[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

این میوه‌ها سرماخوردگی را فراری می‌دهند، روزنامه شیراز نوین

سرماخوردگی و بیماری‌های ناشی از تغییر فصل، خیلی‌ها را بد حال می‌کند. تغییر مزاج بدن در فصل پاییز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.
به گزارش صد آنلاین، ویتامین‌های A ، C ، D3 و E نقشی مؤثر در افزایش مقاومت بدن در برابر انواع بیماری‌ها دارند و در این بین ویتامین C تأثیری چشمگیر در تقویت سیستم ایمنی(دفاعی) بدن دارد. این ویتامین از ابتلای افراد به سرماخوردگی و انواع عفونت‌ جلوگیری می‌کند. مصرف میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، هندوانه، کیوی، گریپ‌ فروت، لیمو شیرین و نوشیدن روزانه سه لیوان شربت آب لیموترش تازه با عسل به علت داشتن ویتامین C فراوان، با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و درمان آن مؤثر هستند.
مصرف سبزی‌هایی مانند اسفناج، گوجه‌فرنگی، کلم‌ بروکلی و شلغم به علت فراوانی ویتامین C، در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است. شلغم خام همراه با عسل یا پخته‌شده خاصیت آنتی‌بیوتیک دارد؛ همچنین استفاده از پیاز خام یا پخته‌شده و سوزاندن آن تأثیری چشمگیر در رفع عفونت‌های بدن و سرماخوردگی دارد. سیر به علت داشتن موادی به نام آلیسین و سولفور خاصیت ضدمیکروبی دارد؛ استفاده از این گیاه باکتری استافیلوکوک را از بین برده و به درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی