[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

برای فجر هر بازی فرصت آخر است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
وضعیت نتیجه‌گیری دو تیم بالای جدول به گونه‌ای است که حتی اگر فجر شهید سپاسی تمامی بازی‌های باقی‌مانده(14 بازی) را هم ببرد، معلوم نیست بتواند به لیگ برتر صعود کند!
چادرملو و خیبر آن‌قدر در هفته‌های اخیر امتیاز گرفتند که همان دو تساوی فجر شهید سپاسی برای عقب ماندن از کورس کافی باشد. میان فجر شهید سپاسی و آن دو تیم، یک تیم دیگر هم هست؛ نفت مسجد سلیمان با ابراهیم اشکش خود را تیم قلدری نشان داده و سایپا هم با سرآسیایی فقط به فجر شهید سپاسی امتیاز داده است. کار دشوار است و فجر شهید سپاسی اگر همچنان تمام فکر و ذکرش صعود باشد، در هیچ دیداری نباید امتیاز از دست بدهد.
حریف امروز این تیم هم بسیار چقر و بد بدن به شمار می‌رود. تیم پیروز قربانی که در شیراز هم تا دقیقه آخر توانسته بود فجر شهید سپاسی را متوقف کند، در 4 دیدار اخیر خود تن به شکست نداده و می‌خواهد به این روند ادامه دهد.
نفت و گاز گچساران حالا با 32 امتیاز، یکی از تعقیب‌کنندگان فجر شهید سپاسی به شمار می‌رود.
امیرمحمد منصف با 6 گل زده، بهترین گلزن نفت و گاز است و در سوی مقابل، عرفان پورافراز، ستاره این روزهای فجر شهید سپاسی است که در همین بازی‌های اخیر موفق به ثبت 5 گل برای زردپوشان شده است.
فجر شهید سپاسی در این فصل عملکرد خوبی داشته، اما چند بازی تلخ را پشت سر گذاشته است؛ از جمله دو شکست ظالمانه مقابل خیبر و چادرملو که هر دو بازی‌های 6 امتیازی بودند؛ به علاوه از دست دادن دو امتیاز بسیار مهم در رشت؛ در روزی که اشتباهات داور به شدت نماینده شهرمان را اذیت کرد. هرچند فجر شهید سپاسی باید طوری عمل کند که دست کم در مقابل رقبای پایین‌جدولی مثل داماش، کارش به دقایق پایانی نکشد.
حالا توقعات از فجر شهید سپاسی پایین آمده و هواداران دیگر مانند چند هفته گذشته، امیدوار نیستند، اما تجربه ثابت کرده که فجر شهید سپاسی در شرایطی از این بدتر هم توانسته به جدول برگردد و معادلات را به هم بزند. متأسفانه صعود فقط دو تیم از لیگ یک به لیگ برتر که ظلمی آشکار به تیم‌های لیگ هست نیز مزید بر علت شده که این امیدها کم‌رنگ‌تر شوند. 
می‌توان گفت به‌جز 5 تیم بالای جدول، دیگر تیمی به صعود نمی‌اندیشد. در پایین جدول هم 5 تیم در خطر سقوط هستند و بعید است سه تیم سقوط‌کننده پایان فصل، از بین شهرداری آستارا، خوشه طلایی ساوه، شاهین بندرعامری، داماش گیلان و دریا بابل نباشند.
بنابراین تیم های ششم تا سیزدهم جدول(8 تیم) عملاً از انگیزه کافی برای ادامه مسابقات برخوردار نیستند؛ یکی از این تیم‌ها، شهر راز شیراز است؛ تیمی که با خریدهای فراوان و اسمی، در حد صعود بسته شده بود، اما نتوانست در نتیجه‌گیری موفق عمل کند.
یکی از ایرادهای این تیم نیز بلندپروازی‌های زودهنگام بود؛ همواره این ایراد در بین مالکان تیم‌های تازه‌تأسیس وجود دارد که می‌خواهند خیلی زود نتیجه بگیرند، اما در شهر راز، نه مالک تیم، بلکه سرمربی بود که تنها هدف را رسیدن هرچه سریع‌تر به لیگ برتر می‌دانست.
ستار زارع بارها عنوان کرد که به چیزی جز صعود نمی‌اندیشد؛ در حالی که این باشگاه هنوز از زیرساخت‌های فیزیکی و غیرفیزیکی برای چنین کاری برخوردار نیست. از نظر بنیه مالی هم توان رقابت با تیم‌هایی مثل خیبر و چادرملو را ندارد؛ بنابراین بهتر است روی آینده سرمایه‌گذاری کند.
زارع پس از شکست هفته گذشته در بوشهر هم از فرط ناراحتی، به طور ضمنی استعفا داد. به گفته او، باشگاه شهر راز بهترین امکانات ممکن را برای او و بازیکنان مهیا کرده و اگر اهداف تاکنون حاصل نشده، این از ضعف خود اوست.
اما فصل جاری، تازه شروع کار این باشگاه است و آنها اگر عجله نکنند و از تیم‌های مشابهی که در 10 سال اخیر در فوتبال شیراز ظهور کردند و خیلی زود از بین رفتند درس بگیرند، می‌توانند در بلندمدت موفق باشند.
شهر راز هم امروز در شیراز به مصاف مس شهربابک می رود. این دیدار ساعت 14:45 دقیقه و بازی فجر از ساعت 15:15 دقیقه آغاز خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی