[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دو اتفاق هم‌زمان؛ صعود آقایان، سقوط بانوان!، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین - گروه ورزش
در انتهای هفته‌ای که گذشت، باشگاه نام‌آشنای شهید چمران لارستان به‌عنوان یکی از باشگاه‌های باسابقه در هندبال کشور، با اتفاق جالب، شیرین و تلخی مواجه شد.
تیم آقایان این باشگاه که در لیگ دسته اول هندبال حضور دارد، توانست با کسب عنوان قهرمانی به رقابت‌های لیگ برتر در فصل آینده صعود کند.
دیدار نهایی لیگ یک هندبال مردان، بین تیم‌های‌ سنگ آهن بافق و شهید چمران لارستان برگزار شد که نماینده استان فارس توانست در یک بازی نزدیک و تماشایی با نتیجه 29 بر 28 سنگ آهن بافق را شکست داده و قهرمان این دوره از رقابت‌های لیگ دسته اول مردان کشور شود.
نیمه اول این دیدار با نتیجه 16 بر 14 به سود لاری‌ها پایان یافت و در نیمه دوم، دو تیم پایاپای و با نتیجه نزدیک کار را دنبال کردند، ولی این بازیکنان لارستان بودند که با تجربه بالاتر و حفظ نتیجه با یک گل بازی را به پایان رسانده و قهرمان لیگ دسته اول این فصل شدند.
این دو تیم با راهیابی به دیدار نهایی لیگ یک، جواز حضور در فصل آینده لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور را نیز کسب کردند.
همچنین با توجه به عدم حضور تیم آلومینیوم مهدی رسالت اراک در دیدار رده‌بندی، شهرزاد لارستان دیگر نماینده لار و استان فارس در این دوره از مسابقات به مقام سوم رسید.
بدین‌ترتیب فصل آینده به‌جز شهید شاملی کازرون، شهید چمران هم به‌عنوان دومین نماینده فارس در لیگ برتر شرکت خواهد کرد.
اما در لیگ برتر هندبال بانوان، اتفاقی متفاوت رخ داد؛ تیم بانوان شهید چمران که از همان ابتدا هم حال و روز خوشی نداشت، در نهایت به لیگ یک سقوط کرد.
هفته چهاردهم و پایانی نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان با برگزاری ۴ دیدار حساس به انجام رسید که طی آن در مهم‌ترین دیدار سنگ آهن بافق که پیش از این قهرمان لیگ شده بود، به تساوی ۳۵ -۳۵ با فولاد هرمزگان رضایت داد و این نتیجه باعث شد پس از بافق، فولاد هرمزگان بر سکوی نایب‌قهرمانی بایستد.
همچنین زاگرس جنوبی کازرون که در خانه از فولاد سپاهان پذیرایی می‌کرد، توانست با یک برد شیرین با نتیجه ۲۰-۲۷ و کسب دو امتیاز، بالاتر از سپاهان بر سکوی سوم لیگ نوزدهم قرار گیرد.
از سوی دیگر و در پایین جدول رده‌بندی تیم نفت و گاز گچساران ضمن پیروزی برابر شهید چمران لارستان و کسب ۲ امتیاز در لیگ برتر ماندگار شد و شهید چمران لارستان به همراه سنندج به لیگ یک هندبال بانوان سقوط کرد.
بدین‌ترتیب، برخلاف فصل جاری که فارس دو تیم در لیگ برتر بانوان و یک تیم در لیگ برتر آقایان داشت، فصل آینده این استان با یک تیم در لیگ برتر بانوان و دو تیم در لیگ برتر آقایان حاضر خواهد شد.
در حال حاضر تیم شهید شاملی کازرون با اختلاف اندکی نسبت به صدرنشین رقابت‌ها، دومین تیم لیگ برتر هندبال آقایان است و شانس خود را برای قهرمانی حفظ کرده است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی