[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استقرار صنایع تولیدی صادرات‌محور در کازرون ، روزنامه شیراز نوین

در مراسمی عملیات اجرایی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی کازرون آغاز شد. در این مراسم که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار و مسئولان شهرستان کازرون برگزار شد، کلنگ عملیات اجرایی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی کازرون در اراضی به مساحت ۱۱۰ هکتار از اراضی هم‌جوار منطقه ویژه اقتصادی به زمین زده شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار و فرماندار شهرستان و نیز حمایت‌ها و همراهی ویژه مدیرکل راه و شهرسازی استان در اجرای طرح توسعه و الحاق اراضی به منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: با این اقدام، بستر مناسبی برای توسعه این منطقه ویژه اقتصادی و افزایش ظرفیت استقرار صنایع صادرات‌محور فراهم می‌شود.
سیدمسعود عظیمی با بیان اینکه مساحت قبلی این منطقه ویژه اقتصادی ۷۳ هکتار بود که محدودیت‌های زیادی را برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی ایجاد می‌کرد، گفت: با الحاق اراضی جدید و افزایش مساحت منطقه ویژه اقتصادی کازرون، بستر مناسبی برای افزایش جذب سرمایه‌گذار و رشد تولید و اشتغال و صادرات فراهم می‌شود.
عظیمی بر تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی در اراضی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی کازرون تأکید کرد و گفت: این منطقه ویژه اقتصادی به یکی از مزیت‌های اقتصادی و صادراتی شهرستان کازرون و استان فارس تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کازرون ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و نیز بسترسازی برای فعالیت‌های تولیدی و تجاری به منظور افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات جهت حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شده است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان کازرون در غرب فارس و هم‌جواری با استان بوشهر و نیز توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ویژه در شهرستان در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی، به یکی از قطب‌های صنعتی صادرات‌محور استان تبدیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: تمامی مزایا و قوانین حاکم در مناطق ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی کازرون نیز می‌شود.
وی با اشاره به برنامه عملیاتی این شرکت به منظور تکمیل و آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: در این منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت‌های اصلی نظیر آب، گاز و برق تأمین شده و پروژه‌های احداث، سردر ورودی، باسکول و ساختمان‌های اداری و گمرک نیز که در شمار پروژه‌های اساسی و زیربنایی منطقه ویژه محسوب می‌شود، با اعتباری افزون بر 220میلیارد ریال در مرحله اجرا قرار دارد. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه مراحل الحاق ۱۲۰ هکتار دیگر از اراضی هم‌جوار نیز در قالب طرح‌های توسعه‌ای در حال پیگیری است، گفت: در مجموع و با اجرای دو طرح توسعه‌ای، مساحت منطقه ویژه اقتصادی کازرون به حدود ۳۰۰ هکتار خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به انعقاد قراردد با 7 سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: طرح‌های بزرگ صادرات‌محور نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات و مخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیون یورو، تولید کابل آلومینیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح‌های سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی در مرحله ساخت و ساز قرار دارد که با بهره‌برداری از آنها جهش مناسبی در توسعه صنایع صادرات‌محور و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.
عظیمی با بیان اینکه متولی منطقه ویژه اقتصادی کازرون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس است، افزود: این منطقه ویژه اقتصادی با اعتبارات این شرکت راه‌اندازی شده و تمامی امور سرمایه‌گذاران نظیر صدور جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری، صدور پایان کار و... توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود. وی با اشاره به راه‌اندازی گمرک به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های مناطق ویژه اقتصادی گفت: با پیگیری‌ها از اسفند سال گذشته، گمرک این منطقه ویژه اقتصادی نیز راه‌اندازی و کد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز صادر و به صورت رسمی امکان صادرات و واردات به نام این گمرک فراهم شد و سرمایه‌گذاران می‌توانند واردات و صادرات خود را با کد ۴۵۳۰۴ از طریق گمرک کازرون به تمام نقاط جهان انجام دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بسترساز رشد اقتصادی است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در راستای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی همکاری لازم را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای انجام می‌دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی