[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

از دستگاه لاپاراسکوپی بیمارستان شهدای سروستان بهره‌برداری شد، روزنامه شیراز نوین

دستگاه لاپاراسکوپی بیمارستان شهدای سروستان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهدای سروستان، دکتر «فاطمه عزیزی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروستان در آیین بهره‌برداری از دستگاه لاپاراسکوپی بیمارستان شهدای سروستان با تأکید بر لزوم تعامل و هم‌افزایی در تأمین زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به مردم گفت: حوزه بهداشت و درمان از جمله حوزه‌های مهم و اثرگذار در ارائه خدمات به مردم است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
رئیس بیمارستان شهدای سروستان نیز گفت: عمل لاپاراسکوپی کمک می‌کند تا پزشک بدون باز کردن کامل شکم و انجام جراحی باز وضعیت بیمار را بررسی و یا برای برطرف کردن بیماری اقدام کند.
دکتر «محمد اسماعیل کاوه» افزود: ابزار لاپاراسکوپی لوله‌هایی باریک و با جنس خاص است که دارای دوربینی با وضوح بالا و نور شدید است تا بتواند از طریق ورود به حفره شکمی همان‌طور که حرکت می‌کند تصاویر داخل شکم و لگن را بر روی مانیتور برای پزشک به نمایش بگذارد.
او اضافه کرد: لاپاراسکوپی یک جراحی دو کاربردی است چرا که می‌تواند هم‌زمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری به کار رود، همچنین کاهش زمان بستری و شدت درد بیماران از جمله مزیت‌های لاپاراسکوپی است. 
رئیس بیمارستان شهدای سروستان ادامه داد: با بهره‌گیری از این دستگاه بسیاری از چالش‌های مردم شهرستان سروستان در مراجعه به مراکز درمانی استان برطرف می‌شود.
این آیین با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، فرماندار و جمعی از مسئولان ارشد شهرستان سروستان برگزار شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی