گزارش نیویورک‌ پست، یافته‌های این تحقیق در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد. در این تحقیق، در یک کارآزمایی تصادفی دو سر کور هجده شرکت‌کننده چاق یا دارای اضافه ‌وزن را بررسی کردند.
نیمی از شرکت‌کنندگان در این پژوهش پس از دو هفته که رژیم غذایی «بژ» شامل کربوهیدرات‌های ساده و پلی‌فنول کم و بدون دارچین داشتند، در مجموع چهار گرم مکمل‌ روزانه دارچین مصرف کردند، در حالی که گروه دارونما کربوهیدرات «مالتودکسترین»(maltodextrin) مصرف می‌کردند. (توضیح: مالتودکسترین پلی‌ساکاریدی است که به‌عنوان افزودنی در مواد غذایی استفاده می‌شود.)
محققان با استفاده از دستگاه سنجش مداوم قند خون، که هر ۱۵ دقیقه خون شرکت‌کنندگان را آزمایش می‌کرد، متوجه شدند که افرادی که دارچین مصرف می‌کردند، در مقایسه با کسانی که دارونما مصرف کرده بودند، میزان قند خون و اوج قند خون کمتری داشتند.
شماری از کارشناسانی که در این تحقیق شرکت نداشته‌اند درباره مصرف مالتودکسترین ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند که مصرف این ماده ممکن است موجب «واکنش گلیسیمی»(شاخص سرعت آزاد شدن قند غذا در خون) و «تفاوت چشمگیر» بین گروه‌ها شود.
به ‌نظر این کارشناسان، «تحقیق بیشتری با استفاده از دارونماهایی که بر قند خون اثر نمی‌گذارند لازم است.»
کارا کولیر، متخصص تغذیه، می‌گوید: «دارچین خواص سلامت دیگری مانند خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، و ضدمیکروبی نیز دارد.» البته او تأکید کرد که برای بررسی فواید این ادویه به تحقیق انسانی بیشتری نیاز است.
به توصیه او، می‌توان این ادویه را به غذاها، اسموتی‌ها، و ماست اضافه کرد. دمنوش دارچین نیز یکی دیگر از راه‌های بهره‌مند شدن از این ماده غذایی است.
همچنین، براساس گزارشی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، دارچین قند خون افرادی را که در مرحله پیش‌دیابت قرار دارند بهبود می‌بخشد و پیشرفت دیابت نوع ۲ را کند می‌کند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی