[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قاچاق دارو، سلامت مردم را هدف گرفته است ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس با تأکید بر اینکه در این حوزه هر روزی که سپری می‌شود برای اقتصاد کشور و معیشت مردم دارای اهمیت است، گفت: اولویت مبارزه با قاچاق باید بر کالاهایی باشد که سلامت مردم و اقتصاد کشور را مختل می‌کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه چهارشنبه دوم اسفند در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس که با حضور برخط فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه تصمیم‌سازی‌ها می‌بایست در زیرگروه‌ها انجام شود و در کمیسیون صرفاً راهکارها پیشنهاد شود، گفت: اولویت مبارزه با قاچاق باید بر کالاهایی باشد که سلامت مردم و اقتصاد کشور را مختل می‌کند؛ در این حوزه هر روزی که سپری می‌شود، برای اقتصاد کشور و معیشت مردم دارای اهمیت است.
استاندار فارس بر سوخت و کالاهای سلامت‌محور به عنوان دو رکن مهم و اساسی در مبارزه با قاچاق تأکید کرد و افزود: اقدامات بازدارنده برای مبارزه با قاچاق باید به صورت دائمی انجام و مشکلات نیز به صورت ریشه‌ای حل شود تا مجالی برای اقدام به قاچاق فراهم نشود.
وی در ادامه از قاچاق دام به عنوان یکی دیگری از مشکلات اساسی یاد کرد و خاطرنشان ساخت: در این زمینه مواردی مطرح شده که برای حل آن در حال تدبیر هستیم، اما معتقدم مادامی که از حق‌الکشف قاچاق غفلت شود، در مسیر مبارزه با آن دچار مشکل هستیم.
نماینده عالی دولت در فارس معتقد است که قاچاق باعث تغییر در میزان عرضه و تقاضا می‌شود که در نهایت اقتصاد و معیشت مردم هدف قرار می‌گیرد.
وی در ادامه سخنان خود بر برخوردهای بازدارنده با قاچاق داروها و کالاهای سلامت‌محور تأکید کرد و افزود: در حوزه برخورد با قاچاق دارو، اولویت اول باید مبارزه با داروهای سقط جنین باشد؛ چراکه ورود غیرقانونی این داروها آثار جبران‌ناپذیری در تأمین سلامت و مباحث اجتماعی دارد.
استاندار فارس همچنین خواستار ارائه پیشنهادات عملیاتی در زمینه مبارزه با قاچاق دام، سوخت و داروهای سقط جنین شد و از ضرورت پایش میدانی فعالیت‌های ادوات کشاورزی گفت و عرضه سوخت به این ادوات را منوط بر میزان فعالیت این ابزارها دانست و بیان داشت: یکی از راه‌های پایش این ادوات، خصوصاً تراکتورها، نصب تجهیزات مکان‌یابی است. می‌توان طی زمان‌بندی مشخص همه این ادوات را به این سیستم تجهیز و پس از آن توزیع سوخت را منوط به گزارشات آن کرد. سازمان جهاد کشاورزی هم در تحقق این مهم با مذاکره با وزارت متبوع از کشاورزان در تأمین منابع مالی آن حمایت کند.
ایمانیه همچنین راهداری و شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی را مأمور کرد تا بررسی‌های لازم را برای عملیاتی شدن تعیین مسیر تردد کامیون‌ها انجام و گزارش آن را به کمیسیون ارائه دهند.
وی در بخش دیگر سخنان خود از ضرورت بهره‌برداری همه خانوارها از نعمت گاز طبیعی سخن گفت و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود را مأموریت داد تا راهکارهای تکمیل گازکشی به خانه‌ها با استفاده از کمک و ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران را بررسی نماید.
همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس صمت استان مکلف شدند تا راه‌های گازرسانی به صنایع را بررسی کرده و پیشنهاد دهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی