[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

تمرکز سپاه بر اهداف محرومیت‌زدایی ، روزنامه شیراز نوین

یک‌هزار طرح‌ عمرانی و محرومیت‌زدایی با حضور سردار سلامی در استان فارس افتتاح و بهره‌برداری شد. به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.
سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در این‌ آیین، مجموع این طرح‌ها را تعمیر و ساخت مسکن محرومین، آسفالت و ساخت راه‌های روستایی و‌ گلزارهای شهدا، افزایش و ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک به ازدواج آسان و زوج های جوان و تأمین جهیزیه و در مجموع ۱۴هزار و ۷۸۲ طرح محرومیت‌زدایی و هزار سری جهیزیه و تأمین شغلی عنوان کرد.
سرهنگ علی‌اکبر طحان مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس هم در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات ارائه‌شده امروز، اظهار داشت: در راستای بسیج آب‌رسانی در ۴۸۰ روستا این طرح اجرایی شد و در بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، بین مزارع و باغات و گلزارهای شهدا، ۱۹۵ پروژه اجرایی و در‌ بحث ساخت و مرمت مسکن محرومین، تا امروز ۵۵۷ واحد احداث شده که ۲۵۶ واحد اکنون تحویل می‌شود.
سرهنگ طحان با اشاره به اینکه در خصوص اشتغال‌زایی ۴۷۴میلیارد تومان تسهیلات ارائه و برای ۶۱۹۶ نفر اشتغال‌زایی شده است، ادامه داد: در راستای تثبیت اشتغال، موفق به پایش ۶۴۶ کارگاه، کارخانه و ‌معدن شدیم و ۱۲۷۹ نفر تثبیت اشتغال را داشتیم. مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به نهضت خدمت مؤمنانه، با بیان اینکه تا امروز ۲۳۴۲ سری جهیزیه تقدیم شده، از تقدیم ۱۰۰۰ سری جهیزیه در طرح امروز خبر داد. وی ۱۷۵۸میلیارد تومان هزینه آبخیزداری را تاکنون اعلام کرد و ادامه داد: در سال پیش‌ رو، گروه‌های جهادی در ۱۳ عرصه فعالیت خواهند داشت.
سرهنگ طحان با اشاره به پروژه‌های آب کشاورزی با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: امروز ۱۱۰ روستا از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند و با اهدای ۱۰0۰ سری جهیزیه و تحویل ۲۵۶ مسکن محروم و ۶۱۹۶ فرصت شغلی، جمعاً به ارزش ۸۱۰میلیارد تومان، خدمات عمرانی و غیرعمرانی به مردم عزیز فارس تقدیم می‌شود.
در ادامه، سرهنگ مجید علیپور مسئول قرارگاه اجتماعی امنیتی احمد بن ‌موسی(ع) شیراز با اشاره به اینکه بیانات امامین انقلاب سند راه این قرارگاه است، اظهار داشت: محرومیت‌زدایی یکی از سرفصل‌های فعالیت این قرارگاه است و ۲۱۴۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۰۰میلیارد‌ تومان، خدمت‌رسانی در عرصه‌های عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار ۵۰۰میلیارد تومان، احداث، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی با اعتبار ۵۰۰میلیارد تومان و آسفالت یک‌میلیون و ۲۰۰ مترمربع از معابر ۱۰۲ روستا از ۲۳۲ روستای شهرستان شیراز با اعتبار ۲۵۰‌میلیارد تومان، از جمله خدمات این قرارگاه است.
وی با بیان اینکه در‌ گام دوم این قرارگاه حرکت پرشتابی را خواهیم داشت، تصریح کرد: در حوزه درون سازمان و در خدمت‌رسانی به محرومان ۵ برنامه ۷ساله را با عقد قراردادهای مختلف دنبال می‌کنیم. مسئول قرارگاه اجتماعی امنیتی احمد بن ‌موسی(ع) شیراز با اشاره به اقدامات برون‌سازمانی گفت: برای اولین بار قرارگاه محرومیت‌زدایی و صیانت از سومین حرم اهل بیت(ع) به تأیید و‌ مصوبه شورای شهر شیراز رسیده است و دارای اعتبار ۳ درصد بودجه عمرانی شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط است و سند محرومیت‌زدایی شهرستان شیراز، برنامه این قرارگاه است و ساختار منسجم با ریاست استاندار شیراز دارد.
سرهنگ علیپور با اشاره به برنامه‌های امروز گفت: ۱۴۲۰۰ طرح عمرانی و غیرعمرانی با اعتبار ۱۶۵۰میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که بیش از ۷۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند. به گزارش بسیج، مجتمع آب‌رسانی و عمرانی بیضا، افتتاح زمین چمن در روستای دهک ناحیه بقیه‌الله شیراز و طرح‌های عمرانی در لارستان از جمله طرح‌هایی بودند که به بهره‌برداری رسیدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی