[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

انتخابات، پیروی از ارزش‌های تمدنی است ، روزنامه شیراز نوین

 ابراهیم صنعتی- گروه خبر: 
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به تفاوت انتخابات در تمدن اسلامی و تمدن غرب، بر ضرورت شناخت این تفاوت‌ها تأکید کرد و خواستار تداوم مسیر تمدن‌سازی در انتخابات شد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز که به دلیل کاندید شدن در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را به دلیل پیروی از ارزش‌های تمدنی عنوان کرد.
وی با تأکید بر اینکه تمدن نوین اسلامی چارچوب‌های اصیل و ارزشمندی داراست، انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی وسیله‌ای برای رسیدن به عدالت در دنیا و سعادت در آخرت دانست و افزود: این در حالی است که انتخابات در تمدن رقیب یعنی تمدن غرب، هدفی جز رسیدن به قدرت در چارچوب‌های دنیای فانی نیست؛ بنابراین مردم باید این نقطه تفاوت را درک کرده و از آن مراقبت کنند تا مسیر تمدن‌سازی به خوبی پیش رود.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین بر ضرورت توجه کاندیداهای انتخابات به این نکته مهم و اصیل در فعالیت‌های انتخاباتی‌شان تأکید کرد و گفت: در میان انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراها، ویژگی اصلی انتخابات مجلس خبرگان این است که باید ارزشی‌ترین انتخابات باشد.
وی برخی از وظایف مجلس خبرگان رهبری را در خصوص رهبری و ولایت یادآور شد و افزود: مجلس خبرگان تعیین‌کننده شخصی است که باید ولایت نظام جمهوری اسلامی را به نیابت از امام زمان(عج) به عهده بگیرد؛ بنابراین کسانی که در این مجلس حضور می‌یابند، باید به دنبال کسب رضای حق و امام زمان(عج) باشند.
آیت‌الله دژکام بر ضرورت تبیین منویات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات پیش ‌رو که هم انتخابات مجلس شورای اسلامی است، هم مجلس خبرگان رهبری، در رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: باید به دنبال جذب مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح، سلامت و امنیت انتخابات باشیم و مراقب باشیم از انتشار مطالبی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و فضا را از حالت ارزشی و اخلاقی خارج می‌کند، پرهیز کنیم.
امام‌جمعه شیراز با یادآوری اینکه کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری باید دارای مرتبه اجتهاد از نظر علمی باشند، گفت: در استان فارس ۶ نفر برای این انتخابات تأیید شده‌اند که امیدواریم شاهد انتخاباتی پرشور باشیم. همه ما به میدان آمده‌ایم که بگوییم وظیفه خود را به عنوان نامزد انتخابات انجام خواهیم داد.
وی در خصوص عدم ثبت‌نام ۳۵ نفر از اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری در این دوره از انتخابات گفت: علت این مسئله آن بود که این افراد تلاش کردند تا میدان برای جوان‌ترها باز شود و به دنبال جوان‌گرایی بودند؛ اما همگی پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی