[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تیمِ بدون هوادار، ماندنی نیست، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده نوپای شیراز در جام آزادگان در نوزدهمین بازی خود موقعیت‌های بسیاری خلق کرد و بازی برتری ارائه داد، اما نتیجه را واگذار کرد.
از هفته نوزدهم لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران روز پنجشنبه یک دیدار در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد و دو تیم شهر راز شیراز و آریو اسلامشهر از ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه به مصاف هم رفتند.
در حالی که تماشاگران بسیار کمی در این روز نیمه‌‌تعطیل، خود را به حافظیه رسانده بودند و بخشی از آنها هم لیدرهای منتسب به باشگاه بودند.
برای شهر راز مهرداد بشاگردی، میلاد احمدی، محمد قنبری، پیمان نامور، کیخسرو سیاهپور، روح الله صفویان پور، مرتضی خراسانی، کمال الدین نیک‌خوی، علی‌آل کثیر، جواد نصیر و رضا آقابابایی از ابتدا به میدان رفتند و در ترکیب آریو اسلامشهر نیز بازیکنانی چون مهدی یوسفی احمدآباد، حبیب افرا، داوود شاهواروقی، محمد بختیاری، محمد فرامرزی، وحید نعمتی، آرش داج لیری، عباس عامری، نوید کومار، پویا گلدوست گلستان و امیرسام نصیری حضور داشتند. 
شهر راز این بازی را با حملات زیادی آغاز کرد و در دقیقه ۵ تیر دروازه حریف را هم با ضربه سر مرتضی خراسانی لرزاند، اما در ادامه آریو نبض بازی را در اختیار گرفت و در یکی از حملات خود، در دقیقه ۳٠ با ضربه زمینی وحید نعمتی به گل رسید. 
شهر راز که تیم هماهنگی نشان نمی‌داد، تا پایان نیمه نخست تنها دو حمله منجر به موقعیت خلق کرد که هیچ‌یک راهی به چارچوب آریو پیدا نکرد. 
بدین‌ترتیب نیمه نخست با همان یک گل به سود نماینده استان تهران به پایان رسید. نارنجی‌پوشان شیرازی نیمه دوم را هم مثل نیمه اول با حملات دامنه‌دار آغاز کردند.
شاگردان ستار زارع در ۱۵ دقیقه ابتدایی این نیمه، دست‌کم سه موقعیت مناسب گل‌زنی را از دست دادند؛ در دقیقه ۶۵ ستار زارع دست به یک تعویض زد و میلاد غریبی بازیکن باتجربه خود را به‌جای میلاد احمدی وارد زمین کرد و سپس دو بازیکن هجومی خود جعفر حسین‌پور و محمد کاظمی را هم وارد زمین کرد. 
حملات شهر راز همچنان ادامه پیدا کرد و موقعیت‌های دیگر هم نصیب این تیم شد که جدی‌ترین آن، ضربه قیچی برگردان محمد قنبری بود که برای دومین‌بار تیر افقی دروازه میهمان را لرزاند. 
در دقیقه ۹٠ پنج دقیقه وقت تلف‌شده توسط داور بازی اعلام شد که در سومین دقیقه و روی یک ضدحمله، آریو گل دوم را هم توسط وحید نعمتی به ثمر رساند تا در پایان با دو گل همین بازیکن، تیم میهمان به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کند. 
شهر راز با این شکست ۲۵ امتیازی باقی ماند و به رتبه دهم جدول سقوط کرد و آریو اسلامشهر با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل بهتر در رتبه نهم جدول قرار گرفت. 
سرمربی آریو اسلامشهر پس از این پیروزی ارزشمند خارج از خانه مقابل شهر راز در شیراز، در کنفرانس خبری گفت: ما هم مثل شهر راز سال اول حضورمان را در لیگ یک را پشت سر می‌گذاریم و مشکلات مشترکی داریم؛ تیم ما ریشه و ساختاری نداشته و شرایط سختی دارد.
وحید بیاتلو در خصوص نکات فنی بازی هم گفت: کار ما در این بازی خیلی سخت بود؛ حریف موقعیت‌های زیادی داشت و در بعضی لحظات خوش‌شانس بودیم که گل نخوردیم. در نیمه دوم هم سعی کردیم به دفاع از گل خورده بپردازیم و خوشحالیم که روی ضدحمله، گل دوم را هم زدیم. 
وی داوری بازی را بدون مشکل توصیف کرد و در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره شائبه اتلاف وقت بازیکنانش گفت: ما هرگز نیتی برای اتلاف وقت نداریم، اما گاهی ممکن است برای ایجاد تغییر در بازی، وقفه‌ای را ایجاد کنیم.
پس از بیاتلو، نوبت سرمربی شهر راز بود که در سالن کنفرانس حاضر شود، اما ستار زارع از حضور در این سالن سر باز زد و دستیار خود را به دیدار خبرنگاران فرستاد. 
سعید غلامزاده، کاپیتان پیشین باشگاه برق شیراز که به تازگی به کادر فنی شهر راز اضافه شده است، ابتدا ضمن انتقال پیام عذرخواهی ستار زارع به دلیل حضور نیافتن در سالن کنفرانس، گفت: سال‌های زیادی در کنار ستار بوده‌ام، اما هیچ‌وقت او را مثل امروز، ناراحت و عصبی ندیدم. 
غلامزاده افزود: تیم ما موقعیت‌های بسیار زیادی را در این بازی از دست داد؛ در همان ۱۵ دقیقه اول می‌توانستیم چند گل بزنیم و کار را تمام کنیم. همه برنامه تمرینی‌مان هم این بود که این تیم در ضدحملات ممکن است به ما آسیب بزند، اما متأسفانه از همین راه گل دریافت کردیم. 
مربی شهر راز ادامه داد: در نیمه دوم هم با تعویض‌های خوبی که انجام دادیم، فشار بیشتری به حریف وارد کردیم و باز هم یک توپ به تیر زدیم، اما به نتیجه نرسیدیم؛ فکر می‌کنم خیلی در این بازی بدشانس بودیم. 
وی در پایان با بیان اینکه داور در نتیجه بازی تأثیرگذار نبود، گفت: متأسفم که بازی باب میل هواداران ما نبود و مدیریت و کادر فنی هم ناراحت هستند، امیدواریم در هفته‌های آینده بتوانیم این شکست را جبران کنیم. 
غلامزاده در پاسخ به صحبت خبرنگار شیرازنوین در خصوص حضور اندک تماشاگران در این مسابقه گفت: ما هم توقع تعداد تماشاگر بیشتری داریم؛ شاید لازم باشد در زمینه اطلاع‌رسانی قوی‌تر عمل کنیم، اما قطعاً افزایش تماشاگران باعث رشد تیم خواهد شد.
در سال‌های اخیر تیم‌های زیادی به فوتبال شیراز آمده‌اند؛ از بهمن و کارا گرفته تا قشقایی و برق جدید، اما هیچ‌یک از آنها ماندگار نشدند.
آنها عمدتاً همه مشکلات خود را به گردن مسئولان و سوءمدیریت می‌انداختند، اما حقیقت این است که آنها هیچ‌گاه به اهمیت مسئله حضور تماشاگران پی نبردند. حالا هم که شهر راز دوباره پا به میدان رقابت در سطوح بالای فوتبال کشور گذاشته است، تمام امورش در زمینه تماشاگران به استفاده از چند لیدر و مقداری بادکنک خلاصه می‌شود.
وضعیت به گونه‌ای ا‌ست که گاهی تصور می‌شود تعداد لیدرهای حاضر روی سکوهای این تیم، از تعداد تماشاگران عادی هم بیشتر است.
مالکان باشگاه شهر راز که با تحمل هزینه‌های فراوان، در حال تیم‌داری در میدانی سخت هستند، اگر واقعاً قصد ماندگاری دارند باید به گونه‌ای دیگر با مسئله تماشاگر مواجه شوند.
در شهر دو میلیون نفری، حضور کمتر از 500 نفر در ورزشگاهی که درست در مرکز شهر قرار دارد، کمی عجیب به نظر می‌رسد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی