[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

از جهاد عمرانی تا مجاهدت فرهنگی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
میز خدمت شهرداری منطقه 5 شیراز هم‌زمان با اعیاد باشکوه شعبانیه در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد. این میز خدمت ظهر جمعه 4 اسفندماه با حضور رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه 5 به همراه جمعی از معاونان و کارکنان این منطقه در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) با استقبال پرشور مردم برگزار شد.
 سیاست‌گذاری برای برقراری عدالت عمرانی
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در این میز خدمت از سیاست‌گذاری به منظور برقراری عدالت شهری و توزیع متناسب امکانات خبر داد. افسانه خواست‌خدایی با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان(عج) اظهار داشت: در میزهای خدمت مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان دسته‌بندی شده و پس از آن وارد فاز برنامه‌ریزی برای برطرف‌سازی آنها می‌شویم. او از اهتمام ویژه به منظور کاهش مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری خبر داد و افزود: از ظرفیت میزهای‌ خدمت در مناطق مختلف شهر برای پاسخ‌گویی بی‌واسطه به مردم بهره خواهیم برد. وی روند پاسخ‌گویی کارکنان شهرداری منطقه 5 را مطلوب توصیف کرد و افزود: اقدامات جهادی برای کاهش مشکلات شهروندان و افزایش رضایتمندی عمومی تداوم دارد.
 تصویب طرح درآمدهای پایدار
عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با تصویب طرح درآمدهای پایدار مکلف شدند تا لایحه بودجه و عوارض خود را بر اساس نرخ تورم افزایش دهند. او با ابراز امیدواری نسبت به استقبال شهروندان از این طرح گفت: حاصل یک ماه تلاش و کار مداوم کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و جمع‌بندی نهایی در کمیسیون برنامه‌ و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا و همکاری شهرداری، بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری شیراز به میزان ۳۱هزار و ۶۰۰میلیارد تومان به تصویب رسید. خواست‌خدایی با اعلام این خبر که مگاپروژه‌های عظیمی در این منطقه مهم از کلان‌شهر شیراز در حال احداث است، گفت: تقاطع شهدای احمد بن موسی(ع) پروژه‌ای بی‌نظیر است که در حال اجراست و ارمغان آن ایجاد ارزش افزوده برای این منطقه کمتر برخوردار از کلان‌شهر شیراز می‌باشد. وی با اشاره به این موضوع که عزم راسخی برای توسعه زیرساخت‌های منطقه 5 وجود دارد، بیان داشت: پروژه‌های لوله‌گذاری، پیاده‌راه‌سازی، نورپردازی، ایجاد فضاهای تعاملی و بسیاری دیگر از طرح‌ها به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
 جبران عقب‌ماندگی‌ها در منطقه 5
نایب‌رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بیان داشت: منطقه 5 شهرداری شیراز مورد بی‌مهری‌های بسیاری طی سنوات پیشین قرار گرفته و خلأهای بسیاری در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و خدماتی دارد. به همین دلیل طی دو سال اخیر بودجه منطقه 5 به منظور جبران کمبودها رشد چشمگیری داشته است. وی با بیان اینکه رسیدگی به زیرساخت‌های موجود به موازات بهره‌برداری از پروژه‌های جدید در دستور کار است، بیان داشت: اعتبار ویژه‌ای برای بهسازی و احیای پارک شهدا به عنوان یکی از بوستان‌های قدیمی شیراز در منطقه 5 در نظر گرفته شد و ظرف مدت کوتاهی تمامی امکانات و فضای آن به‌روزرسانی شد. خواست‌خدایی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که اقدامات فرهنگی به‌موازات گسترش زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی در دست انجام است، بیان داشت: در کنار فعالیت‌هایی که در دستور کار معاونت فرهنگی شهرداری شیراز قرار دارد، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برپایی رویدادها و برنامه‌های مناسبتی توسط مناطق یازده‌گانه نیز انجام شده 
است.
 نشاط‌افزایی در مناسبت‌های ارزشی
او هدف از برپایی این برنامه‌ها را نشاط‌افزایی و تقویت رویکرد دینی و ارزشی در جامعه عنوان کرد و افزود: هم‌زمان با پانزدهم شعبان، 5 برنامه ویژه در سطح این منطقه از کلان‌شهر شیراز در حال برگزاری است. به گفته نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری این برنامه‌ها در بوستان هاشمی، منطقه کوشک‌میدان، حسینیه سیدالشهدا(ع) و پارک سعدی، به همراه برنامه شادپیمایی از بلوار دولت تا پارک عرفان در دستور کار قرار گرفته است.
 تمرکز بر جهاد تبیین است
در ادامه این میز خدمت، شهردار منطقه 5 شیراز از پیشبرد پروژه‌های عمرانی به‌موازات اجرای طرح‌های فاخر فرهنگی در بطن جامعه خبر داد. رضا مسعودی با بیان اینکه برای مناسبت‌های دینی در ایام مختلف سال ویژه‌برنامه‌های فاخر فرهنگی در دستور کار است، بیان داشت: یکی از محورهای جهاد تبیین موردتأکید مقام معظم رهبری، اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در مناسبت‌های مختلف است. او از مردم شریف شیراز به عنوان گران‌بهاترین سرمایه‌های اجتماعی سومین حرم اهل بیت(ع) یاد کرد و افزود: این روزها جامعه نیاز ویژه‌ای به امیدآفرینی دارد و مدیریت شهری در کنار خدمات مختلفی که موظف به انجام آن است، نگاه ویژه‌ای به پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه در حوزه‌های فرهنگی خواهد داشت.
 نشاط‌افزایی در جشن‌های شعبانیه
شهردار منطقه 5 شیراز با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه جشن‌های شعبانیه موجب انبساط خاطر مردم شود، بیان داشت: در ایام عزیزی قرار داریم و به‌واسطه برپایی میزهای خدمت در تلاش هستیم تا اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را افزایش داده و گامی در راستای کاستن از مشکلات جامعه برداریم. مسعودی با قدردانی از حمایت‌های ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 5 گفت: شهردار کلان‌شهر شیراز به همراه شورای اسلامی شهر نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی دارند و بر این اساس از توانمندی گروه‌های جهادی و فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد برای برپایی آیین‌های مناسبیتی در مساجد و بوستان‌ها بهره می‌گیریم.
به گفته وی، این برنامه‌ها در بوستان هاشمی، منطقه کوشک‌میدان، حسینیه سیدالشهدا(ع) و پارک سعدی، به همراه برنامه شادپیمایی از بلوار دولت تا پارک عرفان در دستور کار قرار گرفته است. این مقام مسئول تنویر افکار عمومی و حل مشکلات مردم را اصلی‌ترین رسالت مدیریت شهری برشمرد و اظهار داشت: پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان در قالب میزهای خدمت و ملاقات‌های عمومی جایگاه ویژه‌ای در شهرداری منطقه 5 کلان‌شهر شیراز دارد.
 کلنگ‌زنی و افتتاح 37 طرح عمرانی
مسعودی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این منطقه از کلان‌شهر شیراز دارای ویژگی مهاجرپذیری است، اظهار داشت: منطقه 5 شهرداری شیراز دارای 22هزار هکتار حریم است که تعداد 22 روستا در آن قرار دارد. وی افزود: شهرداری منطقه 5 شیراز در ایام دهه مبارک فجر تا عید نوروز تعداد 17 پروژه را افتتاح می‌کند که از آن جمله می‌توان به پارک شهدا به مساحت 50هزار مترمربع با رویکردهای مذهبی، ورزشی و فرهنگی اشاره کرد. شهردار منطقه 5 شیراز در ادامه از بازسازی میدان 12 فروردین و نصب المان شهری خبر داد و افزود: به منظور افزایش سرانه مطالعه، سالن کتاب‌خوانی گفتار تقدیم شهروندان می‌شود و عملیات پیاده‌راه‌سازی بلوار ارتش به اتمام رسیده است.وی در ادامه با اعلام این خبر که تعداد 20 پروژه در روزهای اخیر کلنگ‌زنی شده است، افزود: تلاش برای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) در نوروز از مدت‌ها قبل آغاز شده است. شهردار منطقه 5 شیراز در بخش پایانی سخنانش اعلام کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید کیفیت زندگی شهروندان به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی