[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

داناب به یاری مدیریت مصرف می‌آید، روزنامه شیراز نوین

نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی ویژه مربیان میانی با همکاری آموزش و پرورش و میزبانی شرکت آب منطقه‌ای در سالن شهید ترکمان این شرکت برگزار شد.
ترسیم سیمای آب فارس
به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای، سیاوش بدری مدیرعامل شرکت در نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی مربیان میانی طرح داناب، نکاتی در راستای ترسیم سیمای آب این استان بیان و بر اهمیت توجه به شیوه‌های مختلف مدیریت مصرف آب در سطوح مختلف تأکید کرد. وی با یادآوری اینکه امروز تأمین آب در جهان به یک چالش جدی بدل شده است، افزود: وضعیت بارش در کشور عزیزمان ایران، به دلیل قرار گرفتن در اقلیم خشک و نیمه‌خشک، پایین‌تر از میانگین جهانی است؛ لذا تمامی تلاش خود را بر مدیریت مصرف گذاشته‌ایم تا بتوانیم خودمان را با وضعیت موجود سازگار کنیم. بدری گفت: استان فارس 9 سد در حال بهره‌برداری دارد و مجموع آب موجود در این سدها، حدود 1میلیارد و 200میلیون مترمکعب است که 730میلیون مترمکعب آن قابل استفاده می‌باشد. رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: مهم‌ترین راهکار در بحث مدیریت مصرف آب، اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، همچنین یکی از اثرگذارترین و زیرساختی‌ترین این برنامه‌ها، طرح ارتقای سواد آبی یا همان «داناب» است.
پیشتازی فارس در اجرای داناب
وی خاطرنشان کرد: استان فارس با هماهنگی و همراهی خوب آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای فارس، در اجرای طرح داناب سال تحصیلی گذشته امتیاز 100 که بالاترین رتبه در کشور است را کسب کرده‌اند و با توجه به تداوم این همکاری و تلاش، امیدوار هستیم شاهد رشد و گسترش اثربخشی آن در سال تحصیلی جاری نیز  باشیم. مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس همچنین با یادآوری اینکه از امسال در این استان، علاوه بر مقاطع متوسطه اول و دوم، مقطع دوم ابتدایی نیز به طرح داناب اضافه شده است، گفت: هدف از این اقدام، بسط طرح داناب و ارتقای سواد آبی و گسترش فرهنگ‌سازی پیرامون مصرف بهینه آب بوده است.
نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف در جامعه
در ادامه این جلسه، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز طی سخنانی، به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب پرداخت و گفت: اهمیت آب و چگونگی مصرف آن را می‌توان در اذهان جامعه نهادینه کرد. قاسمی با اشاره به اینکه هر واژه و رفتاری که به بخش ناخودآگاه ذهن انسان راه یابد، ماندگار شده و منجر به تغییر شیوه و نگاه فرد خواهد شد، بر لزوم ثبت واژه آب به عنوان یکی از عناصر اصلی حیات، در بخش ناخودآگاه ذهن با بهره‌گیری از توان معلمان تأکید کرد. مدیرکل آموزش و پرورش فارس از فرهنگیان حاضر در این نشست خواست که علاوه بر دانش‌آموزان، مباحث مرتبط با طرح داناب را در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف برای والدین آنها و دیگر گروه‌های جامعه، تشریح کنند.
برپایی کارگاه‌های آموزشی
در ادامه نشست، کارگاه آموزشی پروژه داناب و گسترش سواد آبی توسط کارشناس شرکت مشاور آغاز شد و وضعیت منابع آب کشور و استان فارس و چگونگی آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب به منظور انتقال به دانش‌آموزان ارائه شد. در پایان، سیاوش بهروز مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای، باروری ابرها و روش‌های مختلف انجام آن و نیز ضریب تأثیر بارور کردن ابر در افزایش بارش و زمان و مکان آن توضیحات مبسوطی ارائه داد. لازم به ذکر است پروژه طرح ارتقای سواد آبی (داناب) از سنوات گذشته با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای به منظور فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب برگزار شده است و نیز به صورت مستمر ادامه دارد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی