[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

منطقه عشایری سروستان، ایستگاه ششم اردوی کتاب‌خوانی عشایر فارس، روزنامه شیراز نوین

ششمین رویداد اردوی کتاب‌خوانی عشایر فارس در منطقه جنگل شدید شهرستان سروستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، در ادامه برگزاری طرح‌های ویژه کتاب‌خوانی در حوزه عشایر، منطقه عشایری جنگل شدید سروستان، ششمین ایستگاه اردوی کتاب‌خوانی عشایر فارس شد. این رویداد یک‌روزه در راستای گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، میثم رضازاده، مدیرکل آموزش و پرورش عشایر فارس، عبدالحمید کریمی، مدیرکل امور عشایر استان فارس، علی حسین بهمنی فرماندار سروستان، حجت‌الاسلام سعید جاویدی، امام‌جمعه سروستان، عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سید محسن قائمی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مردم عشایرنشین منطقه جنگل شدید سروستان و دانش‌آموزان عشایری برگزار شد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینکه طرح اردوی کتاب‌خوانی عشایر با رویکرد عدالت فرهنگی و در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اجرا می‌شود، گفت: تمرکز این برنامه بر اجرای رویداد‌های کتاب‌خوانی و کتاب‌محور است تا بتوانیم دسترسی مردم عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی را بیشتر کنیم. وی افزود: هدف دیگر برگزاری این طرح، حضور مسئولان در برنامه‌ها و رویارویی با مشکلات عشایر است تا از طریق این برنامه بتوان بخشی از مشکلات جامعه عشایری را برطرف کرد. محمدحسین فیروزی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان عشایر از برگزاری اردوی کتاب‌خوانی عشایر بسیار استقبال می‌کنند، اضافه کرد: در این اردوها، می‌توان برقی شادی و رضایت را در چشم کودکان و نوجوانان عشایر دید. این اشتیاق نشان‌دهنده ظرفیت عظیم فرهنگی جامعه عشایر فارس است و لازم است که در همه ابعاد و در دستگاه‌های مختلف فرهنگی برای مردم عشایر برنامه‌ریزی شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تأکید کرد: توجه به نیازهای کتاب‌خوانی گروه‌های خاص در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک اولویت جدی است.
مدیرکل امور عشایر استان فارس نیز ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه‌ها در اجرای اردوی کتاب‌خوانی عشایر گفت: این اردو در راستای مصوبه آموزشی و فرهنگی عشایر و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان در راستای توسعه و تعالی جامعه عشایری و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل امور عشایر استان فارس و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار گردیده است.
عبدالحمید کریمی افزود: با توجه به پتانسیل بسیار بالای کودکان، نوجوانان و جوانان عشایری در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی، امیدواریم با برگزاری اردوهای کتاب‌خوانی عشایری گام مؤثری در آموزش و پرورش فکری فرزندان عشایر برداشته شود.
وی با اشاره به حضور تعداد کثیری از دانش‌آموزان و دانشجویان عشایر استان در مقاطع مختلف در بهترین دانشگاه‌ها و مدارس کشور به‌عنوان نخبه در حوزه تحصیلی خود گفت: دانش‌آموزان عشایر در صورت بهره‌مندی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری همچون جوامع شهری و روستایی، می‌توانند بیش از پیش در پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی و اجتماعی این مرز و بوم نقش‌آفرینی نموده و با استفاده از آموزه‌های ایلیاتی و قومی خود میراث‌دار تاریخ کهن خود باشند.
گفتنی است، در ششمین اردوی کتاب‌خوانی فارس، نشست‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب ساخت کاردستی و اوریگامی، اجرای بازی‌های گروهی و نشست بررسی مشکلات عشایر با حضور مسئولان برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی