[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تأمین بخش عمده نیروی انسانی نیروگاه‌های جنوب توسط فارس ، روزنامه شیراز نوین

معاون سازمان انرژی اتمی مطرح کرد: 
تأمین بخش عمده نیروی انسانی نیروگاه‌های جنوب توسط فارس 
 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر
به گفته معاون سازمان انرژی اتمی کشور، مجاورت استان فارس با استان‌های جنوبی و نیروگاه‌های بزرگ اتمی، زمینه اشتغال جوانان این استان را فراهم می‌کند. امیرحسین فقهی در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف آگاه‌سازی عموم مردم در خصوص توسعه هسته‌ای کشور راه‌اندازی شده است، ابراز امیدواری کرد که راه برای حضور عموم مردم در این نمایشگاه باز شود. وی با بیان اینکه دانش هسته‌ای دارای بالاترین سطح استاندارد علمی است، گفت: در این زمینه، نقش دانشگاه قبل از نقش صنعت ایفا می‌شود و به همین جهت باید به شکلی مضاعف قدردان اساتید ارزشمند دانشگاهی باشیم.
فقهی در ادامه به یک شبهه همیشگی در بین مردم اشاره کرد و گفت: ممکن است هنوز کسانی باشند که این شبهه را مطرح کنند که فناوری هسته‌ای با این هزینه‌هایی که دارد، به چه کار کشور می‌آید. اما اگر مردم به جای این سؤال، سؤالاتی دیگر را مطرح کنند که مثلاً اگر کارهایی در راستای تخریب این کشور انجام می‌شد، واکنش دشمنان چه بود؟ ایا جنجال به پا می‌کردند یا سکوت؟ قطعاً اگر دستیابی به انرژی هسته‌ای به ضرر کشور بود، آنها سکوت می‌کردند، اما می‌بینیم که حتی دانشمندان ما را ترور و تحریم می‌کنند.
رئیس پژوهشگاه‌های علوم و فنون هسته‌ای کشور افزود: وقتی کسانی که در تاریخ این کشور سابقه منفی دارند از یک اقدام ما ناراحت می‌شوند، بدانید کار درست و خوبی در حال انجام است. وی گفت: اتهاماتی به ما وارد می‌شود که ایران در تلاش برای به دست ‌آوردن بمب هسته‌ای است؛ در حالی که ما بیشترین همکاری را با آژانس بین‌المللی داشته‌ایم تا این را اثبات کنیم که فعالیت ما صلح‌آمیز است. 
فقهی افزود: هیچ انسان فرهیخته‌ای در دنیا برای ساخت سلاح هسته‌ای نمی‌کند و آنهایی هم که این کار را انجام داده‌اند، بعدها پشیمان شده‌اند. ما که دیگر فتوای مقام معظم رهبری را در راستای انجام صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای داریم و هرگز به چیزی جز این فکر نخواهیم کرد. معاون سازمان انرژی اتمی در ادامه به بیان انتظاری از استان فارس پرداخت و گفت: به واسطه مجاورت استان فارس با استان‌های جنوبی کشور که محل احداث ۲٠ هزار مگاوات برق اتمی است، این انتظار وجود دارد که فارس برای تأمین نیروی انسانی این نیروگاه‌ها به استان معین تبدیل شود؛ یعنی جوانان استان فارس به واسطه توسعه صنعت هسته‌ای، اشتغال تضمین‌شده خواهند داشت و باید تمام مسئولان استان به تحقق این امر کمک کنند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هیچ نخبه‌ای از استان فارس به واسطه برخی محدودیت‌ها، مجبور به مهاجرت به خارج از کشور نشود و اگر از فارس به استان‌های دیگر کشور می‌روند، این از سر ریز سرمایه‌های انسانی استان باشد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی