[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جهان‌شهر شیراز در مسیر توسعه و تعالی، روزنامه شیراز نوین

پنجمین نشست «توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» که با موضوع «ساز و کارهای افزایش مشارکت‌ مردمی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری؛ از طریق جذب سرمایه‌های خرد» برگزار شد و قرارداد اجرای پروژه سرمایه‌گذاری بُنکداران نیز توسط شهرداری شیراز و سرمایه‌گذار منتخب امضا شد.
 جهان‌شهر شیراز در مسیر تحول است
در این مراسم شهردار شیراز این نوید را به شهروندان شیراز داد که جهان‌شهر شیراز در مسیر تعالی و تحول است و اتفاقات خوبی در آینده این شهر رقم خواهد خورد. محمدحسن اسدی با بیان این مطلب که بخشی از موفقیت‌های امروز شهرداری و پیشرفت شهر شیراز به دلیل آشتی سرمایه‌گذاران با شهرداری و ورود بخش خصوصی به پروژه‌های شهری است، گفت: مجموعه مدیریت شهری شیراز عزم خود را برای رفع موانع پیش روی مشارکت بخش خصوصی و حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در روند پیشرفت شهر شیراز و توسعه همه‌جانبه شیراز جزم کرده است. وی ثبات اقتصادی را مهم‌ترین عامل در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برشمرد و با اشاره به حضور مدیران مجموعه‌های بورس و فرابورس کشور در این نشست، اظهار داشت: سازمان بورس می‌تواند در بهبود شرایط برای افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و مشارکت بیشتر آنها در پروژه‌های شهری نقش مؤثری ایفا کند. شهردار شیراز همچنین به تغییرات محسوس برخی مؤلفه‌های اقتصادی مؤثر در شرایط جامعه، اظهار داشت: امروز با توجه به تغییر برخی جزئیات اقتصادی همچون افزایش سودهای بانکی، تجدیدنظر در تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری و متناسب‌سازی آنها با سود و منفعت سرمایه‌گذار، ضروری است. دکتر اسدی خاطر نشان ساخت: شهرداری شیراز آماده هرگونه همکاری و عقد تفاهم با سازمان‌های بورس و فرابورس در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری با رویکرد پیشرفت جهان‌شهر شیراز است.
 سرمایه‌گذاران صاحبان اندیشه هستند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در پنجمین نشست تخصصی «توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» بر اهمیت جایگاه حوزه فرهنگی اقتصاد تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران در واقع صاحبان اندیشه و فعالان عرصه اقتصاد هستند که همراهی آنها با مجموعه مدیریت شهری و نقش آنها در تسریع توسعه و تحول شهر، بسیار مهم است. سید ابراهیم حسینی افزود: از آنجاکه فرهنگ اقتصاد و سرمایه‌گذاری به ‌صورت پررنگ‌تر به مسائل انسانی می‌پردازد، باید به‌عنوان عامل مهم و اثرگذار در کمیت و کیفیت پیشرفت‌های اقتصادی در نظر گرفته شود تا بتوانیم شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران باشیم و آسایش، رفاه، خدمات و توسعه را با سرعت بیشتری به شهروندان هدیه کنیم.وی اضافه کرد: امروز شورای اسلامی و شهرداری شیراز نیز به این اصل باور دارند و می‌خواهند با سرعت بیشتر در حجم و کیفیت بیشتری سرمایه‌گذاری کنند؛ به همین دلیل انتظار می‌رود با برگزاری این سلسله نشست‌ها، مشارکت افراد مختلف با دانش و تخصص‌های گوناگون و بررسی همه ابعاد مربوط به ساز و کارهای توسعه سرمایه‌گذاری، شاهد عملیاتی شدن نتایج و اتفاق‌های خوش در آینده نزدیک شیراز باشیم.
 تمرکز بر جذب سرمایه‌های خرد و کلان
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر نیز در این گردهمایی گفت: مهم‌ترین دلیل اینکه موضوع پنجمین دوره از سلسله این نشست‌ها، تأمین مالی و جذب سرمایه‌های خرد است، محدودیت منابع شهرداری در تأمین مالی پروژه‌های بزرگ شهری است. علیرضا اسکندری، ارتباط شهروندان با شهرداری و مشارکت آنها را در اجرای پروژه‌هایی که منجر به توسعه، عمران و آبادانی شهر می‌شود، حلقه‌ مفقوده در چرخه توسعه شهری عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم آنچه می‌تواند ما را از بحران مدیریتی خارج کند مشارکت بخش خصوصی است. وی با بیان این مطلب که سال گذشته معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز به ‌صورت جدا از بودجه عمرانی و جاری، محقق شد و برای سال ۱۴۰۲ نیز این رقم به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است؛ اظهار داشت: تعیین بودجه 35 هزار میلیارد تومانی، رقم قابل‌توجهی در زمینه مدیریت شهری است که با توجه به ظرفیت بی‌بدیل شهر شیراز در حوزه سرمایه‌گذاری قابل‌دسترس است. اسکندری خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت شهروندان در ساختن شهر زیبای شیراز یک سرمایه‌گذاری پایدار و اقتصادی است که امیدواریم با رویکرد مجموعه مدیریت شهری شیراز و همت و اراده مدیران اتفاقات خیلی بهتری را در شهر شیراز شاهد باشیم.
 دعوت از صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه
 سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز  نیز در این نشست عنوان کرد: کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصاد شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین سازمان اقتصاد و سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با دعوت از صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه و شرکت‌های تأمین مالی و صاحب‌نظران بورس در بخش خصوصی به دنبال راهکارهایی بوده که بتواند موانع اساسی در جذب سرمایه‌گذار را برای پروژه‌های خود مرتفع کنند. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در طول نشست‌های تخصصی برگزارشده طی دو سال گذشته، تلاش مدیریت شیراز برای رسیدن به تأمین مالی پایدار برای شهرداری این کلان‌شهر بوده است. حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با استفاده از نتایج این نشست‌ها بتوان راهکار‌های قابل ارائه و قابل اجرا برای گسترش سرمایه‌گذاری در شهر شیراز را پیش‌بینی کرد.
 سرمایه‌گذاری در قالب پروژه‌های ساختمانی
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در پنجمین دوره از سلسله نشست‌های تخصصی «توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» گفت: با توجه به اینکه بیشتر بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در قالب پروژه‌های ساختمانی تعریف می‌شوند، بررسی مسائل مربوط به املاک و نحوه سرمایه‌گذاری در این حوزه، تشکیل صندوق زمین- ساختمان، نحوه تأمین مالی پروژه‌ها و ... اهمیت ویژه دارد. حمیدرضا اسماعیلی با بیان این مطلب که بخشی از مؤلفه‌های توسعه سرمایه‌گذاری به شرایط کلان کشور و جهان وابسته است، اظهار داشت: مشارکت سازمان‌هایی همچون بورس و فرابورس در پروژه‌های توسعه شهری و تلاش و همکاری آنها با شهرداری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز جذب سرمایه‌های خُرد، افزایش حضور مردم و مشارکت آنها در عمران شهری باشد. وی افزود: انتظار می‌رود با تحلیل آنچه در این سلسله نشست‌ها ارائه می‌شود، چالش‌های پیش روی توسعه سرمایه‌گذاری بررسی، آسیب‌ها شناسایی و راهکارها استخراج شوند تا شاهد تسریع در حضور جدی شهرداری در بازار سرمایه باشیم.
 توسعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بورس و فرابورس
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز نیز با اعلام این مطلب که در پنجمین نشست توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز به ‌طور خاص به موضوع تأمین مالی پروژه‌ها پرداخته شد و مدعوین اصلی نشست هم مدیران بورس و فرابورس کشور بودند، گفت: تسهیل در روند جذب سرمایه‌های خرد از ضرورت‌های غیرقابل‌انکار در شرایط اقتصادی امروز است. هومان معصومی اظهار داشت: سازمان بورس می‌تواند با اصلاح دستورالعمل شرکت پروژه و تقلیل امتیاز برخی شاخص‌های مربوط به شرکت پروژه‌ها، دست شهرداری‌ها را در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طریق شرکت پروژه و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، بازتر کند.
 دستاورد پنجمین نشست توسعه سرمایه‌گذاری
در حین برگزاری رویداد اقتصادی «پنجمین نشست توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» که با حضور مجموعه مدیریت شهری شیراز، مدیران بورس و فرابورس کشور و شرکت‌های تأمین مالی و... برگزار شد، قرارداد اجرای پروژه سرمایه‌گذاری بُنکداران نیز توسط شهرداری شیراز و سرمایه‌گذار منتخب امضا شد. 
ارزش تقریبی پروژه تجاری بنکداران، یک هزار و 350 میلیارد تومان است که در بلوار مأذون قشقایی اجرا خواهد شد.
بر اساس این گزارش، پنجمین دوره از سلسله نشست‌های تخصصی آسیب‌شناسی، رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز، با موضوع «ساز و کارهای افزایش مشارکت‌ مردمی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری؛ از طریق جذب سرمایه‌های خرد» برگزار شد. در این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، مدیران بورس، فرابورس و شرکت‌های تأمین مالی و ... به ‌صورت تخصصی به بررسی موضوع جذب سرمایه‌های خرد و روش‌های تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طریق مشارکت مردمی پرداختند. سخنران‌های مدعو این نشست نیز دکتر زارع‌زاده؛ مدیر ابزارها و نهادهای مالی فرابورس ایران، دکتر یاربد؛ رئیس اداره خدمات نهادهای تأمین مالی سازمان بورس، دکتر کیامهر؛ رئیس سازمان بورس استان فارس، دکتر بیگ‌زاده؛ مدیرعامل گروه مالی شهر، دکتر خلیلی؛ عضو هیئت پذیرش فرابورس ایران، دکتر حبیب‌زاده؛ معاون تأمین مالی و خدمات مشاوره تأمین سرمایه بانک مسکن و دکتر طیبی؛ مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما بودند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی