[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

رویداد بزرگ «روایت از زندیه» در فارس برگزار شد ، روزنامه شیراز نوین


رویداد بزرگ «روایت از زندیه» در قالب اردوی تبیینی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری در شیراز توسط بسیج دانشجویی فارس برگزار شد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، رویداد بزرگ «روایت از زندیه» در قالب اردوی تبیینی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری توسط بسیج دانشجویی استان فارس با حضور دانشجویان دانشگاه‌های این استان در شیراز برگزار شد.
کاظم اسماعیلی‌شعار، مدیر سیاست‌‌ورزی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در این برنامه اظهار داشت: در اردوی روایت از زندیه مروری بر تاریخ 250ساله کشور عزیزمان ایران داشتیم و تاریخ شفاهی اواخر دوران صفویه و آغاز زندیه، دوران قاجار، دوران پهلوی و 10 سال اول انقلاب اسلامی برای دانشجویان روایت شد.
وی افزود: ارگ کریمخانی، مسجد وکیل، موزه پارس، نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، باغ عفیف‌آباد و موزه دفاع مقدس از مکان‌هایی بودند که برای روایتگری تاریخ 250ساله انتخاب شدند.
مدیر سیاست‌ورزی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اهداف رویداد روایت از زندیه گفت: آنچه در این اردو بیشتر مورد تأکید است، بررسی جایگاه جمهوریت، شأن، منزلت و هویت مردم در دوران‌های مختلف بوده که نیاز است دانشجویان در مقایسه با شرایط کنونی انقلاب اسلامی، با آن آشنا شوند.
اسماعیلی‌شعار اضافه کرد: آنچه ما در روایت از زندیه به آن می‌پردازیم، روایت تاریخ از جایگاه مردم است، نه پادشاهان.
وی با بیان اینکه روایت از زندیه، مرحله اول از یک فرایند تبیینی سه‌مرحله‌ای در قالب اردوست، تصریح کرد: دوران گذر انقلاب و روایت پیشرفت، دو مرحله دیگر روایت‌های تبیینی بوده که بسیج دانشجویی برای آن برنامه‌ریزی کرده است.
مدیر سیاست‌ورزی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه در این مرحله روایت از زندیه ۱۰۰۰ دانشجو در بهمن‌ماه سال جاری با اولویت دانشجویان سال اولی را در برنامه مشارکت دادیم، ادامه داد: مرحله جدید اعزام دانشجویان در اردیبهشت‌ماه سال آینده اجرا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی