[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

ویتامینی که با خطر حمله قلبی همراه است، روزنامه شیراز نوین

افرادی که برای کاهش کلسترول ویتامین مصرف می‌کنند، در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.
به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری از افراد، مکمل ویتامین B۳ مصرف می‌کنند و در مولتی ویتامین‌ها گنجانده می‌شود؛ همچنین برای تقویت سلامت به برخی از غذاها مانند غلات نیز اضافه می‌شود. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد قرص ارزان‌قیمتی که افراد زیادی برای سالم ماندن و کاهش کلسترول مصرف می‌کنند ممکن است منجر به حملات قلبی بیشتر شود.
ویتامین B۳ که در برخی غذاها مانند غلات نیز وجود دارد، می‌تواند مقدار زیادی ماده شیمیایی به نام ۴PY را در بدن ما بسازد؛ این ماده شیمیایی می‌تواند رگ‌های خونی ما را ملتهب کند و خبر بدی برای قلب است، زیرا می‌تواند باعث مشکلات جدی مانند سکته شود.
دانشمندان در کلینیک کلیولند متوجه این مشکل با ویتامین B۳ شدند. بسیاری از کشورها این ویتامین را به مواد غذایی مانند آرد و غلات اضافه می‌کنند، زیرا به سیستم عصبی و رشد اندام‌ها و بافت‌هایی مانند کبد، پوست، مو و سلامت چشم‌ها کمک می‌کند.
شما می‌توانید ویتامین B۳ را به تنهایی یا از طریق ویتامین‌ها خریداری کنید و به شما کمک می‌کند سالم بمانید و برای مدت طولانی‌تری جوان به نظر برسید، اما نتایج تحقیق منتشرشده در نشریه Nature Medicine نشان داد که برخی افراد بیش از حد از این ویتامین مصرف می‌کنند و ۴PY بیش از حد دارند.
دکتر استنلی هازن، محقق ارشد این تحقیق گفت: اثرات نیاسین(نوعی ویتامین B۳) همیشه تا حدودی یک پارادوکس بوده است؛ علی‌رغم کاهش کلسترول با نیاسین، مزایای بالینی آن همیشه کمتر از حد انتظار بوده است.
سرویس سلامت ملی بریتانیا می‌گوید که ما معمولاً ویتامین B۳ کافی را از چیزهایی مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و آرد گندم دریافت می‌کنیم و مصرف بیش از حد یک نوع ویتامین می‌تواند منجر به بیماری کبد شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی