[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گره‌گشایی در شهرک شهید دستغیب، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین بازدید از شهرک شهید دستغیب شیراز با هدف پاسخ‌گویی و حل مشکلات شهروندان برگزار شد. این بازدید با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار کلان‌شهر شیراز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، شهردار منطقه 5 و جمعی دیگر از مقامات مسئول با استقبال گسترده شهروندان برگزار شد.
 مدیریت شهری پاسخ‌گوی مطالبات شهروندان
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید، از آمادگی کامل مدیریت شهری در راستای رفع چالش‌ها و پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان خبر داد. دکتر سید ابراهیم حسینی با تبریک اعیاد گران‌قدر شعبانیه با بیان اینکه وظیفه شورای شهر رسیدگی به مشکلات مردم است، اظهار کرد: موضوعاتی نظیر آسفالت معابر، احداث سرویس بهداشتی و حتی پارکینگ مورد تأیید شوراست و به زودی نیز این مشکلات برطرف خواهد شد. وی در خصوص رفع دیگر مشکلات نیز گفت: برای رفع این مشکلات باید هم حق شهروندان و قانون را در نظر گرفت و هم به نیازهای کارگاه‌داران توجه نمود. او افزود: شورای اسلامی شهر شیراز آماده همکاری با شهروندان در خصوص رفع مشکلات است.
 عزم راسخ مدیریت شهری برای تحقق شعار سال
شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید از عزم راسخ مدیریت شهری به منظور حل مشکلات شهروندان و تحقق شعار سال در پرتو رشد تولید و اشتغال‌زایی خبر داد. دکتر محمدحسن اسدی با عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ولیعصر(عج) و فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: همکاری مردم با مدیریت شهری برای حل مشکلات و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ضروری است. وی از اهالی فهیم شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) به عنوان مردمانی نجیب و قدرشناس یاد کرد و افزود: مدیریت شهری تمامی تلاش خود را برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به کار می‌گیرد. او در ادامه روز مهندس را به اهالی توانمند عرصه تولید و صنعتگران تبریک گفت و اظهار داشت: اهالی فرهنگ‌مدار شیراز همواره به قانون پایبند بوده و هستند و به همین دلیل است که میزان تخلفات ساختمانی در شهر ما از بسیاری از کلان‌شهرها به مراتب کمتر است. شهردار کلان‌شهر شیراز نقش کارگاه‌های کوچک را در رونق اقتصادی و رشد کشور ارزنده ارزیابی کرد و افزود: شهرداری به همراه شورای اسلامی شهر از اشتغال‌زایی و رونق تولید با در نظر داشتن مفاد قانونی حمایت می‌کنند. دکتر اسدی با تأکید بر این موضوع که رسالت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز صیانت از حقوق شهر و شهروندان است، خاطرنشان کرد: قانون در رأس امور است و همه باید برای رشد و پیشرفت به قوانین پایبند باشیم.
 گسترش زیرساخت‌ها در مناطق محروم
وی با اعلام آمادگی مدیریت شهری در راستای گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که برای احداث سرویس بهداشتی، پارکینگ و سایر نیازهای شهرک شهید دستغیب نسبت به تملک زمین اقدام کند. این مقام عالی شهرداری شیراز با بیان اینکه اولویت احداث پارکینگ در محدوده طرح ترافیک است، بیان داشت: شورای اسلامی شهر با مدیریت دکتر حسینی همواره یار و یاور شهرداری و شهروندان بوده است و بر این اساس لایحه‌هایی برای تسهیلگری در ارائه خدمات ارائه خواهد شد. دکتر اسدی در بخش دیگری از سخنانش از عزم راسخ شهرداری شیراز برای سامان‌دهی همه کارگاه‌ها در سطح کلان‌شهر شیراز خبر داد و افزود: راه‌اندازی واحدهای تولیدی در فضاهای کوچک کار سخت و دشواری است که فعالان این عرصه با تلاش خستگی‌ناپذیر و تحسین‌برانگیزی موفق به انجام می‌شوند.وی افزود: چشم‌انداز شهرداری شیراز احداث یک شهرک جامع و کامل با تمامی امکانات برای صنایع و واحدهای تولیدی است که با راه‌اندازی آن بسیاری از مشکلات شهر و صنعتگران کاهش خواهد یافت. او از اصناف و کسبه کلان‌شهر شیراز و به ویژه شهرک شهید دستغیب درخواست کرد تا در پرتو رعایت مفاد قانونی، به فعالیت ادامه دهند و گفت: اخذ پروانه و پایان کار بر اساس قانون ضروری است و شهرداری نیز موظف است طیف گسترده‌ای از خدمات شهری را به شهروندان ارائه دهد.
 خدمت‌رسانی در پرتو رعایت ضابطه‌های قانونی
به گفته این مقام مسئول، شهرداری شیراز در تلاش است تا مشکلات این منطقه را با احداث پارکینگ عمومی، بهسازی معابر، احداث سرویس‌های بهداشتی دائمی، گسترش فضای سبز و ارائه خدمات شهری مطلوب کاهش داده و بر مرغوبیت منطقه بیفزاید. شهردار کلان‌شهر شیراز در ادامه سطح اشغال 100درصدی که در برخی از واحدهای تولیدی و تجاری شهرک شهید دستغیب دیده می‌شود را برخلاف قانون و قوانین شهرسازی دانست و از کسبه درخواست کرد برای ارتقای منطقه و حل مشکلات رفع این موارد را جدی بگیرند. دکتر اسدی در این رابطه خاطرنشان کرد: شهرداری در تلاش است تا بر اساس ضوابط و قوانین بیشتری سطح تراکم و اشغال ممکن را به کسبه در راستای رونق تولید و اشتعال‌زایی ارائه کند.
 تولیدات صنعتگران شیراز فاخر است
او در ادامه به کسبه و اصنافیان پیشنهاد کرد تا از فرصت مغتنمی که در نمایشگاه‌ها مهیا می‌شود، به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند و افزود: صنعتگران توانمند شیراز با تولید محصولات باکیفیت توان رقابت در عرصه کشوری را دارند. وی بیان داشت: شهرداری شیراز برای غلبه بر چالش‌هایی که در این منطقه مهم از کلان‌شهر شیراز وجود دارد، با آمادگی کامل وارد میدان خدمت به شهروندان می‌شود و به‌موازات آن به همکاری و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها نیازمندیم. دکتر اسدی با تقدیر از تلاش‌های شهرداری منطقه 5 در سامان‌دهی و ارائه خدمات به شهروندان از مهندس مسعودی درخواست کرد تا مشکلات را دسته‌بندی کرده و با برنامه‌ریزی نسبت به حل آنها اقدام کنند. شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین به کسبه و عموم جامعه پیشنهاد کرد از فرصت‌های قانونی که برای پرداخت عوارض، برخورداری از معافیت‌ها و ارائه تسهیلات فراهم می‌شود، استفاده کنند. او خاطرنشان کرد: برای اتصال این منطقه به کمربندی، رایزنی‌های کارشناسی با استانداری، راه و شهرسازی، راهداری و سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد. شهردار کلان‌شهر شیراز در بخش پایانی سخنانش از برگزاری جلسات کارشناسی در روزهای آینده برای حل مشکلات اهالی شریف شهرک شهید دستغیب با حضور نمایندگان آنها خبر داد.
 چاره‌اندیشی با هدف افزایش تعاملات شهروندی
در ادامه این بازدید، شهردار منطقه پنج شیراز از تمرکز مدیریت شهری بر حل مشکلات شهروندان خبر داد و گفت: جلسات متعددی با حضور نمایندگان اهالی این شهرک به منظور چاره‌اندیشی و تعامل برگزار شده است. مهندس رضا مسعودی با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری بررسی و رفع مشکلات شهروندان است، اظهار کرد: شهرک کارگاهی شهید دستغیب با بیش از 5 دهه قدمت دارای 27 هکتار مساحت است. وی با بیان اینکه 900 زمین کارگاهی در مساحت‌های مختلف در این شهرک موجود است، بیان داشت: در شهرک شهید دستغیب شیراز در حدود چهارهزار نفر مشغول به تولید و کارآفرینی هستند. شهردار منطقه پنج شیراز با بیان اینکه اکثر کارگاه‌هایی که در این شهرک فعالیت دارند، با کمبود فضای تولید و نمایشگاه روبه‌رو هستند، افزود: یکی از دلایلی که باعث عدم رعایت ضوابط 50 درصدی سطح اشغال شده، به این موضوع بازمی‌گردد و در شرایط فعلی برخی از کارگاه‌ها تا 100درصد فضا را به ایجاد کارگاه و فضای نمایشگاهی اختصاص داده‌اند. وی از تشکیل نزدیک به پانصد پرونده در کمیسیون ماده 100 خبر داد و افزود: بر اساس قانون و ضوابط ممکن، تا جایی که مکان داشته باشد با کسبه و شهروندان همکاری خواهیم کرد.
 گوش شنوای شهرداری برای مشکلات شهروندی
شهردار منطقه پنج شیراز در ادامه با تأکید بر این موضوع که مدیریت شهری گوش شنوایی برای مشکلات شهروندان دارد، گفت: تقاضای کارگاه‌داران و فعالان این منطقه همکاری بیشتر شهرداری با آنان است و بر اساس ضوباط و قوانین، تا جای ممکن همراهی می‌کنیم. مهندس مسعودی با ا‌شاره به کمبود فضاهای خدماتی در این شهرک گفت: برای رفع نیازهای شهروندان تعداد دو عدد سرویس بهداشتی پرتابل در دو نقطه از شهرک راه‌اندازی شده، اما همچنان با کمبود سرویس بهداشتی روبه‌رو هستیم. وی با اشاره به معابر باریک این شهرک و تردد بالایی که در این محور صورت می‌گیرد، اظهار داشت: عدم وجود پارکینگ در این شهرک مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده که به منظور حل این مشکل، چندین زمین برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده است. مسعودی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در راستای ارتقای سرانه ایمنی گفت: وجود ایستگاه آتش‌نشانی در حاشیه این شهرک از مزایای مهم به شمار می‌آید و کمک خوبی به این شهرک کرده است. وی با بیان اینکه اتصال بلوار صنعت به کمربندی از دیگر نیازهای این شهرک است، گفت: در این راستا چندین جلسه با مجموعه استانداری و اداره راه و شهرسازی برگزار ‌شده که به دلایل عدم ایمنی و ناایمن بودن مسیر از این اتصال خودداری نموده‌اند. شهردار منطقه پنج شیراز گفت: نمایشگاه‌داران و کارگاه‌داران باید فضایی جهت بارانداز در درون مجموعه خود ایجاد کنند تا ترافیک ایجاد نشود. مسعودی در ادامه با اشاره به تمهیدات قانونی که در حوزه تسهیلگری اندیشیده شده، گفت: بند «ت» فرصت مناسبی برای بهره‌مندی کسبه از تسهیلات قانونی بود که در راستای معرفی آن جلسه‌ای در مسجد محل با حضور نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 برخورداری شهروندان از مشوق‌های قانونی
در ادامه این بازدید، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز بر ایجاد فضایی برای بارانداز واحدهای تولیدی و تجاری در شهرک شهید دستغیب تأکید کرد. مهندس مهدی قلندری با اشاره به این موضوع که بسیاری از گذرهای این منطقه دارای عرض کمی هستند، اظهار داشت: تردد خودروهای باری در سطح معابر منجر به ایجاد ترافیک سنگینی در زمان اوج تردد می‌شود. وی به شهروندان پیشنهاد کرد از فرصت‌های قانونی حداکثر بهره را ببرند و گفت: بند «ت» فرصت گران‌بهایی بود که شهروندان می‌توانستند از معافیت‌ها و تسهیلات بهره‌مند شوند که متأسفانه اهالی شهرک شهید دستغیب از آن استفاده چندانی نکردند. او خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز شاهد همکاری مؤثر و همه‌جانبه‌ای از سوی شهرداری منطقه 5 با اهالی شهرک شهید دستغیب هستیم که پیشنهاد می‌کنیم از این رویکرد حداکثر بهره را ببرند.
 استقبال شهروندان از حضور مدیران شهری
بر اساس این گزارش، گفتنی است کسبه شهرک دستغیب از حضور و نگاه ویژه شهردار کلان‌شهر شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر در این منطقه قدردانی کرده و حمایت‌ها و اقدامات شهردار منطقه 5 شیراز را در راستای حل مشکلات، مثبت ارزیابی کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی