[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برق پایدار رکن توسعه صنعتی است ، روزنامه شیراز نوین

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تامین پایدار برق را رکن اصلی توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار بیان کرد و گفت: توسعه صنعت بدون توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعت برق توسعه ای پایدار نخواهد بود.
سیدمسعود عظیمی در نشست با مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: صنعت برق به عنوان یکی از صنایع زیربنایی، تأثیرگذاری چشمگیری بر بخش‌ صنعت دارد و رشد تولید به شدت به صنعت برق وابسته است .
وی با اشاره به اینکه با توجه به کمبودها و نواقص موجود در این بخش، تأمین پایدار برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از اولویت‌های اصلی است گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم با هم افزایی و تعامل و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به موضوع ناترازی در تأمین برق، تلاش برای ارتقای بهره‌وروی در مصرف انرژی برق واحدهای صنعتی را از برنامه‌هایی اعلام کرد که در دستور کار قرار دارد تا با اجرای راهکارهایی نظیر کمک به بازسازی و نوسازی صنایع و ارتقای فناوری و ممیزی انرژی این مهم انجام شود.
عظیمی در ادامه با بیان اینکه بیشترین آمار واحد‌های تولیدی و صنعتی بهره‌بردار درشهرک‌های صنعتی استان در حوزه تحت‌پوشش شرکت توزیع برق شیراز قراردارد گفت: با تعامل و هماهنگی بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و شرکت توزیع برق شیراز تلاش می‌کنیم علاوه بر افزایش رضایتمندی صنعتگران، بسترهای لازم برای توسعه صنعتی فراهم کنیم. وی افزود: با وی همچنین با اشاره به برنامه این شرکت برای ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان فارس گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و زاویه مناسب تابش نور خورشید این استان یکی از بهترین نقاط برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی محسوب می‌شود که در این زمینه نیز آماده همکاری هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه یکی از شروط اصلی تولید برق توسط واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم بودن زیرساخت‌های اتصال به شبکه برق است گفت: در این زمینه با برگزاری جلسات تعاملی و هماهنگی در سطح استان و نیز در سطوح ملی تلاش می‌کنیم ، زیرساخت‌های موجود نظیر ظرفیت شبکه انتقال و پست‌های توزیع بررسی و در هماهنگی کامل با شرکت برق منطقه ای نسبت به انتخاب مناسب ترین اراضی برای ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی اقدام خواهیم کرد.
 مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند گفت: با تعامل و همکاری، رشد صنعتی و ارتقای صنایع به‌ویژه کوچک و متوسط میسر است. محمدرضا سلاحی در ادامه اصلاح، تعویض و ترمیم شبکه ها، رفع نواقص و اختلالات و حرکت به سمت هوشمندسازی مشترکان را از برنامه‌های این شرکت در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت‌پوشش این شرکت اعلام کرد و گفت: در زمینه  استفاده از ظرفیت سقف سوله‌های صنعتی جهت تولید انرژی برق خورشیدی نیز برنامه‌ریزی خواهد شد.
در این جلسه در خصوص افزایش همکاری‌ها و تعاملات به منظور تأمین پایدار برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تقویت، اصلاح و رفع مشکلات شبکه‌های توزیع و نظارت بر وصل انشعابات بحث و تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد.
در پایان این جلسه به نمایندگی از صنعتگران و سرمایه گذاران مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اهدای لوح تقدیر از تعامل و همکاری مناسب مدیر برق منطقه 7شیراز تقدیر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی